עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מי ראשי לסגור תיק חקירה?

    ()

    גורלם של חלק מתיקי החקירה שנפתחים הוא סגירה שלהם וסיום טיפול. זה קורה כאשר מתקבלת ההחלטה שלא להגיש כתב אישום כנגד החשוד, דבר שמביא לסגירת התיק ולתום הטיפול בו. סגירת תיק חקירה מתועדת ברישום המשטרתי של החשוד, יחד עם סיבת הסגירה של התיק, וכך מסתיימת ההתעסקות בו. לנפגעי עבירה קיימת האפשרות לערער על סגירת התיק במידת הצורך.

    סיבות לסגירת תיק חקירה

    בתום החקירה המשטרתית הנערכת נגד החשוד, תיק החקירה מועבר מידי המשטרה לידי היחידה התובעת (יחידת תביעות משטרתית או פרקליטות המדינה, תלוי בסוג העבירה). במקרים מסוימים היחידה התובעת מחליטה שלא להגיש כתב אישום, זאת לאחר שקראה את תוכנו של תיק החקירה ובחנה את הראיות. ישנן שלוש סיבות אפשריות לסגירת תיק חקירה:

    1. חוסר אשמה
    2. היעדר ראיות מספקות
    3. חוסר עניין לציבור (נסיבות שלא מצדיקות את העמדת החשוד לדין)

    כאשר אחת הסיבות הללו נתמכת בידי הגורמים המוסמכים לכך, על משטרת ישראל להעביר גם לחשוד וגם לנפגע העבירה מכתב, בו מודיעים על סגירת התיק ומנמקים את ההחלטה. במידה והתיק נסגר בשל היעדר ראיות מספקות או חוסר עניין לציבור, הרישום של התיק והסיבה לסגירתו יתועדו ברישומו המשטרתי של החשוד. אם הסיבה היא חוסר אשמה, הרישום נמחק מהרישומים של המשטרה.

    גורמים מוסמכים לסגירת תיק חקירה

    ישנם שלושה גורמים שמוסמכים לסגור תיק חקירה:

    1. חוקר משטרתי – יכול להחליט בנסיבות מסוימות שהוא לא ממשיך בחקירת התיק, ואז הוא ייסגר.
    2. תובע משטרתי – כאשר העבירה נמצאת בתחום שיפוטה של התביעה המשטרתית, התובע המשטרתי יכול להגיש כתב אישום או לבחור בסגירת התיק, זאת במידה והוחלט שהחשוד לא יעמוד לדין.
    3. פרקליט מטעם פרקליטות המדינה – כאשר העבירה נמצאת בתחום שיפוטה של פרקליטות המדינה, הפרקליט שמטפל בתיק יכול להגיש כתב אישום או לבחור בסגירת תיק החקירה, זאת במידה והוחלט שהחשוד לא יעמוד לדין.

    ישנם מקרים רבים בהם אדם נחקר במשטרה והתיק כנגדו פתוח "ממתין לבירור דין" (מב"ד), בשלב זה ניתן לפנות בכתב בצורה מנומקת ומפורטת את הסיבות לכך שיש לסגור את תיק החקירה ובאיזה עילה גם ראוי לסגור אותה. טיפול מוקדם לפני קבלת החלטה בתיק יכולה להוביל לסגירת התיק ולמניעה בהגשת כתב אישום שכן במסגרת בקשה מפורטת אשר מוגשת על ידי עורך דין פלילי יש להתייחס לפן העובדתי וחפן המשפטי וכן לנסיבות האישיות ועניינים נוספים אשר יכולים להשפיע על קבלת ההחלטה הגורלית ולמנוע הליך פלילי סבוך, יקר ומורכב. תיק חקירה הוא דבר מעיק, עו"ד אלון שליכטר – עורך דין פלילי בתל אביב, ישמח לייעץ לכם בנושא על מנת לסגור אותו.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו