Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    נהיגה בקלות ראש

    (71)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

     

    נהיגה בקלות ראש הגדרה

    סעיף 62(2) לפקודת התעבורה קובע כי מי שנוהג ברכב בקלות ראש או ברשלנות כפי שיובהר להלן, דינו מאסר שנתיים, קנס ופסילת הרישיון לתקופות מסוימות שנקבעות כתלות בחומרת נסיבות העבירה ותוצאותיה. מדובר בעבירת תעבורה חמורה וכן הענישה בצידה – על כן בנסיבות של אישום בעבירה של נהיגה בקלות ראש אין תחליף לייעוץ וייצוג משפטי מקצועי מעורך דין מומחה לדיני תעבורה.

    נהיגה בקלות ראש – מה מאפיין אותה?

    כאשר נהג אוחז בהגה מבלי שהוא מקבל על עצמו אחריות כלפי עצמו, היושבים ברכב ויתר משתמשי הדרך ונוהג בפזיזות ובאדישות מדעת לסכנות במהלך הנהיגה תוך כניסה מכוונת למצב מסוכן, ומבצע אגב כך עבירות תעבורה כגון חציית צומת באור אדום, אי-ציות לתמרורים ואי-מתן זכות קדימה להולכי רגל או משתמש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה, הוא עובר עבירה של נהיגה בקלות ראש ועלול למצוא עצמו מואשם ועומד לדין בגינה.

    הואשמתי בנהיגה בקלות ראש – מה ניתן לעשות?

    עו"ד מומחה לתעבורה יפעל להקלת הענישה בגין עבירה של נהיגה בקלות דעת בדרך של המרתה בעבירה אחרת שהענישה עליה מקלה יותר ואינה גוררת העמדה לדין ופסילת הרישיון, אלא קנס כספי בסך של 500 ש"ח בלבד. העבירה המדוברת היא "נהיגה בחוסר זהירות" הקבועה בתקנה 21(ג) לתקנות התעבורה. שתי העבירות נבדלות זו מזו בעיקר ביסוד המסוכנות של הנהג הנאשם בהן והתוצאות להן גרמה התנהגות, כמו גם הרקע התעבורתי שלו, יחסו ותגובתו כלפיה. עורך הדין יעלה ראיות לביסוס הטענה לפיה מדובר בחוסר תשומת לב מקרי וחד-פעמי ולא בדפוס נהיגה שיש בו כדי להאשים את הנהג במסוכנות למשתמשי הדרך. באישום בעבירה של נהיגה בקלות ראש קיימת חשיבות לפניה לייצוג משפטי בידי עו"ד תעבורה אשר יפעל בנחישות למען צמצום הסנקציה בגינה, קיצור תקופת פסילת הרישיון ומניעת עונש מאסר. משרד עו"ד אלון שליכטר עוסק בליווי וייצוג נאשמים בעבירות תעבורה ובכלל זה בעבירות של נהיגה בקלות ראש והביא עד כה למניעת נטילת רישיונותיהם של לקוחותיו, המרת סעיפי העבירה בהם הואשמו וצמצום העונשים שהושתו אל המינימום.

    נהיגה בקלות ראש ורשלנות

    נהיגה בקלות ראש היא עבירת תעבורה כללית, שניתן להחילה במגוון מצבים והמשותף להם הוא קלות דעת מצד הנהג או רשלנות. לצד עבירה זו מקבלים הזמנה למשפט, בו ניתן לקבל אף עונשי פסילה ובמקרים של תאונת דרכים נקבע עונש פסילת רישיון נהיגה לתקופה מינימאלית של 3 חודשים. עו"ד אלון שליכטר מתמחה בין היתר בענייני תעבורה וייצוג משפטי הגון.

    עורך דין לענייני תעבורה ילווה את הנהג משלב החקירה במשטרה ולאורך כל ההליך המשפטי. מטרתו המרכזית תהיה לעשות כל שניתן כדי להביא לזיכוי מן העבירה. כאשר לא ניתן לעשות כן, יפעל עורך הדין להפחתת האישום לעבירה מופחתת, כגון מאישום של נהיגה בקלות ראש לאישום בגין נהיגה בחוסר זהירות. לכן, אנו מזמינים אתכם להסתייע בשירותיו של עורך הדין אלון שליכטר, אשר בקיא בתחום התעבורה ומייצג בכבוד אלפי לקוחות מרוצים מזה שנים. אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ, נציגנו ישמח לעמוד לשירותכם.

    מה הכוונה ומה הענישה?

    בנהיגה בקלות ראש, הכוונה היא כי הנהג זלזל בחוקי התנועה ומסכן את ציבור הנהגים האחרים. אלו התנהגויות יכולות להיחשב לנהיגה בקלות ראש? למשל התפרעות בכביש, נהיגה במהירות מופרזת, זגזוג בין נתיבים וכיו"ב. עבירה זו של נהיגה בקלות ראש יכולה להיות עבירה עצמאית, ולעיתים היא נלוות לאישומים אחרים. למשל אדם שמוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, יכול להיות שלכתב האישום תתוסף גם עבירה זו.

    לעבירה של נהיגה בקלות ראש, נקבע עונש פסילת רישיון, לתקופה מינימאלית של 3 חודשים אם מתלווה לה תאונת דרכים – זאת על מנת להרחיק את הנהג מן הכביש לזמן מה, מתוך הנחה כי הוא מהווה סכנה למשתמשי הכביש האחרים. בנוסף לפסילת הרישיון, ניתן להטיל על הנהג גם קנס כספי ואף מאסר בפועל. תפקידו של עורך דין לדיני תעבורה הוא לבחון אפשרות לזיכוי מן העבירה וכאשר הדבר אינו מתאפשר, לפעול להמרת העבירה לנהיגה בחוסר זהירות, אשר אינה מלווה בפסילת רישיון – אלא בקנס כספי בלבד.

     

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

     

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    נהיגה בקלות דעת

    נהיגה בקלות ראש היא שם כולל לעבירת תעבורה שביצע נהג, שהשלכותיה נגזרו מקלות הדעת של הנהג או כתוצאה מרשלנות שלו. במקרים כאלו מבצע העבירה מזומן למשפט ושם נקבע העונש שלו, שיכול גם להגיע עד לכדי פסילה ושלילת רישיון הנהיגה לתקופות מסוימות. אדם שהואשם בנהיגה בקלות ראש נוהג להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה, שמעניק לו ייעוץ משפטי הולם.

    מהי נהיגה בקלות ראש?

    כאמור, עבירות והתנהגויות רבות עשויות להיכלל בקטגוריית הנהיגה בקלות ראש. המכנה המשותף לכולן הוא שהן התרחשו כתוצאה מזלזול של הנהג בחוקי התנועה, תוך סיכון ממשי של ציבור הנהגים. דוגמאות לעבירות מסוג זה הן נהיגה במהירות מופרזת, מעבר בלתי מבוקר בין נתיבים, התפרעויות בכביש ועוד. עבירות של נהיגה בקלות ראש נלוות פעמים רבות לאישומים אחרים, כמו נהיגה בשכרות למשל, וכתב האישום יכלול את כולן יחד.

    איזה עונש ניתן בגין נהיגה בקלות ראש?

    בדרך כלל, עבירת נהיגה בקלות ראש כרוכה בעונש של פסילת רישיון לתקופה של שלושה חודשים לפחות, זאת במידה והיא הובילה לתאונת דרכים. כך מרחיקים את הנהג מהכביש לתקופה מסוימת, וממגרים את הסכנה שיפגע בציבור הנהגים והולכי הרגל שעלולים לבוא עימו במגע בשעת נסיעה. נוסף על פסילת הרישיון, ניתן להעניש את הנהג גם בקנס כספי או מאסר בפועל.

    הסיוע של עורך דין תעבורה מתבטא ביכולתו לבחון אפשרויות לזיכוי הנאשם מהעבירה. אם מדובר באירוע בחומרה גבוהה, אז לכל הפחות יוכל לפעול לשינוי סוג העבירה לנהיגה בחוסר זהירות, אשר גוררת עימה קנס כספי בלבד ללא פסילת רישיון.

    עורך דין תעבורה כגורם מייצג במשפט

    אם הואשמת בנהיגה בקלות ראש, הדרך הטובה ביותר לנהל את ההליך המשפטי מעכשיו ועד הסוף הוא לפנות לעורך דין תעבורה שייצג אתכם. תחילה הוא בוחן את האפשרות לזכות אתכם מהעבירה, זאת במקרה והתביעה לא הצליחה להוכיח באופן חד משמעי שהנהג היה מודע לצורת הנהיגה שלו ולהשלכות הנובעות מכך, או שאין בהן די כדי להוכיח זאת. במקרים כאלו ישנה אפשרות לזיכוי הנהג. אם לא ניתן לזכות, הוא יבחן כיצד ניתן להפחית את האישום ולהגיע להסדר של קנס כספי בלבד. עו"ד אלון שליכטר הוא אחד מעורכי הדין המובילים בתחום הפלילי, פנו אליו עוד היום.