Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים

    (15)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    סעיף 304 לחוק העונשין קובע כי הגורם למותו של אדם ברשלנות דינו מאסר 3 שנים ומינימום של 6 חודשי מאסר. מעבר לכך, מי שנאשם בעילה של גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים הוא נהג שבזמנים הרלוונטיים לתאונה לא היה מודע לאפשרות שנהיגתו תגרום לתאונה ובוודאי לא התכוון להביא להתרחשותה, ומשכך הענישה בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות מקילה יחסית לעובדה שהביאה למותו של אדם, להבדיל ממי שגרם לתאונה בשל התנהגות שיש ביסודה מחשבה פלילית, ויואשם בהריגה. לשם ייעוץ וליווי משפטי בתחום זה, יש ליצור קשר עם משרד עו"ד אלון שליכטר.

    האם מדובר במקרה של גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים או הריגה?

    לנאשם בגרימת תאונת דרכים שקיפחה חיי אדם, יוכל בית המשפט לייחס עבירת גרימת מוות ברשלנות בהנחה שישתכנע כי התאונה שארעה אינה אלא פרי היסח הדעת, חוסר תשומת לב נקודתית או טעות אנוש של הנאשם שלא היה מודע לטיב מעשהו, לקיום הנסיבות או לאפשרות שתיגרם התאונה, וכי זו לא הייתה בגדר הסיכון הסביר בנסיבות – זאת להבדיל ממי שנהג ברכבו תוך נטילת סיכון כאשר הוא מודע לפוטנציאל הקטלני של מעשהו, למשל בנסיבות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול או במהירות מופרזת – אז על-פי רוב יואשם הנהג בהריגה, עבירה שהענישה בגינה עומדת על 20 שנות מאסר. ללמדך, שההבדל בין עבירת ההריגה לעבירה של גרימת מוות ברשלנות הוא היסוד הנפשי שבבסיס העבירה.

    גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים – עורך דין פלילי מומחה

    מי שגרם לתאונת דרכים והוגש נגדו כתב אישום בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, צפוי לעונש מאסר עד 3 שנים שבכל מקרה לא יפחת מ-6 חודשים, לצד קנס כספי כבד ושלילת רישיון הנהיגה. לא מן הנמנע כי התביעה תדרוש לייחס לנאשם עבירת הריגה ולגזור עונשי מאסר כבדים יותר בהתאם – כאן נשוב ונדגיש את המשמעות הקריטית שיש בקבלת ייצוג של עורך דין פלילי שילחם להוכחת הנסיבות שגרמו לתאונה ונסיבותיו האישיות של הנאשם, למען הקלת הענישה.

    כיצד להתמודד באירוע של גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים

    אירוע של תאונת דרכים אשר גרמה למוות של אדם הינו אירוע טראומתי ביותר, מלבד החובה וגם המוסר האנושי להעניק עזרה לנפגע, להמתין במקום ולקרוא לכל גורמי ההצלה, יש כמובן לנסות לתעד ככל הניתן את אשר אירע, אם על ידי עדים, תמונות וכיוצ"ב, שכן למקום התאונה תגיע המשטרה, אשר עליה לחקור את האירוע במיידי. כבר בשלב זה זכותם להתייעץ עם עורך דין טרם תשאול בשטח על ידי גורמים שונים ולכל מילה וגרסה שתגידו תהיה השפעה משמעותית על המשך ההליכים כנגדכם לרבות עצם ההחלטה על העמדה לדין בעבירת גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים לבין סגירתו של תיק כזה.

    למשל, בתיק בו ייצג עו"ד אלון שליכטר, אשר ליווה את הנהג מהרגע הראשון, תוך ירידה פיזית לזירת התאונה יחד עם בוחן תנועה מומחה שעובד בשיתוף פעולה עם משרדנו והכל טרם החקירה המשטרתית, וקבלת ייעוץ משפטי, אשר סייע לו במסירת גרסתו ליחידה החוקרת, תוך הכנתו המנטלית לפני החקירה המשטרתית, במיוחד לאור המראות הקשים והטראומה אותה חווה באותה עת בעקבות התאונה. פרקליטות מחוז תל-אביב, החליטה על סגירת ואי העמדתו לדין, דבר שהיה ברור בשל כך כי ללקוח המשרד לא היה אחריות לתאונה המצערת.

    קישור לכתבה שפורסמה אודות האירוע באתר YNET

    להלן החלטת פרקליטות מחוז תל אביב על סגירת תיק החקירה בעבירת גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים:

    מה עונש גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים

    העונשים בתיקים בעבירות של גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים, תלוים בדר"כ ברמת הרשלנות באירוע, כלומר ככל שהרשלנות גבוהה יותר כך העתירה של הפרקליטות והענישה של בית המשפט יהיו כאלה של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופות של 12 חודשים ומעלה, גם כאשר המדובר בנהגים נורמטיביים ללא עבר תעבורתי ואף אם הם בעלי נסיבות אישיות.

    יחד עם זאת, באמצעות ייצוג איכותי ונחוש, למשל בתיק בו ייצג עו"ד אלון שליכטר, במסגרתו הוגש כתב אישום בגרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים בו יוחס לנהג כי פגע במהירות מופרזת על מעבר חציה בהולך רגל כבן 80, כאשר במצב זה רמת הרשלנות הינה גבוהה בו הפרקליטות דרשה עונש של 12 חודשי מאסר בפועל.

    צוות המשרד ליווה את הנהג החל מהחקירה המשטרתית תוך שימוש במומחה הגנה ואיסוף ראיות וניהול הוכחות ובשל הדברים שעלו במסגרת ההליך,בית המשפט המליץ לצדדים להיפגש שנית טרם הכרעת הדין. לאחר מו"מ עיקש נוסף, צוות המשרד הצליח להוביל לכך כי קביעות אשר משפיעות על רף הרשלנות יתוקנו במסגרת כתב אישום מתוקן, יחד עם זאת, הפרקליטות עדיין עמדה על עתירתה למאסר בפועל של ממש ומשרדנו עתר לעונש אשר ירוצה בעבודות שירות.

    לשמחתנו ולמרות התוצאה הטרגית בה קיפח את חייו המנוח, בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה החליט לאמץ את עמדתנו וגזר את דינו של הבחור הצעיר לתשעה חודשי עבודות שירות ולא למאסר בפועל – מכאן אנו שולחים שוב את תנחומינו למשפחת המנוח.

    להלן גזר הדין 9 חודשי עבודות שירות בעבירת גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים:

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו