Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    שימוע בעבירת חבלה במזיד ברכב נסגר ללא כתב אישום

    (5)

    אדם ירושלמי, נעדר עבר פלילי נאשם שפנצ'ר שני גלגלים של רכב אחר. כתוצאה מכך, הוא קיבל מכתב שימוע לפני הגשת כתב אישום בעבירת חבלה במזיד ברכב, עבירה חמורה שעלולה להוביל לקנסות כבדים ואף למאסר.

    עבירת חבלה במזיד ברכב היא עבירה חמורה, והיה חשש שהלקוח יורשע וייאלץ לשאת בעונשים משמעותיים. הלקוח פנה למשרדו של עו"ד אלון שליכטר, עורך דין פלילי מנוסה, המתמחה בייצוג נאשמים בעבירות פליליות חמורות. עו"ד שליכטר בחן את חומר הראיות והבין שיש אפשרות להקל בעונש, ואף לסגור את התיק.

    העונש על חבלה במזיד ברכב

    העונש על חבלה במזיד ברכב נקבע לפי סעיף 413ה לחוק העונשין, תשל"ז-1977, ומתייחס הן להרס מוחלט של הרכב והן לפגיעה חלקית בו. העונש המקסימלי הקבוע בחוק הוא מאסר של 5 שנים. העונש בפועל נקבע על ידי בית המשפט, בהתאם לנסיבות המקרה. בנוסף לעונש מאסר, בית המשפט יכול להטיל גם קנס כספי ופיצויים לבעל הרכב.

    לאחר עבודה יסודית ומקצועית, תוך איסוף הראיות, נסיבות התיק ונסיבותיו האישיות של לקוח המשרד הצליח צוות משרדו של עו"ד שליכטר בהליך השימוע להגעה להסכמה עם התביעה בו סעיף העבירה שונה לסעיף קל יותר, והתיק נסגר בהסדר מותנה, ללא כתב אישום תמורת פיצוי של 1500 ש"ח לבעל הרכב.

    יש לשים לב כי רק עיון מעמיק בתיק החקירה ולאור הצגת טיעונים משפטיים כבדי משקל על ידי משרדנו במסגרת הליך השימוע, החליטה תביעות ירושלים בהגינותה, לקבל את הטיעונים ולא להגיש כתב אישום בעניינו ומשכך להורות על סגירת התיק כנגד לקוח המשרד.

    מהו הליך שימוע?

    סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982, מקנה לחשוד בעבירת פשע (עבירה שבגינה העונש הינו מעל 3 שנות מאסר), זכות לקבלת הודעה (זכות הידוע), בדבר העברת חומר חקירה בעניינו לרשות התביעה ובדבר זכותו להציג טיעוניו (זכות השימוע, כדי להימנע מהגשת כתב אישום כנגדו. חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום עבירות הפלילי לפני השימוע. עורך הדין יסייע לכם להבין את הראיות שיש בידי התביעה, לגבש טיעונים מקלים ולתכנן את אופן הצגתם. עורך דין מיומן יכול לבחון את חומר הראיות, להבין את הסיכויים והסיכונים, ולמצוא את הדרך הטובה ביותר להגן על זכויותיכם.

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    עורך דין פלילי בתל אביב

     

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו