Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    זיכוי נהיגה תחת השפעת סמים – ריח של סמים ברכב לא חשד סביר

    (34)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    כנגד נהג תושב הצפון הוגש כתב אישום בגין נהיגה תחת השפעת סמים, שכן לפי טענת המשטרה מבדיקת השתן שלו עולה כנמצא שרידי קנאביס בריכוז של 1,655 נ"ג/מ"ל וכן נכשל בבדיקות מאפיינים כשהתנדנד בעמידה ובעת מבחן הבאת האצבע לאף, טעה בספירת הצעדים במבחן. הנהג הכחיש את המיוחס לו ובתיק התנהלו הוכחות שבסופם בית המשפט השלום בצפת זיכה אותו.

    הנהג יוצג על ידי עורך הדין אלון שליכטר ועורך הדין מוטי מלניק, אשר כפרו בטענות ובתיק התנהלו הוכחות במסגרתם נטען כי כלל לא היה חשד סביר שהינו הבסיס החוקי לנטילת בדיקת שתן מאזרח ועל הדגימה להיפסל שכן היא הושגה שלא כדין. המשטרה טענה מנגד כי כן היה חשד סביר עקב ריח חזק של סמים שנדף מחלון הרכב.

    ביצוע בדיקת שתן לנהיגה תחת השפעת סמים

    עורכי הדין  אלון שליכטר  מוטי מלניק, חקרו בחקירה נגדית את השוטרים שלטענתם הריחו את הסמים ברכב, ונשאלו על היכולת והניסיון שלהם להבחין ולהבדיל בריח של סמים וסוגיו. לאור החקירה הנגדית התגלו סתירות בין השוטרים אשר מסרו תיאור החומר שנתפס (לכאורה חשיש) לבין טענת שוטר אחר כי הריח קנאביס. לכך השיב השוטר כי "הרבה פעמים מתוקף ניסיוני בשטח קרה מצב שהיה ריח באוטו של קנאביס ובסופו של דבר לא היה קנאביס באוטו. מה שזה אומר שאותו חשוד ככל הנראה טרם עצירת רכבו זרק את החומר ונשאר הריח למרות שלא נתפס קנאביס. לא ראיתי אותו זורק, אבל היה ריח באוטו."

    בית המשפט קבע כי "מתעורר ספק באשר לקיומו של ריח מהרכב" וכי "מלבד אותו ריח לא היו סימנים נוספים ולא התקיימו מאפיינים ברורים המקימים חשד סביר כי הוא נהג בהיותו תחת השפעת סמים". לאור זאת קבעה כי "בנסיבות אלה לא הוכח כי לשוטר היה 'יסוד סביר להניח' שביסס את החיפוש שנערך ברכב ובהמשך את הדרישה למתן דגימת שתן".

    פסילת הודאה נאשם – תשאול בשטח

    השופטת קבעה קביעה חשובה נוספת ואף תקדימית בעבירות נהיגה תחת סמים ונהיגה בשכרות בכלל כי ככל ולא הוזהר החשוד והסביר לו את זכויותיו כנדרש בחקירה הגם שלטענת המשטרה מדובר בתשאול, עסקינן בפירוש פגיעה בזכויות הנאשם.

    פסילת בדיקת המאפיינים

    המשטרה טענה כי הנהג נכשל בבדיקת המאפיינים ועל פי החוק ניתן גם להרשיע אותו על בסיס כישלון בבדיקה זו. הסנגורים אשר היו מודעים לנקודה זו נערכו לכך בחקירה נגדית מוקפדת היטב, במסגרתה עלה כי השוטר כלל ישנם כשלים וסתירות בדו"ח פעולה ואינו מפורט מספיק בעניין זה אלא ולאף טען בעדותו כי אינו זוכר את הפרטים של המקרה שהתרחש בשנת 2019, ואף כאשר עומת עם עדות של שוטר אחר שהיה עימו שטען שהנהג היה איתו כל הזמן בעוד שבדו"ח נכתב ששוטר אחר נסע עם החשוד לתחנה, קבעה השופטת כי "מתעורר ספק בטענה שמסמך בדיקת המאפיינים שייך לנאשם שבפניי".

    החלטת הזיכוי בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים

    תגובה לתקשורת מטעם הסנגורים ביחס לזיכוי בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים

    הסנגורים, עורכי הדין אלון שליכטר ומוטי מלניק, בירכו על ההחלטה לזכות: "ההחלטה היא חשובה מאוד, במיוחד לאור כך שנקבע על ידי בית משפט כי ריח של סמים לא הקים חשד סביר לביצוע בדיקת השתן, כמתחייב על פי החוק, ובשל כך הורה על ביטול הראיה שנפסלה – דגימת השתן. החלטת בית המשפט מלמדת כי ריח של סמים איננה מילת קסם לסמכות של שוטר לביצוע פעולת חיפוש אסורה החודרת לפרטיותו של אדם ללא מקור סמכות חוקי".

    פרסום YNET

    פרסום מגזין קנאביס

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו