עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    הקלה בעונש או חנינה- יש דבר כזה

    ()

    מכירים את אגדות העם העתיקות בהם נופל הפושע לרגלי המלך ומבקש את רחמיו? המלך מצווה עליו לקום ומעניק לו חנינה מגזר דין המוות וכך מסתיים הסרט… חשוב לדעת שגם בהווה קיימות במרבית המדינות אפשרויות חנינה שסמכותן בדרך כלל נמצאת בידי הנשיא. גם במדינת ישראל מחזיק הנשיא בסמכויות חנינה, תוך התייעצות וקבלת מידע מהמערכת המשפטית והבטחונית, ויש בהחלט מקרים בהם מקבל מורשע הקלה בעונש, המרה שלו או מחיקת רישום פלילי כזה או אחר. הכל תלוי בנסיבות אבל בעיקר בהגשתן לעיון הנשיא. בקשת חנינה מהנשיא היא הליך שדורש הרבה מיומנות וניסיון כדי לבצע אותו באופן שישים את הדגש על נקודות הזכות ויעלה את סיכויי הבקשה להתקבל.

    באלו מקרים ניתן להגיש בקשת חנינה מהנשיא?

    ראשית, בקשת חנינה אינה חלק מהערעורים בתהליך המשפטי, כלומר ניתן להגישה רק לאחר שהתקבל פסק דין חלוט שאין עליו עוררין. הגשת בקשת חנינה מתאפשרת רק לאחר מיצוי כל ההליכים והאפשרויות המשפטיות להגנה והקלה על הנאשם. ורק במקרה שהליך ההרשעה וקביעת הענישה הסתיים באופן מוחלט בכל הדרגים המשפטיים ניתן להגיש בקשת חנינה מהנשיא. אבל גם כעת יאשר הנשיא רק בקשות שתהיה בהם סיבה יוצאת דופן להקלה, שכן אם לא יהיה צורך בנסיבות יוצאות דופן יאלץ הנשיא לחון כל נאשם במדינה. נסיבות יוצאות דופן הכוונה לכל עובדה ייחודית למורשע שיש בה כדי לעורר רחמים או להעלות זכות אחרת של הנאשם בגינה ניתן לתת לו חנינה באופן יוצא דופן מכלל המורשעים במדינה. אבל באופן כללי ניתן לומר שלכל נאשם כמעט יש נסיבות יוצאות דופן.

    מה נחשב נסיבות זכאיות לחנינה

    באופן כללי בקשת חנינה מהנשיא אינה עניין משפטי הקבוע בחוק אלא זכות לרחמים, ועל כן אין בכך כללים מוסדרים או הגדרה מדויקת, ככל שיעלה מתוך הנתונים סיבות לרחמים על המורשע שיוצאות דופן מהמקרים המקובלים תהיה זכאות לחנינה. אלו יכולים להיות נתונים סוציו אקונומיים, מצב בריאותי, או מידע אחר שמוכיח על נחיתות המבקש מול אחרים במצבו, עובדה המזכה אותו ברחמים יתרים, או להפך, נתונים על תרומה משמעותית לציבור, שירות ממשלתי, אזרחי או צבאי, מינוי בעל ערך שיכול לסייע למדינה וכל נתון אחר שמוכיח על יתרונות באישיות המבקש מול אחרים במצבו, עובדה המזכה אותו לעיתים ביחס מכבד יותר.

    ניסיון וידע מעמיק בגישת בית הנשיא והבנה של קו החשיבה המנחה אישורי חנינה חיונית לכתיבת בקשה בעלת סיכויים להיענות. עורך דין אלון שליכטר המתמחה בהליכים פליליים עוסק זה שנים בבקשות חנינה וזוכה לסייע לרבים למחוק את עברם הפלילי או להקל בעונשם. אל תהססו לבדוק את האפשרויות שלכם להקלה.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו