Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין אלימות במשפחה

    (119)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    אלימות במשפחה

    בתחום עבירות אלימות במשפחה, יש להבין מספר מושגים בסיסיים. על פי סעיף 1 לחוק מניעת אלימות במשפחה, תשנ"א-1991, מגדיר לנו מי ייחשב בן זוג ומי ייחשב בן משפחה:

    "בן זוג" – לרבות ידוע בציבור;

    "בן משפחה" – לרבות מי שהיה בן משפחה בעבר, והוא אחד מאלה:

    (1) בן זוג, הורה או בן זוג של הורה, הורה של בן זוג או בן זוגו של ההורה, סב או סבתא, צאצא או צאצא של בן זוג, אח או אחות, גיס או גיסה, דוד או דודה, אחיין או אחיינית;

    (2) מי שאחראי לצרכי מחייתו, בריאותו, חינוכו או שלומו של קטין או חסר ישע, המתגורר עמו, וקטין או חסר ישע המתגורר עם מי שאחראי עליו כאמור;

    אלימות במשפחה – עבירה פלילית

    המחוקק ובתי המשפט רואים בחומרה את עבירות אלימות במשפחה למשל, עבירת תקיפה שנעברת בהגדרה של אלימות במשפחה עונשה המקסימאלי עומד על 4 שנות מאסר וזאת לעומת העונש המקסימלי בעבירת תקיפה סתם שלא כנגד בן משפחה שעומד על שנתיים. עבירת תקיפה שגורמת חבלה של ממש בהגדרה של אלימות במשפחה עונשה המקסימאלי עומד על 6 שנות מאסר לעומת עבירה תקיפה החבלה של ממש שלא כנגד בן משפחה עומד על מקסימום של 3 שנות מאסר, אלו רק שתי דוגמאות הממחישות את התייחסות המחוקק לחומרה.

    החקירה במשטרה בעבירת אלימות במשפחה

    לגרסה הראשונית, בחקירה במשטרה ועובר לאחר מכן בהליך המעצר בבית המשפט יש השפעה דרמטית על המשך נקיטת הליכים פליליים כנגד החשוד ועל כן מומלץ כי עורך דין אלימות במשפחה מנוסה ילווה אותו

    אם אתם מתמודדים עם תלונה במשטרה על אלימות במשפחה, זה הזמן לפנות אל משרדו של עו"ד אלון שליכטר, עורך דין אלימות במשפחה, ומשרדנו ישמח לייצגם אתכם הן בתהליך הקדם משפטי והן בתהליך המשפטי עצמו. אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבוע איתנו פגישה. הצוות שלנו מחכה לפנייתכם ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם.

    קבלו ייעוץ לפני חקירה מעורך דין פלילי מוביל

    מה הולך להיות עם בן משפחה נעצר בעקבות אלימות במשפחה?

    במקרים של בן משפחה / חבר / מכר שנעצר בחשד לביצוע עבירת של אלימות במשפחה, מומלץ לפנות למשרדו של עו"ד אלון שליכטר, עורך דין אלימות במשפחה טרם תחילת החקירה המשטרתית על מנת לממש את זכות היוועצות לפני שאותו עצור נותן גרסה במשטרה ולפעול לשחרורו בתחנה ובמידה ולא לשחרורו ממעצר בבית המשפט.

    ישנה חשיבות יתרה בייצוג של עו"ד פלילי שעוסק בעבירות אלימות במשפחה, שכן על פי החוק קיימת חזקת מסוכנות, אשר קובעת כי מי שחשוד בביצוע עבירות של אלימות במשפחה, חזקה עליו כי הינו מסוכן, ועליו להוכיח אחרת על מנת לסתור את החזקה הזו.

    לצערנו, לא פעם מוגשות תלונות שווא במשטרה ובעקבות כך נעצרים לא מעט בני זוג, הדבר פוגע הן בנפגעי העבירה האמיתיים והן בחשודים חפים מפשע. ועל כן, ישנה חשיבות בעו"ד פלילי מנוסה במיוחד במקרים שלא עבירות אלימות במשפחה שיידע לזהות ולנתח את המקרה כבר בשלב החקירה עובר להגשת כתב האישום.

    כמו כן, לא פעם מוגשות תלונות במשטרה עובר להליך גירושין, מקרי נקם וזאת על מנת ל"זכות" ביתרון משפטי ועל כן ההמלצה הבולטת ביותר היא כי יש לתעד הודעות ומסרים כאשר הצד השני פונה אליכם.

    במידה וקרוב אליכם נעצר, מומלץ לפנות באופן מיידי לעורך דין מעצרים אשר יפעל באופן מיידי על מנת לפגוש אותו בבית המעצר, לעדכן אותו בכל ההליכים שעומדים בפניו, לשמור על המורל, לעדכן את בני המשפחה בציוד אישי ורפואי לו הוא זקוק וכמובן לקבל את כל האינפורמציה מהחקירה המשטרתית על מנת להוביל לשחרורו.

    רוב הלקוחות אשר פונים למשרדי, הינם נעדרי עבר פלילי וזאת הסתבכותם הראשונה עם החוק, ולפעמים מקבלים את הרושם כי זימון עורך דין לחקירה משטרתית או להליך מעצר "מסמן" אותם מול משטרת ישראל, אך ההיפך הנכון, אנשים נעדרי עבר פלילי, הינם אנשים נורמטיביים שאינם מורגלים עם שיטות חקירה והליכי מעצר ולכן מוסרים גרסאות למשטרה במחשבה כי ככל וישתפו פעולה ויענו על כל השאלות של החוקרים בצורה שהם רוצים יוביל לסיום מהיר של החקירה וסגירת התיק שנגדם – וזאת הנחת יסוד מוטעת מאוד!

    במידה ואתם עומדים בפניה חקירה משטרתית או מעצר או הוגש כנגדכם כתב אישום על עבירות אלימות במשפחה, משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר זמין למענה 24/7 וניתן ליצור קשר.

     

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    ראיון עם עו"ד אלון שליכטר בנושא תלונות שווא על אלימות במשפחה בעת סכסוך גירושין

     

    עבירות אלימות במשפחה – עבירות אלמ"ב

    עבירות בין בני זוג מוגדרות כעבירות אלמ"ב שהינם כוללים, עבירות נגד הגוף לרבות עבירות מין. גם עבירות שבוצעו בנסיבות אלימות כמו גרימת נזק לרכוש, הצתה, איומים, חטיפה כליאת שווא, הפרת הוראה חוקית או הפרת צו הגנה, הטרדה ועוד. גם עבירות שנעברו בין בני זוג אף שהם לא בנסיבות אלימות, לדוגמא זיוף, מרמה הטרדה ועוד.

    כאשר מוגשת תלונה או כאשר משטרת ישראל מקבל ידיעה על חשד לאלימות במשפחה, סייר מגיע לזירה, וזאת לבצע הערכת מסוכנות ראשונית, מברר האם קיימים אירועים או תלונות קודמות, הרקע לתלונה, רישום פלילי או העדרו של המעורבים. יש לזכור כי היום לרוב השורים יש מצלמות גוף קח שהשוטר שמגיע למקום מתעד בווידיאו את המתרחש, יתעד את המצב הפיזי של הבית, מצב פיזי של הנפגע והן מצבם הנפשי.

    בנוסף, במידה ולחשוד יש נשק בבית, יש לו סמכות לתפוס את הנשק, על פי הסמכויות בסעיף 32 לפקודת סדר הדין הפלילי. קצין לעניין רישוי כלי ירייה מוסמך להמליץ לפקיד הרישוי באגף לכלי הירייה במשרד לביטחון לאומי על ביטול רישיון הנשק של החשוד – בעניין זה ראו מאמר משרדנו בנושא השבת רישיון נשק לאחר חקירה פלילית.

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.

    משרד עורך דין פלילי במרכז - אלון שליכטר


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    עורך דין פלילי אלימות במשפחה

    מצער להכיר בכך, אולם לא עבור כולנו סביבת הבית והמשפחה היא חוף מבטחים. לצד זאת, במקביל למקרים מצערים של תקיפה בתוך המשפחה, מתקבלות חדשות לבקרים גם תלונות סרק שאינן אלא ניסיון נלוז לקדם הליכי גירושין מסע נקם נגד אדם, אולם יש בהן כדי לגרום למי שטפלו אליו האשמות שווא ללא פחות צער וכאב מכפי שעולות בקרבו של מי שנפל קורבן לאלימות במשפחה. כדי להתנהל באופן המקצועי ביותר במקרים אלו, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין אלימות במשפחה. אנו מדברים, כמובן, על משרד עו"ד אלון שליכטר.

    עורך דין אלימות במשפחה – מה תפקידו?

    בתי המשפט בישראל מגיבים בחומרה לעבירות אלימות במשפחה ומטילים על מי שרובצים לפתחו חשדות או אישומים בגין עבירות אלימות במשפחה צווים שונים המגבילים את חירותו ופעילותו, כגון צווים למניעת הטרדה מאיימת, צווי הרחקה, צווי הגנה ואף צווי מעצר לתקופות ממושכות – במיוחד לאחר הגשת כתב אישום שיש בו כדי לבסס חזקת מסוכנות שתוכל לשמש כעילה למעצר עד תום ההליכים. כאן נדגיש את החשיבות שבפניה לייצוג משפטי מקצועי ע"י עורך דין אלימות במשפחה, שיפעל לביטול הצווים או הגבלתם וימנע תקופות מעצר ממושכות שיש בהן כדי להטות את מאזן הכוחות בין הצדדים ולהחמיר את הענישה.

    עורך דין אלימות במשפחה מומלץ – אלון שליכטר

    הליכים משפטיים בעבירות אלימות במשפחה הם מורכבים ומעלים קשיים, בין היתר הואיל ומדובר במילה של אחד מול מילה של אחר, והואיל ולאור חומרת העבירות יוגש כתב אישום בגמר החקירה כך שלא תעמוד לחשוד זכות שימוע טרם העמדתו לדין. לחשוד המיוצג ע"י עורך דין אלימות במשפחה קיים יתרון משמעותי היות שעורך דינו יעמוד על קיום שימוע כדי למנוע הגשת כתב אישום. מבלי לגרוע מחומרתן של עבירות אלימות במשפחה ומהאינטרס הציבורי המובהק שגלום בנקיטת אמצעים למניעתן והוקעתן, יש לזכור כי תלונות כוזבות רבות מסתיימות בסגירת התיק או בביטול כתב האישום ומשכך, אל לו למי שנחשד או הואשם בעבירה זו להניף דגל לבן אלא לפנות ללא דיחוי לייעוץ אצל משרד עו"ד אלון שליכטר המלווה ומייצג חשודים, נאשמים, מתלוננים ונפגעי עבירות אלימות במשפחה בכל הערכאות, לרבות במסגרת בקשות לצווי מניעת הטרדה מאיימת, צווי הרחקה ועוד.

     

    מה תפקידו של עורך דין אלימות במשפחה?

    עורך דין אלימות במשפחה מייצג במקצועו עבירות אלימות במשפחה אשר נחשבות לעבירות אלימות לכל דבר והן כוללות איומים, תקיפה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, פציעה, חבלה חמורה, חבלה בכוונה מחמירה. בכדי ליצור הרתעה, יש נטייה להחמרה בענישה על עבירות אלימות במשפחה. הכירו את עורך הדין אלון שליכטר, העוסק בין היתר בענייני משפחה ועניינים פליליים.

    כיצד מבצעים טיפול נכון עם עורך דין אלימות במשפחה?

    הטיפול בתיקי עבירות אלימות במשפחה נעשה במשרד עורכי הדין בניהולו של עו"ד אלון שליכטר, תוך גילוי אמפתיה ורגישות מרבית – מתוך הבנה שקיימת גם פגיעה מערכתית בזוגיות וביחסים עם הילדים.

    משרד עורכי הדין אלון שליכטר תמיד ינסה למצוא את הפתרון היצירתי לטובתו של הלקוח ושמירת האינטרסים שלו, תוך מזעור את הנזק שיגרם לתא המשפחתי בטווח הרחוק.

    עורך דין אלימות במשפחה – מהו תחום עבירות אלימות במשפחה?

    תחום עבירות אלימות במשפחה נחשב לתחום משפטי מורכב ורגיש ביותר, שכן מעורבים בו רגשות רבים ועוצמתיים, סכסוכים ארוכי שנים ולרוב גם פגיעה באנשים נוספים ובפרט בילדים חסרי ישע, אשר יאלצו להתמודד עם השלכות פגיעות אלו שנים גם בהמשך חייהם. כמו כן, בתיקי עבירות אלימות במשפחה אנו עדים פעמים רבות לשינוי בגרסאות נפגעי העבירה, ובהם ילדים ובני / בנות זוג, בעקבות לחץ או איום המופעל כנגדם, על ידי אחד מהצדדים לסכסוך. בשנים האחרונות יש עליה חדה במודעות לנושא עבירות אלימות במשפחה ולצידה גם עליה במודעות לתלונות השווא, הנפוצות במיוחד במהלך תהליכי גירושין.

    מאפיין נוסף של עבירות אלימות במשפחה הוא נטיית המשטרה והתביעה לבקש להחזיק את הנאשם במעצר עד תום ההליכים. זאת בעקבות ההנחה כי הוא מסוכן לציבור ולמשפחתו. במקרים אלו, נטל ההוכחה כי אינו מהווה סכנה לציבור, מוטל על החשוד, ובית המשפט יקשה על תנאי שחרורו במטרה להימנע, ככל הניתן, מסיכונים. חשוב לציין כי ההגדרה של עבירות אלימות במשפחה אינה כוללת רק עבירות של אלימות פיזית אלא קשת רחבה של מעשים ובהם איומים, עבירות מין, אלימות מילולית ואלימות כלכלית.