עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    ייצוג בועדת משמעת לסטודנטים

    (48)

     

    המשרד מעניק ייצוג בועדת משמעת לסטודנטים 

    למשרד ניסיון רב בייצוג וליווי סטודנטים בועדות משמעת, בכל מקצועות הלימוד במוסדות האקדמאיים השונים בכל הארץ. היכרות מקרוב עם הדין המשמעתי בועדות המשמעת השונות, הינו הכרחי, שכן מדובר בפורום שיפוטי מיוחד ולאור העובדה שהנילונים הינם סטודנטים נדרשים התאמות מבחינת הטיעון העובדתי וגם הטיעון המשפטי.

    כללי ברזל שעליכם לדעת בסיום הבחינה או כאשר קיבלתם חשד לעבירת משמעת 

    • לא ליצור קשר עם שום גורם מהמוסד האקדמאי בו אתם לומדים, לא עם מתרגל, מרצה או מזכירות – כל מה שתגידו יכול להיזקף לחובתכם ויגביל אתכם בהמשך הדרך
    • לפעמים מדובר בחשד מרובה משתתפים, לכן לא לדבר עם סטודנטים אחרים על העניין
    • תעדו כל שיחה, הודעה או כל חומר ראייתי אחר שיכול לסייע לכם בהמשך. למשל אם במהלך הבחינה נחשדתם על ידי אחד המרצים או המשגיחים מומלץ לאחר מכן לרשום את כל הפרטים הרלוונטיים שתוכלו אחר כך לזכור מי הגורמים שאיתם דיברתם.
    • מיד כאשר עלה חשד כזה או אחר, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ועדת משמעת לשם קבלת ייעוץ ספציפי במקרה שלכם

    המלצות בגוגל מלקוחות המשרד בייצוג בועדות משמעת על ידי משרדנו

    הצלחות משרדנו בייצוג בוועדת משמעת לאחרונה

    (חלק מהתיקים, ניתן לראות את פרטי המקרה וההחלטות בעמוד הפייסבוק של המשרד)

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית סטודנטים בהליכי משמעת בכל המוסדות האקדמיים. החל משלב החשדות וההכנה לשיחות בירור, דרך הליכי המשמעת במוסד וייצוג בועדת משמעת בהתאם לתקנון המשמעת הנהוג.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    שאלות נפוצות

    ראשית, המלצתנו הינה כי יש להתייעץ עם עו"ד ועדת משמעת טרם ההליך המשמעתי. יחד עם זאת, יש לקבל את כתב האישום בו יפורט מה האישומים כלפכם, כמו כן, ככל הניתן יש לקבל תמצית חומר הראיות המבסס את האישומים, יש לנסות לאתר עדים היכולים לשפוך אור על האירוע או מסמכים היכולים להעיד לטובה על טענותכם, העובדתיות והאישיות לרבות מצב משפחתי, רפואי וכו'.

    בית המשפט העליון בע"א 8077/08 אוניברסיטת חיפה נ' לירן בן הרוש (פורסם בנבו, 30.12.2012), הדגיש כי זכותו של אדם להיות מיוצג על ידי עורך דין גם כשמדובר בהליך משמעתי. זאת, בין היתר, גם בשל העובדה שגם לאישומים הנדונים במסגרת הליכים משמעתיים עלולות להיות תוצאות חמורות ומרחיקות לכת לגבי העומד לדין. זאת, משום שעתידו האקדמי, וכתוצאה מכך גם עתידו התעסוקתי של הסטודנט, מונח על הכף.

    משרדנו כלל אינו מדבר על עונשים לפני שמיעת גרסת הלקוח ובדיקת חומר הראיות הרלוונטי. יחד עם זאת, באופן כללי ניתן לומר כי העונשים במוסדות האקדמאיים הינם בין היתר, הרחקה על תנאי, פסילת בחינה, פסילת קורס, הרחקה בפועל ועוד.

    על החלטת ועדת משמעת ניתן להגיש ערר לועדת משמעת עליונה על ההחלטה, ובמקרים מתאימים אף להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. כמובן שיש לשים לב, שכן לרוב יש פרק זמן מוגבל של כ-30 ימים להגיש את הערר.

    לרשותכם הבחירה האם לייצג את עצמכם או להיות מיוצגים על ידי עורך דין לועדת משמעת. ההיתרון הבולט בייצוג על ידי עו"ד לועדות משמעת הינו ההיכרות ודרך הטיעון בשילוב הנסיבות האישיות של כל מקרה ומקרה, אשר יכול להוביל לתוצאה של זיכוי, הגעה להסדר מקל במו"מ או עונש מפוחת.

    אין מחירון, כל מקרה נבחן באופן מיוחד, ורק לאחר פגישה ניתן לקבוע באופן מקצועי אילו פעולות נדרשות על מנת לממש את מטרות הלקוח.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו