Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    שחרור ממעצר כבר בדיון הראשון! בחשד לעבירת סחר בסמים ודחיית בקשה לעיכוב ביצוע

    (82)

    עבירת סחר בסמים נחשבת מטיבה לעבירה חמורה ביותר בדין הפלילי.

    האם שחרור ממעצר, כבר בשלב הארכת המעצר הראשונה, שלכאורה נראה כבלתי אפשרי לאור חשד כבד מסוג זה, יכול להפוך להיות אפשרי?

    לאחרונה, משרדנו ייצג לקוח ללא עבר או רקע פלילי, אשר נעצר ונחשד, באירוע בו נחשדו עימו נוספים, בטענה כי היה מעורב בעבירות על פי פקודת הסמים המסוכנים, לאחר שאותרה בחזקתו כמות גדולה של חומר החשוד כסם. הלקוח הכחיש מכל וכל את החשדות המיוחסים לו, לרבות את עניין החזקת הסמים על ידו וכן את ידיעתו על הימצאותם, על ידי מסירת גרסתו לכך ותוך שיתוף פעולה עם חוקרי המשטרה.

    לאור כך, משרדנו עמד על זכויות הלקוח, על אי המסוכנות הנשקפת ממנו, וטען כי יש לשחררו ממעצר כבר בשלב זה. בעקבות זאת, בית המשפט החליט לקבל את טיעוני ההגנה, וזאת כבר בשלב הארכת המעצר הראשונה, ולשחררו לחלופת מעצר בתנאים שיקבעו!

    בתגובה להחלטת בית המשפט לשחרורו, ולאחר תום הדיון וסגירת הפרוטוקול, הגישה היחידה החוקרת בקשה לעיכוב ביצוע על החלטת השחרור.

    מהי בקשה לעיכוב ביצוע?

    יכולה להיות מוגשת הן בעולם האזרחי והן בעולם הפלילי. הבקשה לעיכוב ביצוע, כשמה כן היא- מעכבת. יצוין, כי בקשה לעיכוב ביצוע יכולה להיות להינתן על מנת לעכב החלטת בית משפט שניתנה במסגרת ההליך עצמו או בסיומו של ההליך כאשר ניתן פסק דין.

    דוגמא לבקשה לעיכוב ביצוע על החלטה : כאשר מתקבלת החלטה על ידי בית המשפט במסגרת ניהול ההליך, לשחרר אדם ששרוי במעצר, ובתגובה לכך, התביעה המשטרתית או היחידה החוקרת מבקשות ״עיכוב ביצוע״ להחלטה לצורך הגשת ערר על החלטת השחרור. במילים אחרות, עניינה של הבקשה לעיכוב ביצוע, הינה עיכוב שחרורו של אדם מן המעצר, וזאת על מנת שזה ימשיך לשהות במעצר עד לסיום בירור ובחינת נימוקי הערר על ידי ערכאת הערעור.

    חשוב לציין, כי ככלל בקשות לעיכוב ביצוע מתקבלות על ידי בית המשפט. יחד עם זאת, הכלל אינו גובר על זכותו של חשוד להליך הוגן.

    ובהקשר זה, יפים דבריו של בית המשפט בתיק בעניין לקוח המשרד:

     

    בענייננו, בתגובה לבקשת היחידה החוקרת לעיכוב ביצוע השחרור, וזאת על אף סגירת הפרוטוקול ותום הדיון, עמד משרדנו על זכויות הלקוח, תוך הפניית בית המשפט לפסיקה רלוונטית בעניין.

    בית המשפט קיבל את טענות משרדנו, אשר החליט לחרוג מן הכלל, ולדחות את הבקשה לעיכוב ביצוע של היחידה החוקרת!

     

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו