עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    ביטול רישיון נשק – אין סיבה להרים ידיים!

    ()

    במדינה כמו ישראל, רישיון נשק הוא מצרך חיוני ויש שיגידו אפילו קיומי. מצד אחד הגורמים המוסמכים מעודדים את האזרחים להתחמש, ומבטיחים לבוא לקראת כל מי שמבקש רישיון לכלי ירייה פרטי – אבל מצד שני יש גם מצבים שבהם האגף לרישוי כלי ירייה מורה על ביטול רישיון נשק שכבר ניתן. באופן טבעי הוראה זו גורמת נזק כבד לבעל הרישיון, ובפרט במקרים שבהם כלי הנשק משמש אותו גם לצרכי פרנסה. גם אם האקדח מוחזק "רק" לצרכי הגנה וביטחון, הפגיעה כמובן משמעותית. ההמלצה במצבים אלה היא לפנות מיד לעורך דין שכבר צבר ניסיון בהתנהלות מול אגף רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי. חשוב לזכור שכמו כל גוף ממשלתי, גם אגף זה מתנהל לעיתים בנוקשות, ולכן ניסיון לשנות את רוע הגזירה ללא סיוע מקצועי עלול להיכשל. עו"ד אלון שליכטר הוא עורך דין פלילי ותיק, שכבר צבר ניסיון גם בנושא ספציפי זה.

    מה עושים במקרה של ביטול רישיון נשק?

    * הגשת ערר – ערר על ביטול הרישיון לשאת נשק מוגש למרכז שירות ומידע של האגף לרישוי כלי ירייה שבמשרד לביטחון לאומי. הפנייה מוגשת על גבי טופס ייעודי שחובה למלא בכתב יד ולשלוח בדואר – לאחר שעורך דין חתם על הערר ואישר בכך את נכונות הפרטים המופיעים בו. כמו כן חובה להגיש את הערר תוך 45 ימים ממועד קבלת ההודעה על ביטול הרישיון.

    * עתירה מנהלית – אם הערר נדחה, הכלי המשפטי הרלוונטי הוא הגשת עתירה מנהלית. העתירה מוגשת לבית משפט מחוזי, ובאופן טבעי מומלץ להפקיד את מלאכת הכנתה בידיים מקצועיות מאוד.

    להקדים תרופה למכה

    הגורמים הנפוצים לביטולו של רישיון לשאת נשק הם אי חידוש הרישיון במועד שנקבע, אי ביצוע ריענון בתדירות הדרושה או פתיחתו של תיק פלילי. בהתאם מומלץ להקפיד על קיום הנהלים, ואם ישנו חשש לפתיחת תיק פלילי – לפנות מיד לעורך דין מיומן על-מנת שיפעל בהתאם לחוק כדי שרישיון הנשק לא יבוטל (וכמובן לא ייגרמו נזקים אחרים שעלולים להתרחש כשיש תיק פלילי). עורך דין פלילי מנוסה הוא גם הכתובת להגשת ערר על ביטול רישיון נשק, ועו"ד אלון שליכטר כבר סיפק שירות זה ורשם הצלחות במקרים רבים מאוד.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו