עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין פלילי אשדוד

    (1)

    לא כולם יודעים, אולם כל תהליך משפטי שנעשה בעברו של אדם בישראל מתועד במרשם הממשלתי. חקירות ותיקים שנוהלו במשטרה ונסגרו טרם הוגשו לבית המשפט רשומות במרשם המשטרתי, ואילו הליכי משפט שבוצעו בבית המשפט, בין אם בהודאת  בעל הדין ובין אם שלא בהודאתו רשומים במרשם הפלילי. רישומים אלו חסויים ברמה העקרונית אולם עשויים להיות גלויים לגופים רשמיים שונים, לצרכים כאלו ואחרים, ולעיתים יש היתר גם למעסיק לבדוק רישום פלילי לפני חתימת חוזה העסקה. כל מידע שנכנס למרשם הפלילי חייב להיות מדווח לגורמים המותרים בכך, אולם עם התיישנותו מספר הגורמים הללו יורד, ובמחיקתו הוא מצומצם למספר גופים בסיסיים בודדים בלבד.

    התיישנות או מחיקת רישום פלילי

    רישום פלילי מתיישן על פי חוק לאחר תקופות זמן משתנות. הליך שהסתיים בלא הרשעה או בלא מאסר בפועל מתיישן מידית, הליכים שהסתיימו במאסר מתיישנים בתום תקופת המאסר+ עוד מספר שנים הקבועות בחוק שמספרן עולה ככל שעולה מספר שנות המאסר, אולם באופן כללי לכל רישום פלילי תחול התיישנות בתום תקופת זמן כזו או אחרת, ומשם ואילך יצומצם מעגל הגופים המעודכנים במידע זה. מחיקת רישום פלילי לוקחת עוד תקופת זמן אחרי שחלה ההתיישנות. יש מקרים יוצאי דופן בהם ההתיישנות חלה מהר יותר וגם המחיקה, כמו במקרים של קטינים וכדו'

    מהי המשמעות של התיישנות או מחיקת רישום פלילי

    מחיקת רישום פלילי מאפשרת לאדם שבעברו רישום פלילי שנמחק לומר לכל גוף ששואל אותו בעניין שעברו נקי ואין לו רישום פלילי, שהרי לעולם לא יהיה הגוף רשאי לקבל את המידע המדובר, וכאילו נמחק המידע לחלוטין. חשוב לציין שאין הכוונה שבפועל נמחק המידע שכן גופי ביטחון למשל מקבלים גישה לכל המידע כולל כזה שחלים עליו התיישנות או מחיקה, וגם ועדות ממשלתיות מסוימות. אבל באופן כללי מלבד גופים יוצאי דופן אלו המידע כאילו אינו קיים ולא היה מעולם. זה בהחלט מאפשר לבעלי עבר פלילי רחוק להגיש מועמדות למשרות אפילו ממשלתיות שונות ולאשר שעברו נקי בראש שקט.

    כיצד ניתן למחוק רישום פלילי טרם המועד הקבוע בחוק

    החוק מציין אפשרות לכל אזרח להגיש בקשת חנינה מהנשיא בעניין מחיקת רישום פלילי. לנשיא יש את הזכות הבלעדית לאפשר מחיקת רישום פלילי במקרים שהם הוא רואה זאת לנכון מסיבות שונות. לצורך כך יש להגיש בקשת חנינה לגורמים הרלוונטיים בלשכת הנשיא. חשוב שהבקשה תיערך באופן מקצועי שיביא כראוי את הצדדים החוקיים המסייעים לאישורה, זאת על ידי עורך דין מנוסה שצבר ניסיון בתחום ומכיר את המאפיינים ואת הדגשים המשמעותיים בבקשות חנינה.

    עורך דין פלילי מומלץ אלון שליכטר שמחזיק ברזומה בעל בקשות חנינה רבות ומאושרות ובקי בכל תחומי הרישום הפלילי ישמח לסייע לכם בכך.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו