Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    שחרור ממעצר בגין החזקה בתנאי מעצר לא ראויים

    (32)

     

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרדנו ייצג אדם החשוד בעבירות גניבה ושימוש בכרטיס אשראי שלא בהסכמת המשלם. בית משפט השלום בתל-אביב הורה על שחרורו על אף עבר פלילי רלוונטי ומאסר מותנה, זאת נוכח העובדה כי החשוד הוחזק בתנאים שמובילים למסקנה שמדובר במעצר בלתי חוקי.

     

    עורך דין מעצרים

     

    השלכת תנאי המעצר על הליך המעצר

     

    סעיף 9 לחוק המעצרים קובע כי עצור יוחזק בתנאים הולמים שלא יהיה בהם כדי לפגוע בבריאותו ובכבודו. פגיעה בתנאי המעצר עשוי לשמש גורם במסגרת מכלול השיקולים של בית משפט בהחלטה האם לעצור אדם או לשחררו.
    תקנות סדר הדין הפלילי קובעים את התנאים הפיסיים בתא המעצר, למשל את החובה לספק מיטה, מזרן ושמיכות נקיות, שירותים וכיור, תאורה חשמלית, גודל התא ומרחב המחייה בו. עוד קובעים התקנות את תנאי תברואה ותנאי היגיינה במקום המעצר.
    בהתאם לכך, בתי המשפט במקרים המתאימים מורים על שחרור העצור בשל הפרת דין, פגיעה בזכויותיו הבסיסיות או שהייתו בתנאי מעצר קשים. למשל כמו הבאת עצור שנעצר לפנות בוקר בעודו מכוסה בהלבשה תחתונה בלבד, יחף וכך הובא לבית המשפט; הלנת עצור בתחנת משטרה לאחר שנעצר לפנות בוקר והמתין שם עד שעות אחה"צ למרות מצבו הרפואי; לינה בתחנת משטרה מהלילה עד הבוקר בחדר בו רמפת בטון ללא מזרון ושמיכה, ללא שירותים כאשר הוא אזוק בידיו וברגליו.

    שחרור ממעצר לא חוקי  – החזקת עצור בניגוד לדין

     

    כאמור משרדנו ייצג אדם אשר נעצר בעקבות חשד לעבירות של גניבת כרטיס אשראי וביצוע חיובים בו. משרדנו בדיון הארכת המעצר הראשון טען בפני בית המשפט כי נוכח העובדה שהחשוד נעצר בתחנת משטרה אחת ואח"כ הועבר לאחרת, לא ניתנה לו מיטה, מזרון ואוכל ומכאן כי שהותו של החשוד הינה בניגוד לדין ומהווה מעצר לא חוקי.
    בית המשפט השלום בתל-אביב קבע כי מתקיים חשד סביר ואף קבע כי מתקיימת עילת מסוכנות וזאת בעיקר נוכח עברו הפלילי של החשוד. יחד עם זאת, קיבל את טענות המשרד והורה על שחרורו של החשוד: 
    "מהמידע שהתקבל במהלך הדיון עולה שהחשוד נעצר…והוא הועבר בהמשך לתחנה אחרת… החשוד טוען שהושאר בעמדת המתנה ולא ניתנו לו מיטה, מזרון ואוכל ולמעשה הוחזק בכלוב עד להבאתו לבית המשפט…. ואולם חרף קביעותי בעניין עילת מעצר, הרי שאין מדובר בעילת מעצר ברף גבוה ולכן הכף נוטה בבירור לעבר שחרורו של החשוד מן המעצר… מהשתברר שהחשוד הוחזק בתנאים שמובלים למסקנה שמדובר במעצר בלתי חוקי, יש להורות על שחרורו…"
    בית המשפט השלום בתל-אביב בהחלטה מנומקת מורה על שחרורו של החשוד מן המעצר בשל החזקתו בניגוד לדין ביחס לתנאי החזקתו.

    להלן העתק חלקי מפרוטוקול הדיון

     

     

    הבנתם שאתם צריכים ייצוג משפטי איכותי? מוזמנים ליצור קשר עם משרדו של עו"ד אלון שליכטר ונשמח לתאם עמכם פגישה. משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר, בעל ניסיון ומייצג חשודים ונאשמים במגוון עבירות בכל שלבי ההליך הפלילי, לרבות עבירות אלימות במשפחה, עבירות מין במשפחה, עבירות סמים ועוד.

     

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו