עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    ייצוג סטודנטים בעבירות משמעת שלב אחר שלב – המדריך המלא

    (10)

     

    ועדת משמעת לסטודנטים – שלב סיום הבחינה

    הסתיימה הבחינה, משגיחה נגשה אליכם במהלכה, גם אם המשכתם במבחן לא מן הנמנע שתקבלו זימון לועדת משמעת ולכן צריך להיות עם היד על הדופק על כל פנייה של המוסד האקדמי אליכם. הפנייה יכולה להיות בכתב או בעל פה לשם קבלת תגובה כזו או אחרת.

    חשוב לדעת, העובדה שנגשו אליכם ואף נרשמו מעשים על ידי משגיחים שחשבו לכאורה שביצעתם עבירת משמעת, לא אומר שבאופן וודאי תזומנו לועדת משמעת, על כן מומלץ "לא להעיר את המתים" ולהמתין לפנייה כזו או אחרת ולא לפנות לכל גורם במוסד האקדמי, כן ניתן לשקול ייעוץ פרטני עם עורך דין ועדת משמעת למרות שמדובר בשלב מוקדם יחסית של ההליך.

    ועדת משמעת לסטודנטים – שלב הפנייה של המוסד האקדמי

    לכל מוסד אקדמי יש את הנהלים שלו כאשר הוא מקבל לידיו תלונה על חשד לביצוע של עבירת משמעת, הפניות הנפוצות הן במייל בו נשלח לסטודנט חשד כללי על עבירת משמעת ביחס לבחינה מסוימת בו מתבקשת תגובתו. עוד פנייה נפוצה הינה פנייה טלפונית לשם קביעת מועד פגישה עם המרצה של הקורס בעניין הבחינה.

    חשוב לדעת, במידה ומדובר בפנייה כללית על חשד כללי אשר לא מגובה בראיות ובתלונה מפורטת, לא מומלץ לתת מענה טרם קבלת החומרים הרלוונטיים, כך גם לגבי זימון עלום לפגישה עם מרצה על הבחינה. מומלץ להתייעץ עם עורך דין ועדת משמעת באופן פרטני לגבי מתן תגובה כזו או אחרת אם בכלל בשלב מקדים שכזה, שכן כל מה שתגידו יכבול אתכם לגרסה עתידית לאחר שתקבלו חומר ראיות. המשמעות – אם הודתם בעובדה כלשהי ולאחר מכן תקבלו את חומר הראיות ותבינו שלא היה נכון להודות בעובדה מסוימת, כמעט בלתי אפשרי יהיה לתקן זאת בהמשך, דבר שיחייב אתכם להודות בעבירה, שאולי משפטית כלל לא מתקיימת אם לא הייתם מודים באותה עובדה מבלי להבין את משמעותה.

     

    בנוסף, יש מוסדות אקדמיים, בהם יש תובעים בין אם עורכי דין או מרצים מטעם המוסד, שיפנו אליכם בכתב, בהצעה להסדר טיעון. חשוב לדעת, שכל גרסה שתתנו גם בשלב הזה יכולה לשמש כנגדכם, והאם הסדר הטיעון הינו מתאים, היא שאלה שבמומחיות ולכן יש להתייעץ עם עורך דין ועדת משמעת, על מנת לשקול סיכוי מול סיכון (הרחקה מהלימודים ואורך תקופת ההרחקה למשל), האם כדי לסגור עסקה או שמא ניתן לקבל עסקה יותר טובה הן בשל עניין ראייתי ונסיבות אישיות לרבות נסיבות אקדמיות, או שהמקרה מצדיק גניזת תלונה בכלל או ניהול ההליך לשם חתירה לזיכוי מלא.

     

    דוגמאות להסדרי טיעון מקלים שהושגו לאחרונה על ידי משרדנו

    החשד עבירת הונאה: במהלך הבחינה נתפסה הסטודנטית כאשר מתחת לשאלון הבחינה היה פתק צהוב קטן עם חומר אסור לבחינה עליו הסטודנטית מסתכלת על חומר שאסור ומוסתר – הסדר טיעון ללא הרחקה מהלימודים וזאת נוכח שיקולים ראייתיים ואישיים, להלן ההסדר שאושר על ידי ועדת המשמעת אוניברסיטת אריאל:

     

    החשד עבירת הונאה חמורה: סטודנט בעל עבר משמעתי קודם עם תנאי להפעלה נתפס מחזיק חומר אסור וזורק אותו מהחלון – הסדר הטיעון אשר נבע בעיקר בשל כשלים ראייתיים שמשרדנו איתר הסתיים בלי הרחקה בפועל וללא הפעלת התנאי ובמקום זאת עיכוב זכאות לתואר, להלן ההסדר שאושר על ידי ועדת המשמעת אוניברסיטת אריאל

    החשד עבירת הונאה חמורה: סטודנט שנתפס שעבודת הסמינריון שלו מועתקת במלואה מסמינריון שהוגש במוסד אחר – הסדר הטיעון אשר נבע בעיקר בשל עניין ראייתי ונסיבות אישיות הסתיים ללא הרחקה ובמקומם שעות להתנדבות להלן ההסדר שאושר על ידי ועדת המשמעת המכללה למנהל

    ועדת משמעת לסטודנטים – שלב הדיון בועדת המשמעת

    גם כאן, לכל מוסד אקדמי יש את הנהלים שלו לניהול ההליך המשמעתי, לסדרי הדין בו ומה מקובל בו ולכן יש חשיבות גדולה למומחיות ספציפית בהליכי ועדת המשמעת. לא מעט מוסדות אקדמאיים מציעים לכם ייצוג / ליווי של אגודת הסטודנטים בהליך זה. חשוב לדעת, כי מדובר בסטודנטים, שאינם עורכי דין, ועם כל הרצון הטוב שלהם, אינם בעלי אותם הכישורים, הניסיון והמקצועיות כמו של עורך דין העוסק בתחום ועדות משמעת. מה גם, שלעורך דין ועדת משמעת יש חובות אתיות כלפי הלקוח, כגון, סודיות, אחריות מקצועית, כללים וסטנדרטים שהוא מחוייב בהם לפי לשכת עורכי הדין, מה שלאותו סטודנט מטעם אגודת הסטודנטים אין לחלוטין. 

    משרדי נשאל לא מעט, האם העובדה שמביאים עורך דין לועדת משמעת לא פוגעת? שורה של הסדר מקלים וניהול הליכי משמעת שהסתיימו בזיכוי מוכיחה אחרת, כמו גם שורה של סטודנטים שהגיעו למשרדי שהיו מיוצגים על ידי אגודות הסטודנטים למיניהם או על ידי עצמם וכמעט גרמו לנזק בלתי הפיך שהיינו צריכים לתקן אותו במסגרת ערעור, עונה על השאלה. בסוף תשאלו את עצמכם האם אני מוכן לקחת סיכון על המשך החיים האקדמיים שלי ולהשאיר אותו בידי סטודנט שאינני מכיר ולא יודע עליו כלום או שאני מפקיד את אמוני בעורך דין ועדת משמעת העוסק בתחום הזה.

    החלטתם נכון והבאתם ייצוג משפטי על ידי עורך דין ועדת משמעת – האסטרטגיה היא שמנצחת על ידי פעולות טקטיות מתוכננות היטב. אם כבר החלטנו ללכת על ניהול הליך בועדת משמעת ככל הנראה הגענו למסקנה כי יש לנו טיעון טוב מאוד לגבי החשדות, אחרת הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. ניהול הליך בועדת המשמעת, איננו הליך בבית משפט, וצריך לעשות את ההתאמות הנכונות. אמנם מדובר בטירבונל שיפוטי אך הוא איננו מחוייב ככלל בסדרי הדין החלים בבתי המשפט ולכן צריך לדעת להיות דינאמים עם ההליך וכמובן לא לוותר על הזכות להליך הוגן, כגון קבלת חומר הראיות המלא טרם הדיון המשמעתי, אפשרות חקירת עדים רלוונטיים והבאת ראיות, נטלי ההוכחה, סיכומים ושכנוע והכנה במידת הצורך על נסיבות אישיות וטיעונים לעונש.

    מספר דוגמאות לזיכויים שהושגו לאחרונה על ידי משרדנו

    הבנתם שאתם צריכים ייצוג משפטי איכותי בועדת המשמעת? מוזמנים ליצור קשר עם משרדו של עו"ד אלון שליכטר ונשמח לתאם עמכם פגישה!

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    חלק מהמלצות בגוגל מלקוחות המשרד בייצוג בועדות משמעת על ידי משרדנו

    ראיון עם עו"ד אלון שליכטר בערוץ 13 בתוכנית 'פרקליטים עד הבית' בנושא ועדות משמעת של סטודנטים, מוזמנים לצפות >>>

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו