Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    חנינה מהנשיא

    (85)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    מי יכול להגיש בקשת חנינה מהנשיא?

    כל אדם אשר נושא רישום פלילי, יכול להגיש בקשת חנינה, אך כמובן יש להביא בחשבון מספר נתונים טרם הפנייה לנשיא. ראשית, כדי לדעת במדויק מהו הרישום הפלילי יש להוציא תדפיס רישום פלילי, שאותו ניתן להוציא מכל תחנת משטרה בעמדה האישית (מומלץ לבדוק טלפונית מראש שהעמדה קיימת בתחנה), יחד עם תעודת זהות.

    שנית, במידה וטרם ביצעתם או שאתם במהלך ביצוע העונש אשר נגזר עליכם, מומלץ להמתין, שכן מוסד החנינה אינו מהווה ערכאה שיפוטית נוספת ולכן רוב הבקשות מסוג זה נדחות בשל סיבה זו, ורק בנסיבות חריגות מאוד טענה בקשה בשלב זה בחיוב.

    במידה ועברו מספר שנים מההרשעה, בהחלט יש לשקול הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה. כמובן על הבקשה להיות מנומקת ומנוסחת בצורה מיטבית, המקיפה את שלל הנסיבות של ההרשעה, נסיבות החיים של מבקש חנינה יחד עם מסמכים רלוונטיים, ולכן מומלצת התייעצות מוקדמת עם עו"ד פלילי אשר עוסק בתחום החנינה לנשיא המדינה.

    כמה זמן לוקח תהליך חנינה מהנשיא?

    מענה לפונה בבקשת חנינה לנשיא המדינה אינו הליך קצר ובממוצע לוקח כ-6 חודשים, שכן הבקשה עוברת בין מספר גופים עד שהיא מגיעה ללשכתו של נשיא המדינה, מכאן גם החשיבות להמצאת כל העובדות, הנסיבות והמסמכים הרלוונטיים ובמקרים דחופים הבקשה.

    למה צריך למחוק רישום פלילי?

    רישום פלילי הוא "כתם" המלווה אנשים אשר הורשעו ונושאים אותו עמם זמן רב בחייהם הבוגרים, על אף שלפעמים מדובר באירועים שקרו לפני זמן רב ומהווים חסם כמעט אוטומטי בקבלה למקומות עבודה ולעסוק במקצועות חופשיים, כגון: תיווך, עריכת דין, נהג מונית, אדריכל חשמלאים ועוד. כמו כן, הם יהיו גם מוגבלים בהוצאת רישיונות למיניהם לרבות רישיון נשק, הוצאת ויזה ואשרות עבודה לחו"ל, גישה למכרזים, תפקידים במגזר הציבורי ועוד.

    מהי הנפקות של מחיקת רישום הפלילי?

    אדם שרישומו הפלילי נמחק, יכול לומר כי אינו בעל עבר פלילי, ומעולם לא הורשע. כמו כן, בהתאם לחוק, מידע על רישום פלילי שנמחק לא יועבר מהמשטרה לגופים אחרים. ישנו רק מספר גופים מצומצם שזכאי לראות רישום פלילי לאחר מחיקה (משטרת ישראל, השב"כ, מצ"ח והמחלקה לביטחון שדה).

    חנינה על ידי נשיא המדינה, למעשה גורמת לפתיחת "דף חדש" והגורמים שזכאים לקבלו אינם יהיו זכאים יותר לקבל מידע עליו ואף לא יהיו זכאים לקחת אותו בחשבון ובמידה והרישום הפלילי נמחק גם תוכלו להצהיר שמעולם לא הורשעתם.

    מומלץ ליצור קשר עם משרדנו של עו"ד פלילי אלון שליכטר, אשר יערוך עבורכם בקשה מנוסחת ומנומקת בעלת מסמכים שיתמכו בבקשה, ויביא למחיקה או קיצור תקופת המחיקה, כדי שתוכלו לפתוח "דף חדש". יש לקחת בחשבון, כי במידה שהבקשה נדחית, ישנה תקופה של חצי שנת המתנה להגשה חוזרת של הבקשה.

    ככלל, אדם שהורשע זכאי להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה, במטרה שיחון ויימחק את הרישום הפלילי שלו. הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה היא זכות ששמורה לכל אדם, אך בשביל להגיש אותה יש לעמוד בכללים מסוימים.

    לפני שנסביר כיצד מגישים בקשת חנינה לנשיא המדינה ומתי אפשרי להגיש בקשה שכזו, חשוב להדגיש, כי על מנת להגיש אותה מומלץ לפנות לעו"ד פלילי אשר ינסח את הבקשה בצורה רהוטה וינמק אותה. עורך דין פלילי מנוסה יודע להעריך מתי מומלץ להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה ואיך תהיה הצורה הנכונה ביותר. שימו לב! אם הבקשה לא מוגשת בזמן הנכון או בצורה נכונה, רבים הסיכויים שהיא תידחה.

    כיצד ומתי מגישים בקשת חנינה לנשיא המדינה?

    תחילה נסביר, כפי שאפשר לראות, האדם היחידי שיכול לקבל בקשת חנינה ולאשר אותה הוא נשיא המדינה, זו אחת הסמכויות שלו. בעקרון, הוא יכול לעשות זאת בלי קשר לדעת מומחים, אך לרוב הוא התייעץ עם אנשי מקצוע, כולל משפטנים בשביל לוודא שאכן יש סיבה להורות על מחיקת הרישום הפלילי. הנשיא יכול גם לקבוע שלא לקבל בקשת חנינה אף על פי שמשרד המשפטים כן המליץ להעניק אותה. זו סמכותו של הנשיא כיצד לנהוג.

    בקשת חנינה יכולה להיות מוגשת אך ורק על ידי האדם או בני משפחתו מדרגה ראשונה או עו"ד מטעמו. בעת הגשת הבקשה, בדרך כלל ישנה הבעת חרטה על מעשיו ולהבטחה שלא יחזור על כך שנית. הנשיא יכול להחליט האם הבטחה וחרטה זו, אכן אמיתית. חשוב לומר עוד, שלא ניתן להגיש בקשת חנינה אלא אחרי תקופת מסוימת.

    חשוב לומר, במקרים בהם בוצעה עסקת טיעון, גדלים הסיכויים שהנשיא לא יקבל את בקשת החנינה מהטעם הפשוט, שגם כך עסקאות טיעון מפחיתות באופן משמעותי את העונש. עם זאת, זה לא גורף. ייתכן ולאור המקרה, גם אחרי עסקת טיעון יחליט הנשיא לקבל בקשת חנינה שהוגשה אליו.

    מלבד הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה למחיקת רישום פלילי ישנו גם סמכות לנשיא סמכות לחון בסוגי חנינות נוספות, למשל, הקלה בעונשי מאסר בבית הכלא, קיצור תקופת הפסילה של רישיון הנהיגה, הקלה בקנסות שנתנו על ידי בית משפט וקציבת מאסרי עולם.

    כמו כן, לנשיא יש סמכות להעניק חנינה כללית, זו חנינה שניתנת בעיקר בימים חגיגיים לקבוצות גדולות של אסירים. לרוב מדובר על אסירים בעבירות פשוטות וקלות.

    צריך לומר, כתיבת בקשת חנינה היא לא דבר פשוט, יש לבדוק את הרקע של מגיש הבקשה, כתב האישום, גזר הדין מסמכים רלוונטיים וכו'.

    מוסד החנינה הוא מאוד חשוב לכינונה של חברה בריאה, שכן לצד ענישה החברה צריכה להיות מסוגלת לחון על אלה שחטאו גם אם הם ביצעו עבירות קשות. יצוין, כי הרישום הפלילי נותר זמן רב לאחר הרשעה ולמעשה פוגע באנשים נורמטיביים רבים שביצעו עבירות לפני שנים רבות והיום עומד להם כמכשול בקבלה למקומות עבודה, הוצאת אשרות ועוד.

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    אם אתם מחפשים עו"ד פלילי מנוסה בייצוג חנינה לנשיא, זה הזמן לפנות אלינו ולהשאיר את העבר מאחור ולפתוח דף חדש. משרדו של עו"ד אלון שליכטר ישמח לעמוד לרשותכם בכל נושא ובכל עניין. צרו איתנו קשר עוד היום והצוות שלנו יקבע איתכם פגישה בהקדם.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    הגשת בקשת חנינה מהנשיא

    חוק יסוד: נשיא המדינה, מעניק לנשיא סמכות לבטל או להקל עונש מאסר שהושת על מי שהורשע בביצוע עבירה, לקצוב את עונשו של מי שהורשע ונידון למאסר עולם, לקצר את תקופת הפסילה עבור מי שרישיון הנהיגה שלו ניטל ממנו אגב ביצוע עבירת תעבורה או להפחית קנס כספי שהושת עליו, וכן לבטל החלטה שניתנה בעניינו של המבקש במסגרת הליך שיפוטי, משיקולים מיוחדים. סמכות נוספת המסורה לנשיא מאפשרת לו להורות על מחיקת רישום פלילי כנגד הגשת בקשת חנינה מנומקת ומפורטת, באופן שבו תקוצר תקופת ההתיישנות ותקופת המחיקה של ההרשעה והמבקש יוכל לפתוח דף חדש בחייו. מובהר, כי הסמכות המסורה לנשיא לחון מבקש או להמתיק את עונשו שמורה למקרים העולים בגדר נסיבות מיוחדות. בקשת חנינה מהנשיא יכול שתוגש בידי המורשע עצמו ולחלופין בידי בן משפחתו מדרגה ראשונה, וכמובן באמצעות עורך דין פלילי המייצג אותו ופועל בשמו.

    חנינה מהנשיא – מהם רכיבי הבקשה ומה יש לפרט במסגרתה?

    בקשת חנינה מנוסחת כדבעי תוגש לפני הנשיא כאשר היא מפרטת את התשתית העובדתית הצריכה לעניין בתמצית, מתארת את הנסיבות המקלות המתקיימות ביחס אליה ומבססת את מתן החנינה – בכלל זה מצבו הרפואי של המבקש, נסיבותיו המשפחתיות, פועלו החיובי עובר לביצוע העבירה, התנהגותו בין כותלי בית הכלא וטעמים נוספים המתייחסים למאפייניו של המבקש ויש בהם כדי להצדיק חנינה לפי מידת החמלה והרחמים.

    עו"ד אלון שליכטר – יתרון משמעותי בעת הגשת בקשה חנינה מהנשיא

    על החלטת הנשיא לדחות בקשת חנינה שהוגשה לפניו לא ניתן לערער אלא באמצעות הגשת בקשה נוספת בתום 6 חודשים ממתן החלטת הדחיה, אלא אם עלו ראיות או נסיבות חדשות שיש בהן כדי להצדיק את החנינה המבוקשת. כדי למנוע דחיה והתמשכות ההליכים המורכבים, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי המנוסה בניסוח בקשות חנינה מהנשיא, כדי להבטיח שהבקשה תוגש באופן מקצועי ויסודי ותתייחס באופן מקיף ופרטני למצבו של המבקש ונסיבותיו, וכפועל יוצא של אלה יאמירו סיכויי הבקשה להתקבל. בקשות חנינה רבות שהגיש משרד עו"ד אלון שליכטר עבור לקוחותיו עד כה התקבלו במלואן..

    ביטול העונש בעזרת חנינה מהנשיא

    חנינה מהנשיא היא הליך באמצעותו מוחלים לאדם שהורשע בפלילים, באמצעות ביטול העונש שנגזר עליו בהליך המשפטי. ישנם מספר סוגי חנינות כגון: חנינה להפחתת עונש מאסר, חנינה להפחתת עונש פסילה וחנינה לצורך מחיקת רישום פלילי באמצעות ביטול או קיצור תקופות ההתיישנות או המחיקה. זקוקים לסיוע בבקשת החנינה מהנשיא? עו"ד אלון שליכטר מומחה ובקיא בתחום הפלילי וענייני החנינה.

    מהי בקשת חנינה מהנשיא?

    החנינה היא מחילה לאדם שהורשע בפלילים באמצעות ביטול כל הליך משפטי רלוונטי, בין של חקירה, משפט או מאסר. דוגמא יוצאת דופן לכך הייתה פרשת קו 300 לדוגמא במסגרתה נשיא המדינה דאז חיים הרצוג העניק חנינה לאנשי השב”כ שהיו מעורבים בפרשה עוד בטרם העמדתם לדין פלילי בפני בית משפט. העיקרון העומד בבסיס רעיון החנינה הוא כי פרט למקרים יוצאים מן הכלל, אין לזכור לאדם את חטאו כל ימיו – ויש לאפשר לו לפתוח דף חדש בחייו ולעודד את שיקומו והשתלבותו המלאה בחיי החברה בה הוא חי.

    בעוד המערכת המשפטית מונחית על-ידי שיקולים של גמול והרתעה, ומחויבת לפיכך להיות מודעת למשמעות החברתית הרחבה של המסר המועבר בהליך גזירת הדין, הרי שהסמכות הניתנת למוסד החנינה מאפשרת לו לייחס חשיבות מיוחדת למגוון השיקולים הקשורים למרקם החיים הייחודי והבעיות האנושיות העולות ממנו.

    ישנם מספר סוגים של בקשות חנינה: הקלה בעונש מאסר, קציבת עונש מאסר עולם, קיצור תקופת התיישנות ו/או מחיקת רישום פלילי, הקלה בעונש פסילה, הקלה בעונשי פסילה וקנסות תעבורה, המרת עונש מאסר בפועל לעבודות שירות.

    בקשת חנינה מהנשיא

    משרד עורכי הדין בניהולו של עו"ד אלון שליכטר עוסק מזו תקופה ארוכה בהגשת בקשות חנינה לנשיא המדינה הנוגעות להקלה בעונש לרבות קיצור עונש מאסר והמרת עונש מאסר לעונש בעבודות שירות, קיצור תקופת פסילת רישיון נהיגה בגין עבירות תעבורה, קיצור או ביטול השעיה מעיסוק במקצועות מוסדרים ומחיקת רישום פלילי באמצעות קיצור תקופות ההתיישנות והמחיקה של ההרשעה הפלילית וכן בקשות אסירי עולם לקציבת העונש למספר שנות מאסר מוגדר. כמו כן, במידה ונקלעתם לסיטואציה בה אתם נזקקים לסיוע, אל תהססו וצרו קשר באופן מידי עם משרדנו.