עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מידע טכני על בקשת חנינה מהנשיא

    ()

    נשיא המדינה מחזיק בשתי סמכויות עיקריות לחנינה: חנינת עבריינים או הקלה בעונש ומחיקת הרישומים הפליליים על ידי קיצור של תקופת ההתיישנות והמחיקה המעוגנות בחוק בגין רישומים פליליים והרשעות.  חנינה מהנשיא הינה בקשה מורכבת, המצריכה התעסקות הן במישורים משפטיים והן במישורים נוספים. על כן, רבים בוחרים ובצדק להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי, אשר יכול לסייע להם בהגשת הבקשה לחנינה וכך להגביר את סיכויי ההצלחה לכך שהיא תאושר.

    מהי חנינה מהנשיא?

    לפי חוק היסוד של המדינה, מתוקף סמכותו של הנשיא ניתנת לו האפשרות לחון עבריינים ולהקל על העונש שלהם. ישנם מספר מקרים שונים שבהם יוכל להעניק חנינה:

    • מחיקת רישום פלילי על ידי חנינה
    • הקלה בעונשי קנסות שנקבעו על ידי בית המשפט.
    • הקלה בעונשי מאסר או מתן עונש חלופי לכך.
    • הקלה בעונשי פסילת רישיון נהיגה.

    הבקשה לחנינה מהנשיא נידונה רק בסיומם של כל ההליכים המשפטיים שנוהלו במסגרת המקרה, והיא יכולה אף לקצר את זמן ההתיישנות ואת זמני המחיקה, כך שהרישום הפלילי למעשה ימחק מוקדם בהרבה מהזמן המיועד בזכות החנינה. כאשר מדובר בבקשה להקלה בעונשי קנסות, ניתן להגישה רק כאשר ממצים את כלל ההליכים מול המרכז לגביית קנסות.

    זמני טיפול בבקשת חנינה מהנשיא

    זמני הטיפול בבקשת חנינה מהנשיא משתנים ממקרה אחד למשנהו, זאת בין היתר בהתאם לבהילות הבקשה ומספר חוות הדעת שיש לקבל מהגורמים השונים המעורבים בבקשה. תשובתו הסופית של הנשיא בבקשת החנינה לא ניתנת לערעור, אולם ניתן להגיש בקשה בשנית בתום שישה חודשים שחלפו ממועד הבקשה הראשונה, או לחלופין במידה ונסיבות הבקשה השתנו.

     

    את הבקשה לחנינה מהנשיא ניתן להגיש בשתי דרכים: על ידי מבקש החנינה עצמו או בן משפחה מדרגה ראשונה, ועל ידי עורך דין פלילי. כל אחת מבקשות החנינה שונה מהאחרת, והיא צריכה לכלול את כלל העובדות הרלוונטיות ששופכות אור על המקרה, כמו הנסיבות שבהן בוצעה העבירה, הנסיבות המשפחתיות והאישיות, טעמים רפואיים, שירות צבאי, טעמים סוציאליים, עשייה למען החברה, התנדבויות, הישגים מיוחדים וכו'. נוסף על כך, מגיש הבקשה לחנינה מתבקש לצרף מסמכים תומכים נלווים, ובמידת הצורך גם חוות דעת שניתנו מטעם גורמים שונים. מעוניינים בברור על בקשת חנינה פנו אל עו"ד אלון שליכטר בעל ניסיון רב בייצוגם של נאשמים וחשודים, במגוון עבירות פליליות וכן לכל אורכו של ההליך הפלילי.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו