עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    הרחבת עבודות שירות עד 9 חודשים – כל החידושים ואיך ניתן לקצר?

    (5)

    הגנו על החירות שלכם

    פורסם ברשומות חוק העונשין (תיקון מס' 133 – הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"ג-2023 שעניינו הארכת התקופה לנשיאת עבודות שירות

    עבודות שירות עד 9 חודשים – הארכת הוראת השעה

    לאחר תקופה פקעה באפריל 23 הוראת השעה של מאסר שירוצה בעבודות שירות עד ל 9 חודשים וחזרה לתקופת המקור רק עד ל – 6 חודשים. כעת, הוראת השעה נכנסה שוב לתוקף למשך השנתיים הקרובות, וניתן יהיה לגזור עונש של עבודות שירות לתקופה העולה על 6 חודשים ועד 9 חודשים. במסגרת הארכת הוראת השעה נוספה הוראה מטיבה שכדאי לדעת בנושא קיצור משך עבודות השירות (מנגנון הקיצור החלקי) אך היא תחול רק על מי שנידון לתקופות אלו החל מה-15 באוגוסט 2023.

    מהו מנגנון הקיצור החלקי?

    מנגנון הקיצור החלקי של עבודות השירות יחול רק על מי שקיבל 3 חודשים ועד 6 חודשי עבודות שירות:

    תקופות הקיצור של משך עבודות השירות הינה ניכוי של שבועיים למי שנדון לתקופה העולה על שלושה חודשים ושאינה עולה על ארבעה חודשים; ואפשרות לקיצור של שלושה שבועות למי שנדון לתקופה העולה על ארבע חודשים ואינה עולה על שישה חודשים. והכל בתנאי שתקופת עבודת השירות לא תפחת משלושה חודשים. שימו לב ❤️התנאי לקיצור זה הוא ביצוע עבודות השירות כנדרש וברציפות, וללא הפסקה מנהלית.

    קיצור העונש לגבי מי שנדון לתקופת עבודות שירות שבין 6 ל-9 חודשי עבודות שירות:

    קיצור תקופת עבודות השירות בארבעה שבועות למי שנדון לתקופה העולה על שישה חודשים ושאינה עולה על שבעה חודשים; ואפשרות לקיצור של שישה שבועות למי שנדון לתקופה העולה על שבעה חודשים ועד תשעה חודשים. שימו לב ❤️ ישנם שני תנאים לקיצור א. עבודות השירות כנדרש וברציפות, וללא הפסקה מנהלית. 2. עמידה בתנאי תכנית הליווי והשיקום, או צו מבחן ככל שאלו נדרשו על ידי הגורמים הרלוונטיים.

     

    יתרונות בעבודות שירות במקום מאסר בפועל

    צמצום השימוש במאסרים והפחתת הכליאה

    בעקבות דוח ועדת דורנר לבחינת מדיניות הענישה והטיפול בעבריינים, אשר בין היתר המליצה להרחיב את השימוש בעבודות שירות כתחליף לעונשי מאסר קצרים. תיקון החקיקה בא להפחית את השימוש בכלי המאסר, וכפועל יוצא להוריד את שיעורי הכליאה והצפיפות בבתי הסוהר.

    חששות בהחמרת רמת הענישה

    מאחר שאין עדיין מספיק נתונים למעקב, ישנו חשש כי עצם הארכת תקופת עבודות השירות ל 9 חודשים במקום 6 תוביל להחמרה בענישה שכן גם התביעה וגם בתי המשפט יטו לגזור את התקופה המירבית של עבודות השירות גם כאשר היה אפשר להסתפק בפחות בתקופה המקסימלית של ה 6 חודשים.

    תוכנית ליווי ושיקום

    כל עובד שירות שקיבל 6 חודשי עבודות שירות תקבע לו תוכנית שיקום על ידי קצין מבחן, אלא אם קצין מבחן סבר שאין הדבר נדרש.

    עתירה כנגד הממונה על עבודות השירות

    סבורים שמגיע לכם קיצור של עבודות השירות? במידה והממונה על עבודות השירות מחליט לא לקצר את תקופת עבודות שירות, למרות שהינכם זכאים לכך, ניתן לעתור לבית המשפט כפי שעותרים כנגד החלטה על הפסקה מנהלית של עבודות השירות.

     

     

     

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו