עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מהו העונש על נהיגה בשכרות?

    ()

    יצאת עם רכב למפגש חברי בפאב או במסעדה, שתית כוס יין והחברים דחקו בך להרים אותם עוד שוט אחד, ואז עוד אחד, עד שכבר הרגשת שהראש מעט מסתחרר. והנה בדרך הביתה, עוצר אותך שוטר ומתחיל לערוך את הבדיקה המסורתית לגילוי שכרות, והלב דופק…

    הסיטואציה הזו נשמעת לך מוכרת? מרגיש אבוד מול מערכת החוק? זה הזמן לפנות לעורך דין נהיגה בשכרות, שיכול לסייע בהתמודדות עם המצב החדש ולהעניק עזרה משפטית.

     

    על פי החוק, העונש בגין נהיגה בשכרות הוא פסילת הרישיון לתקופת זמן של שנתיים, פסילה מנהלית למשך 30 ימים וכן החרמת הרכב לתקופה של חודש. זהו העונש הכי פחות חמור המוגדר בחוק, אולם אם נעזרים בעורך דין נהיגה בשכרות שיש לו ניסיון בתחום, נגזרות העונש ניתנות לצמצום משמעותי.

    אם זוהי עבירתו הראשונה של הנהג בגין נהיגה בשכרות, העונש הצפוי לו הוא המינימלי, שכאמור הוא שלילת הרישיון למשך שנתיים. לעומת זאת, כאשר מדובר ברוטינה חוזרת, מדובר כבר בשלילה מינימלית של ארבע שנים ומעלה, תלוי עד כמה חמורה עבירת התעבורה שנעשתה. כמו כן, ייתכן והרכב יוחרם באופן מנהלי על ידי קצין משטרה, לפרק זמן של 30 ימים.

    השפעת כמות האלכוהול על גזר הדין

    על פי עורך דין נהיגה בשכרות, ברמה העקרונית כל מצב שהוא בו הנהג נסע תחת השפעת אלכוהול, גם אם רמת הצריכה הייתה נמוכה למדי, יהיה כרוך בעונש של שלילית רישיון למשך שנתיים. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם שופטי התעבורה ומייצגים מטעם התביעה אשר מייחסים חשיבות לרמת האלכוהול שמצויה בדם, ואם היא נמצאה נמוכה מבקשים לגזור עונשים יותר קלים.

    פרמטרים להרשעה בעבירת נהיגה בשכרות

    הרשעת נהג בעבירת נהיגה בשכרות נערכת על ידי שני פרמטרים מרכזיים:

    1. בדיקת מאפיינים – בדיקה בה נבחנים מאפיינים התנהגותיים שונים של הנהג, אשר עשויים להצביע על כך שהוא נתון תחת שכרות, כמו בדיקות יציבות, הליכה בקו ישרה וכו'.
    2. בדיקת ינשוף – בדיקה המציגה את אחוזי האלכוהול המצויים בדמו של הנהג. מאחר והיא בוחנת עובדות ולא תלוית שיקול דעת, יש לה משקל רב יותר.

    נתפסתם נוהגים בשכרות? פנו אל עורך דין תעבורה תל אביב מנוסה בתחום. עו"ד אלון שליכטר הוא בדיוק עו"ד הנכון בזמן הנכון פנו אליו עוד היום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו