Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין ועדות משמעת

    (147)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    עם ריבוי המוסדות האקדמאים, בשנים האחרונות ישנה עליה בועדת משמעת לסטודנטים, במכללות ואוניברסיטאות בכל חלקי הארץ וחלה מגמת גידול בהיקף עבירות המשמעת. היקף עבירות המשמעת גדל מאוד. למרות זאת, סטודנטים רבים במיוחד אלו שנפגשים עם זימון לועדת משמעת בפעם הראשונה בחייהם אינם יודעים כלל מה זה אומר, מה הזכויות שעומדים להם וכיצד יש להתנהל בועדת משמעת. עו"ד אלון שליכטר, אשר עוסק רבות בתחום ועדות המשמעת במוסדות האקדמאים נותן מענה במאמר זה לסוגיה זו, מוזמנים לקרוא, לשתף וליצור קשר – בואו נתחיל >>

    מה זה ועדת משמעת?

    לכל מוסד אקדמאי, בין אם מדובר באוניברסיטה או מכללה ישנו תקנון משמעת בו מופרטים זכויות וחובות המסדירים את היחסים בין המוסד לסטודנט, ברוב המוסדות ישנו תקנון נפרד אשר מסדיר את תקנון המשמעת.

    במידה וישנו חשד כי סטודנט הפר את אחת מעבירות המשמעת הקבועות בתקנון, יזומן לועדת משמעת בפני מרצה / מרצים המהווים שופטים בועדת המשמעת, אשר יכריעו האם הסטודנט ביצע את העבירה או לאו.

    במידה והסטודנט מכחיש את הטענות, יתנהל מעין הליך של חקירת עדים וטענות משפטיות ולאחריו הועדה תכריע בין אם לזכות או להרשיע. במידה והסטודנט מודה בביצוע העבירות או שהועדה מרשיעה יתקיים הליך של טיעונים לעונש.

    מה הזכויות של סטודנט בועדת משמעת?

    מדובר בהליך מעין שיפוטי ולכן לא חלים על בית הדין המשמעתי הכללים הנוקשים של דיני ראיות ועוד, יחד עם זאת ההליך בטבעו דומה להליך הפלילי באופן פחות מחייב עם כללים מותאמים למוסד האקדמאי.

    יחד עם זאת, לסטודנט ישנם זכויות בסיסיות לניהול הליך הוגן, למשל: קבלת התלונה באופן מפורט, קבלת חומר הראיות שנאסף כנגדו, ייצוג של עורך דין בועדת משמעת, חקירה של העדים בועדת המשמעת ועוד. שימו לב! ישנם מוסדות אקדמאים, אשר מיוצגים ע"י תובע מטעם המוסד .

    ייצוג של עורך דין בועדת משמעת?

    מיד עם קבלת הזימון או פנייה של המוסד האקדמאי לסטודנט, מומלץ לפנות לעו"ד טרם מענה לגופו של עניין. כמו כן, ניתן להיות מיוצג על ידי עו"ד בועדת משמעת, ואף מומלץ, הדבר יכול להשפיע באופן ניכר על התנהלות ההליך האפשרות לזיכוי או להפחתה משמעותית בענישה.

    חשוב לציין, כי לסטודנט יש זכות ייצוג על ידי עורך דין בועדת משמעת, זכות הייצוג אשר נקבעה בבית המשפט ע"א 8077/08 אוניברסיטת חיפה נ' לירן בן הרוש. בית המשפט העליון פסק בסוגיית זכותם של תלמידים במוסדות להשכלה גבוהה להיות מיוצגים על ידי עורכי דין, לפי בחירתם, במסגרת הליכים משמעתיים הננקטים נגדם, כי על המוסדות להשכלה גבוהה לקבוע תקנון מתוקן שיאפשר ייצוג בשני מקרים – כאשר יש לסטודנט מגבלה משמעותית המונעת ממנו לייצג את עצמו; וכאשר מדובר בסטודנט שיש חשש כי תוצאות הבירור בעניינו יהיו חמורות. לתקנון יתווספו שתי הוראות: "הוראת סל" המסמיכה את ועדת המשמעת להתיר ייצוג לפי שיקול דעתה, אם לבקשת הסטודנט ואם לפי התרשמותה כראות עיניה; וכמו כן הוראה המאפשרת ייצוג על ידי עורך דין חיצוני בכל מקרה בו מיוצג המוסד על ידי עורך דין פסק הדין האמור.

    ישנם לא מעט מוסדות אקדמאיים, בהם המוסד מיוצג על ידי עורך דין מטעמו או יועץ משפטי מטעמו או קובל (תובע) שאינו עו"ד אך מופיע כדרך קבע, ועל כן הגעה לועדת משמעת בפער המקצועי ואי הבנת השפה הנכונה שאליכם לדבר בה גם אם אתם בטוחים בצדקתכם ובאמת שלכם דבר זה לא יהיה מספיק אם לא יהיה עורך דין מקצועי שיוכל להביא בפני ועדת המשמעת את כל הנתונים הרלוונטיים בשפה הנכונה.

    על גניזת התלונה שמעתם?

    הבדל משמעותי כשיש עורך דין ועדת משמעת מקצועי ובעל ניסיון מטעמכם, ישנם מקרים, שכדאי ואף רצוי לפנות טרם ועדת המשמעת במכתב מפורט ומנומק וזאת לשם שכנוע לגנוז לגמרי את התלונה ללא ועדת משמעת כלל. חשוב לציין כי הוצאת מכתב שכזה הינה חייבת להיות רק לאחר ייעוץ מקצועי שכן במידה ולא יתקבל המכתב יוכל להפוך אותו מכתב לגרסה בה אתם מפלילים את עצמכם ועושים לעצמכם נזק בלתי הפיך. למשרדנו יש את הניסיון והידע לבחור את המקרים המצדיקים בקשה לגניזת התלונה טרם ועדת משמעת.

    להלן הודעה על גניזת התלונה – ניתן להיכנס למאמר המלא באתר על גניזת תלונת משמעת

    מה העונש בועדת משמעת?

    מדובר בקשת רחבה של עונשים בהתאם לעבירה המיוחסת, עבירות של הונאה בבחינה או במטלה אשר קשורים למעשה לטוהר הבחינות נחשבות לעבירות הנפוצות ביותר ובמדרג חומרה גבוה במוסדות האקדמאיים בהם המדיניות הרשמית הינה פסילת הבחינה / המטלה, פסילת הקורס והרחקה בפועל מהמוסד האקדמאי אף למי שזה היא לו הועדת המשמעת הראשונה! יחד עם זאת, לא כל תיק מתאים להכחיש ולנהל דיוני סרק, דבר שיכול לגרום לענישה מחמירה יותר. עורך דין ועדת משמעת מטעמכם יכול לפעול בערוץ נוסף לצורך הסדר טיעון מקל תוך התאמה מדויקת לצמצום הנזק האקדמאי בהתאם לכל סטודנט וצרכיו.

    בית הדין לערעורים של ועדת המשמעת

    לפעמים, התוצאה בועדת המשמעת בעלת סנקציות קשות מאוד, רוב המוסדות האקדמיים מאפשרים הליך של ערעור. לכן ישנה חשיבות גם אם לא שכרתם עורך ועדת משמעת בועדת משמעת הראשונה, מומלץ לעשות זאת בהליך של הערעור, הן ביחס לאשמה והן אם אתם רוצים לערער רק על העונש. יש מקומות שגם מאפשרים הליך של חנינה – קרי המתקת העונש בלבד.

    הצלחות משרדנו בייצוג בוועדת משמעת לאחרונה

    (חלק מהתיקים, ניתן לראות את פרטי המקרה וההחלטות בעמוד הפייסבוק של המשרד)

    חלק מהמלצות בגוגל מלקוחות המשרד בייצוג בועדות משמעת על ידי משרדנו

    לעו"ד אלון שליכטר ניסיון רב בייצוג סטודנטים בועדת משמעת המלצות והצלחות רבות בתחום. הבנתם שאתם צריכים ייצוג משפטי איכותי בועדת המשמעת? מוזמנים ליצור קשר עם משרדו של עו"ד אלון שליכטר ונשמח לתאם עמכם פגישה!

     

    ראיון עם עו"ד אלון שליכטר בערוץ 13 בתוכנית 'פרקליטים עד הבית' בנושא ועדות משמעת של סטודנטים, מוזמנים לצפות >>>

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית סטודנטים בהליכי משמעת בכל המוסדות האקדמיים. החל משלב החשדות וההכנה לשיחות בירור, דרך הליכי המשמעת במוסד וייצוג בועדת משמעת בהתאם לתקנון המשמעת הנהוג.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    שאלות ותשובות

    ראשית, המלצתנו הינה כי יש להתייעץ עם עו"ד ועדת משמעת טרם ההליך המשמעתי. יחד עם זאת, יש לקבל את כתב האישום בו יפורט מה האישומים כלפכם, כמו כן, ככל הניתן יש לקבל תמצית חומר הראיות המבסס את האישומים, יש לנסות לאתר עדים היכולים לשפוך אור על האירוע או מסמכים היכולים להעיד לטובה על טענותכם, העובדתיות והאישיות לרבות מצב משפחתי, רפואי וכו'.

    בית המשפט העליון בע"א 8077/08 אוניברסיטת חיפה נ' לירן בן הרוש (פורסם בנבו, 30.12.2012), הדגיש כי זכותו של אדם להיות מיוצג על ידי עורך דין גם כשמדובר בהליך משמעתי. זאת, בין היתר, גם בשל העובדה שגם לאישומים הנדונים במסגרת הליכים משמעתיים עלולות להיות תוצאות חמורות ומרחיקות לכת לגבי העומד לדין. זאת, משום שעתידו האקדמי, וכתוצאה מכך גם עתידו התעסוקתי של הסטודנט, מונח על הכף.

    משרדנו כלל אינו מדבר על עונשים לפני שמיעת גרסת הלקוח ובדיקת חומר הראיות הרלוונטי. יחד עם זאת, באופן כללי ניתן לומר כי העונשים במוסדות האקדמאיים הינם בין היתר, הרחקה על תנאי, פסילת בחינה, פסילת קורס, הרחקה בפועל ועוד.

    לרשותכם הבחירה האם לייצג את עצמכם או להיות מיוצגים על ידי עורך דין לועדת משמעת. היתרון הבולט בייצוג על ידי עו"ד לועדות משמעת הינו ההיכרות ודרך הטיעון בשילוב הנסיבות האישיות של כל מקרה ומקרה, אשר יכול להוביל לתוצאה של זיכוי, הגעה להסדר מקל במו"מ או עונש מפוחת.

    על החלטת ועדת משמעת ניתן להגיש ערעור לועדת משמעת עליונה. כמובן שיש לשים לב, שכן לרוב יש פרק זמן מוגבל של שנע בין מספר ימים עד ל20 ימים, תלוי בתקנון המשמעת להגשת הערעור על ההחלטה.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    עורך דין לוועדת משמעת

    כל מוסד אקדמי בישראל – אוניברסיטה או מכללה, קובע ומסדיר במסגרת התקנון שלו מגוון עניינים הנוגעים בין היתר לשכר הלימוד, נוכחות הסטודנטים בהרצאות, חובות אקדמיים וכן כללים המתייחסים למשמעת ושמירת טוהר הבחינות.

    כאשר מועמד ללימודים מבקש להימנות כסטודנט מן המניין בשורותיו של מוסד אקדמי או כאשר איש הוראה מתעתד לעבוד בו, נדרשים שניהם לקבל על עצמם את התקנון והכללים הקבועים בו.

    מדובר אפוא בהתחייבות חוזית שעושים הסטודנט ואיש ההוראה כלפי המוסד האקדמי שמכפיף אותם לתקנון ולחוקים שקבע במסגרתו. זקוקים לשירותיו של עורך דין ועדת משמעת? יש לפנות אל משרד עו"ד אלון שליכטר.

    הליכים משמעתיים במוסד אקדמי – באילו מקרים?

    במהלך שנות לימודיו ידרשו הסטודנט או איש ההוראה לעמוד בדרישות האקדמיות ובתנאי ההעסקה, בהתאמה. סטודנט או איש הוראה שנוהג בניגוד לכללי המוסד, מפר את התחייבויותיו כלפיו ובמקרים מעין אלה יפתח המוסד בעניינו הליך בירור ויזמינו לעמוד בפני ועדת משמעת שתברר את העובדות ותשמע את עמדתו, ותדון בהמשך לימודיו או העסקתו בנסיבות לאור הראיות שיובאו בפניה.

    מדובר אפוא בחשד להפרת טוהר הבחינות – העתקה, הכנסת חומר אסור, אלימות כלפי חבר ללימודים או איש סגל, הטרדה מינית, גניבה מן המוסד או פגיעה ברכושו, מעשה הונאה או מרמה, הרשעה בפלילים וכיו"ב. פרט לפסילת קורסים ונקודות אקדמיות, סטודנט שנפתחו בעניינו הליכים משמעתיים חשוף לסנקציות נוספות כמו השעייה ואף הרחקה לצמיתות ממוסד הלימודים, דבר שיהיה לסטודנט או עובד ההוראה לרועץ בהמשך דרכו האישית והמקצועית.

    עו"ד אלון שליכטר – מומחה בייצוג בוועדות המשמעת

    מומלץ כי סטודנט שנפתחו נגדו הליכי משמעת יקבל מן המוסד פניה רשמית המפרטת את החשדות הרובצים לפתחו. כל סטודנט רשאי לקבל ייצוג עו"ד בהליך משמעתי בעניינו, שייצג אותו בפני הממונה על המשמעת.

    מומלץ לא לעמוד בפני הוועדה ולא להגיע לחקירתה ללא קבלת ייצוג עו"ד פלילי שיאגד את מכלול הראיות שישמשו להגנת הסטודנט ויעלה בפני הממונה על המשמעת טענות עובדתיות ומשפטיות כדי למנוע ענישה מחמירה.

    משרד עו"ד אלון שליכטר מספק ייעוץ משפטי לסטודנטים ועובדי הוראה שעתידים לעמוד בפני ועדת משמעת, הכנה מוקדמת לקראתה וייצוג בהליכי ערעור מול ועדת המשמעת העליונה.

    השלכותיה של ועדת המשמעת

    עורך דין ועדת משמעת הוא חיוני ולעיתים יכול לשנות או לבטל את ההכרעה של ועדת המשמעת. אין ספק כי תהליך משמעתי הוא תהליך מלחיץ שיכול לפגוע בלימודיכם האקדמיים.חשוב מאוד לא להמעיט בכוחה של ועדת המשמעת וודאי לא לזלזל בסנקציה שיכולה להגיע כתוצאה מהחלטה שתקבע נגדכם ועדת המשמעת. עו"ד אלון שליכטר כאן בכדי לסייע לכם לעבור את ההליך בצורה הטובה ביותר.לוועדת המשמעת יכולת לפגוע גם בעיסוקיו העתידיים של הסטודנט שהורשע בעבירת המשמעת, בכך שהיא למעשה מעכבת לו את הזכאות האקדמית לצורך התמחות מקצועית או המשך הלימודים שלכם במוסד האקדמי. עורכי הדין אשר מתמחים בין היתר בייצוג בוועדות משמעת, מייצגים סטודנטים בוועדות משמעת או בועדות ערעורים משמעת, והם למודי ניסיון בטיפול בעברות משמעת וייצוג בוועדות אלו.

    פעולותיו  של עורך הדין שמייצג אתכם בוועדה בהליך המשמעתי נעשה באופן פרטי לדאגת האינטרסים שלכם בלבד. לכן, בעודכם זומנתם לוועדה זו אל תהססו ופנו מיד אל משרד עורכי הדין בניהולו של עו"ד אלון שליכטר, הבקיא והמנוסה בתחום. אנו נדאג לבצע עבורכם את ההליך בצורה הטובה יותר, לחתור לזיכוי בהליך המשמעתי או למזעור הנזק על מנת שלא ישאיר חותם והשלכות עתידיות.

    עורך דין ועדת משמעת – ייצוג סטודנטים בפני ועדות משמעת במוסדות אקדמיים

    לעיתים סטודנטים מוצאים עצמם מואשמים בעבירות משמעת מדרגות חומרה שונות. מדובר בעבירות הכרוכות בעמידה לדין משמעתי מול נציגי המוסד האקדמי, ויכולות להוביל בין היתר להרחקה מהמוסד, ובמקרים חמורים אף להגשת תלונה במשטרה ופתיחת תיק פלילי. חשוב לדעת כי עבירות אלו מהוות כתם אישי, ובוודאי עלולות להעיב על עתידו של הסטודנט. לכן, התמודדות נכונה עם האשמות מעין אלו דורשת ייצוג משפטי מטעם עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום.

    עורך דין לוועדת משמעת – סוגי עברות המשמעת הנפוצים באקדמיה:

    • הונאה בבחינה או בעבודת בית.
    • החזקת חומר אסור בבחינה.
    • הפרה הוראות המתייחסות בבחינה.
    • חוסר ציות להוראות נהלי המוסד או הוראות של מורים, עובדים והרשויות במוסד האקדמי.
    • התנהגות אשר יש בה פגיעה מוסרית או פגיעה בכבודו של המוסד האקדמי.
    • התנהגות לא הולמת, פרועה או אלימה או שיש בה קלון.
    • העברת ידיעה או מידע כוזב על המוסד האקדמי, או הסתרה מכוונת של מידע חשוב.
    • גניבה או פגיעה מכוונת ברכוש של המוסד האקדמי, או שימוש ברכושו לצרכים פרטיים ללא קבלת אישור.
    • כל מעשה הנחשב כמרמה, זיוף, הונאה או מצגת שווא הקשור ללימודים או להשגת זכויות מיוחדות מהמוסד.