Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    ייצוג בפני ועדת התמחות לשכת עורכי הדין | עו"ד אלון שליכטר

    (7)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    זימון לועדת התמחות בלשכת עורכי הדין

    אחת הסמכויות אשר העניק המחוקק ללשכה כדי שתוכל למלא את תפקידיה, היא הסמכות לסרב לרשום מתמחה, כלשון סעיף 27 לחוק לשכת עורכי הדין הלשכה רשאית, לאחר שנתנה למועמד הזדמנות לטעון טענותיו לפניה, שלא לרשמו כמתמחה על אף כשירותו לפי סעיף 26, אם נתגלו עובדות שלאורן סבורה הלשכה שהמועמד אינו ראוי לשמש עורך דין. וכן על פי סעיף 44 לחוק הלשכה רשאית, לאחר שנתנה למועמד הזדמנות לטעון טענותיו לפניה, שלא לקבלו כחבר הלשכה, על אף כשירותו – אם המועמד הורשע בעבירה פלילית שיש בה, בנסיבות הענין, משום קלון, והלשכה סבורה שלאור הרשעה זו אין הוא ראוי לשמש עורך דין;  אם נתגלו עובדות אחרות – בין על ידי פסק דין של בית דין משמעתי או על ידי התנגדות שהוגשה לפי סעיף 43, ובין בדרך אחרת – והלשכה סבורה שלאור עובדות אלה אין המועמד ראוי לשמש עורך דין;

    ללשכה אפוא שיקול-דעת אם לרשום מועמד כמתמחה מכוח סעיפים אלו, ובשלב מאוחר יותר לשקול אם לקבלו כחבר. החוק הקובע פיקוח ובקרה על אופן הגשמתם של שירותי המשפט, ונועד להבטיח כי רק אנשים הראויים לכך יוכלו לתת שירותים חשובים אלה, הינו חוק ההולם את ערכיה של ישראל והנועד לתכלית ראויה.

    השלכות הרשעה משמעתית במוסד אקדמי על אישור להתמחות בעריכת דין

    סטודנטים למשפטים במוסדות אקדמאים רבים פונים למשרד לאחר שהורשעו בועדת משמעת במוסד האקדמי, ולאחר שהתקבלו להתמחות סעיף 27 לחוק קובע כי הלשכה רשאית שלא לרשום מועמד כמתמחה אם נתגלו עובדות שבעטיין סבורה הלשכה שהמועמד אינו ראוי לשמש עורך-דין.

    על המועמד לחתום על תצהיר בו עליו לפרט גם לגבי הליכי משמעת במוסד האקדמי או במקום העבודה, הלשכה רשאית להביא בגדר שיקוליה בבואה להחליט הן בבקשת מועמד להירשם כמתמחה והן במועמד להתקבל כחבר בלשכה הרשעה – לרבות בהליכי משמעת במוסד האקדמי – כל אלה עלולים להביא לעיכוב ברישום תחילת ההתמחות והקבלה ללשכה, לאחר בחינה של כל בקשה לגופה ומתן זכות טיעון לפני ועדת ההתמחות.

    ייצוג בועדת התמחות בלשכת עורכי הדין

    כאשר אדם מזומן לועדת התמחות יש לו זכות להיות מיוצג על ידי עו"ד במהלך הועדה, ועדת ההתמחות של לשכת עורכי הדין מעבירה את המלצותיה לוועד המרכזי שבסמכותו להורות על קבלה להתמחות או סירוב לתחילת התמחות.

    טרם דיון בועדת התמחות בלשכת עורכי הדין, משרדנו אוסף את כלל הנתונים החשובים והרלוונטיים ביותר עבור הלקוח וזאת על מנת שבפני ועדת ההתמחות תהיה את התמונה המלאה ביותר אודות המועמד להתמחות, ליווי טרם ועדת ההתמחות וייצוג במסגרת הדיון עצמו חשובים ביותר, והעדיפות כי עו"ד עם ניסיון עבר ייצג אתכם נאמנה, שכן מדובר על עתידה של הקריירה שלכם בתור עורכי דין לעתיד.

    אישור תחילת התמחות לאחר ועדת התמחות בשלכת עורכי הדין

    ועדת התמחות בלשכת עורכי הדין אפשרה תחילת התמחות ללקוחת המשרד למרות הרשעה משמעתית בעבירה של הונאה בעבודה סמינריונית במוסד אקדמאי. לקוחת המשרד, סטודנטית שסיימה את לימודי המשפטים והתקבלה להתמחות במשרד ציבורי בכיר ביקשה מלשכת עורכי הדין אישור לתחילת התמחות. בעקבות החובה להצהיר בתצהיר על הרשעות קודמות – לרבות הרשעות בדין משמעתי, זומנה לועדת ההתמחות הארצית בלשכה. לאחר דיון בפני ועדת ההתמחות הארצית, הוחלט, למרות שמדובר במקרה טרי וחמור, לקבל את טענות משרדנו ולאפשר לה להתחיל בהתמחות ללא עיכוב וכן לבצע את מבחן ההסמכה במועד, וכי העיכוב יהיה של 3 חודשים בקבלת רישיון לעריכת דין במטרה לאפשר לו לגשת בסיום ההתמחות לבחינות הלשכה ולקבל רישיון עריכת דין.

    להלן החלטת ועדת התמחות לשכת עורכי הדין על אישור תחילת התמחות

    מקרה לדוגמא נוסף שועדת התמחות בלשכת עורכי הדין אפשרה תחילת התמחות ללקוח המשרד למרות הרשעה משמעתית בעבירה של הונאה בעבודה סמינריונית במוסד אקדמאי ולאחר הכנה וייעוץ לועדת ההתמחות, קיבל את האישור על המיוחל על תחילת התמחות בלשכת עורכי הדין:

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו