עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מדיניות ענישה על סחר

    ()

    כבר מזה שנים שתעשיית הסמים עומדת על תילה. יחד עם זאת, גופי השיטור והאכיפה, בכפוף לחוק, פועלים כדי למגר סחר בסמים. סחר והפצה של סמים בכל דרך שהיא אסורים על פי חוק, כמו גם תיווך בין קונה לבין סוחר סמים. האיסור הזה חל על סחר בכל סוגי הסמים, ומי שנושא אותם צפוי לקבל עונש.

    מריחואנה

    כאמור, סחר בסמים אסור על פי חוק, לרבות מריחואנה על כל סוגיה השונים. על אף שמריחואנה נתפסת בקרב הקהל הרחב כסם קל, לפי החוק מדובר בסם מסוכן. ההגדרה הזו נובעת מכך שבחוק כתוב במפורש כי צמח הקנאביס, המקור להפקת מריחואנה, כלול בהגדרה של סמים מסוכנים.

     

    על פי סעיף 19א, העונש המקסימלי בגין סחר בסמים הינו תקופת מאסר של עשרים שנים או לחלופין קנס גבוה. אותו העונש רלוונטי גם למקרים בהם נתפסו אנשים בגין גידול, ייצור והפקת סמים, אולם לא עבור מי שמשתמש בסמים לשם צריכה עצמית.

    העונש המקסימלי עבור מי שמחזיק בסמים לשם צריכה עצמית הינו קטן בהרבה, ולא עולה על תקופה של שלוש שנות מאסר. לחלופין, אפשר לקבל קנס כשם שנקוב בחוק העונשין. כלומר, החוק מבדיל באופן מפורש בין גידול, ייצור, הפקה, מכירה וסחר בסמים לבין שימוש בסמים לשם צריכה עצמית.

    תיווך בין סוחר לבין קונים

    אדם שמתווך בין סוחר סמים לבין קונים פוטנציאליים עשוי גם כן להיות חשוף להליכים משפטיים. העונש שניתן לקבל בעבור זה, הינו תקופת מאסר של עשרים שנה, או לחלופין קנס בגובה של מיליוני שקלים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאותו אדם מתווך הוא למעשה מי שמוכר להם את הסמים, גם אם הוא מנסה להצטייר כמי שעושה טובה למען חבריו או מכריו.

    על אף החוק הקפדני, בפועל בית המשפט מבצע הפרדה בין מקרים בהם אדם סחר בסמים לבין מי שתיווך מספר פעמים בין הסוחר לבין חבריו. במקרים מסוג זה מוטב להיעזר בעורך דין פלילי, שמעניק ייצוג משפטי ומסייע לנאשם בהליך כולו. תוכלו לפנות אל עו"ד אלון שליכטר, המומחה בתחום הפלילי בכלל ובתחום זה בפרט.

     

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו