עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מהי ועדת משמעת?

    ()

    סטודנטים רבים נאלצים להתמודד עם ועדות משמעת שנקבעו להם במוסדות האקדמיים השונים, עבור מרביתם זו הפעם הראשונה ואין להם מושג איך לגשת, מה לומר, איך להתנהל ומהן הזכויות הטבעיות שלהם במעמד זה. על כן, רבים נוהגים להיעזר בשירותיו של עורך דין ועדת משמעת, אשר יעניק הכוונה וסיוע בהתנהלות נכונה בעת הועדה.

     

    כל מוסד אקדמי שהוא, בין אם זוהי אוניברסיטה ובין אם מכללה, מתוקן בתקנון כלשהו, אשר מפרט את הזכויות והחובות של כל סטודנט ומגדיר את יחסי הממשק בין הסטודנט לבין המוסד האקדמי. במרבית המוסדות ישנו תקנון נפרד, שאמון על הגדרת משמעת בקרב הסטודנטים. כאשר עולה החשד שסטודנט עבר על אחת מעבירות המשמעת שתוקנו בתקנון, הוא נקרא לוועדת משמעת שנערכת בנוכחות מרצה אחד או רבים, הממלאים תפקיד של שופטים בוועדת המשמעת. מהות הוועדה היא להכריע האם הסטודנט אכן ביצע את העבירה המיוחסת לו או לא.

    אם הסטודנט מודה בכך שעבר על חוקי התקנון, או שהוועדה מרשיעה אותו, מתקיים הליך הכולל טיעונים לעונש. במקרה בו הסטודנט מכחיש את הטענות העולות נגדו, פותחים בהליך המערב חקירה של עדים והעלאת טענות משפטיות, שבסיומו הוועדה מכריעה האם לזכות את הסטודנט או להרשיע אותו.

    עונשים צפויים בוועדת משמעת

    העונשים שניתנים בגין עבירות משמעת משתנים בהתאם לחומרת העבירה המיוחסת לסטודנטים. אחת מהעבירות הנפוצות והחמורות ביותר היא הונאה במטלה או בבחינה, המצביעה על עבירה על טוהר הבחינות. במקרים מסוג זה המדיניות הרשמית קובעת הרחקה בפועל של הסטודנט מהמוסד האקדמי, גם אם מדובר בוועדת המשמעת הראשונה אליה הוא זומן.

    למה צריך עורך דין להופיע בפני ועדת משמעת?

    כאמור, עורך דין ועדת משמעת יכול לסייע לסטודנט בייעוץ משפטי. מומלץ לפנות אליו כבר בשלב קבלת הזימון לוועדת משמעת מטעם המוסד האקדמי. כמו כן, ניתן ואף רצוי לפנות אליו לשם ייצוג משפטי בוועדת המשמעת, שכן זה יכול להשפיע משמעותית על איך שההליך יתנהל. הניסיון והידע המקצועי של עורך דין ועדת משמעת מאפשרים לו להעניק לסטודנט סל כלים רחב, ובכך להגביר את הסיכויים שהוא יזוכה או שעונשו יופחת דרסטית לכל הפחות. ועדת דין משמעת מחייבת התערבות של עו"ד מנוסה. כזה הוא עו"ד אלון שליכטר. פנו אליו לייעוץ בהקדם.

    הצלחות משרדנו בייצוג בוועדת משמעת 

    (חלק מהתיקים, ניתן לראות את פרטי המקרה וההחלטות בעמוד הפייסבוק של המשרד)

    המלצות בגוגל מלקוחות המשרד בייצוג בועדות משמעת על ידי משרדנו

    הבנתם שאתם צריכים ייצוג משפטי איכותי בועדת המשמעת? מוזמנים ליצור קשר עם משרדו של עו"ד אלון שליכטר ונשמח לתאם עמכם פגישה!

    ראיון עם עו"ד אלון שליכטר בערוץ 13 בתוכנית 'פרקליטים עד הבית' בנושא ועדות משמעת של סטודנטים, מוזמנים לצפות >>>

     

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו