עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    נתפסתם בנהיגה לאחר בילוי? יש מה לעשות

    ()

    נהיגה בשכרות נחשבת לעבירת תעבורה מהחמורות ביותר. היום כבר ידוע היטב עד כמה נהיגה לאחר שתיית אלכוהול, גם אם בכמות קטנה יחסית, משפיעה על יכולת הנהיגה, על זמן התגובה ופרמטרים נוספים שעושים את ההבדל בין נהיגה זהירה לנהיגה מסוכנת. לכן, במיוחד בימים בהם אנשים נוהגים לצאת ולבלות, עם דגש על צעירים, כמו ימי חמישי ושישי בשעות הלילה המאוחרות, המשטרה מקצה ניידות רבות לביצוע בדיקות ינשוף ותפיסת נהגים הנוהגים לאחר שתיית אלכוהול. לכאורה, נראה שאין בנושא זה דרכים כיצד לשנות את התוצאה ולהקל בעונש: מדובר על נתונים המתבססים על בדיקה וכאשר ריכוז האלכוהול בדם גבוה ממספר מסוים- זוהי תוצאה חד משמעית. עורך דין נהיגה בשכרות המתמחה בתחום יוכל במקרים רבים להטיל ספק בתוצאה ולהביא לזיכוי מלא או לפחות להקלה בסעיף האישום ובעונש.

    מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול

    בדיקת אלכוהול המתבצעת לנהגים נעשית באמצעות מכשיר ינשוף ובבדיקת ריכוז האלכוהול באוויר נשוף. בבדיקה זו, כאשר ריכוז האלכוהול חוצה את סף ה 50 מק"ג בליטר אוויר נשוף. עם זאת, ישנו הבדל בין נהיגה בשכרות לבין נהיגה תחת השפעת אלכוהול. נהיגה תחת השפעת אלכוהול נחשבת לעבירה חמורה פחות ובמקרים בהם הועלו ספקות לגבי תוצאת הבדיקה, נעשתה המרה של סעיף אישום נהיגה בשכרות לסעיף נהיגה תחת השפעת אלכוהול. הנישה על נהיגה תחת השפעת אלכוהול קלה היותר. על נהיגה בשכרות עלולה להיות פסילת הרישיון למשך שנתיים בעוד שעל נהיגה תחת השפעת אלכוהול הענישה היא פסילה למשך שלושה חודשים בלבד'. עבור אנשים רבים מדובר על הקלה משמעותית, במיוחד אלה אשר פרנסתם כרוכה בנהיגה. לכן, חשוב לפנות אל עורך דין נהיגה בשכרות שיעשה כל שניתן על מנת להביא להקלה בסעיף האישום ובעונש.

    כיצד ניתן להקל בסעיף האישום ובעונש?

    למרות שמדובר על בדיקה אובייקטיבית באמצעות מכשיר, עדיין יכולים לעלות ספקות לגבי אופן ביצוע הבדיקה. למשל, האם מכשיר הינשוף עבר כיול לפני הבדיקה, או האם היתה המתנה של  15 דקות מרגע עצירת הנהג ועד ביצוע הבדיקה כפי שדורש החוק. אם דברים לא נעשו באופן מדויק כפי שדורש החוק, הבדיקה יכולה להיחשב כפסולה. גם אם לא נמצאו כשלים בביצוע הבדיקה, עורך דין נהיגה בשכרות המתמצא היטב בחוקים ובסעיפי החוקים הנוגעים לדבר יוכל לגבש אסטרטגיה ולהביא להקלה משמעותית.

    עו"ד אלון שליכטר הוא עו"ד תעבורה אשר ייצג נהגים רבים שנמצאו נוהגים בשכרות והביא להקלה בעונש ואפילו לזיכוי מוחלט

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו