Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עבריין מין לשעבר קיבל פטור מלא מאיסור עיסוק והצטרף לארגון הצלה מוכר

    (4)

    ועדת המומחים בבית המשפט השלום בראשון לציון דנה בבקשה לפטור מאיסור עיסוק לעבריין מין לשעבר וזאת לשם רצונו לתרום לקהילה ולזולת ולהצטרף לארגון הצלה מוכר

    מידע טכני על בקשת חנינה מהנשיא

    הודעה על סירוב לתת אישור משטרה

    לקוח המשרד, הגיע לאחר שסורב להתנדב בארגון הצלה מוכר, שכן עת ביקש להוציא אישור על העדר עבירות מין ממשטרת ישראל, נתקל בסירוב, בשל עברו הפלילי עת הורשע בעבר בעבירת מין, אך מאז לא עבר כל עבירה פלילית ועבר תהליך שיקום ארוך ומקיף. – להלן הודעה על סירוב לתת אישור משטרה לפי חוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, תשס"א-2001:

    הייצוג המשפטי – פטור מלא מאיסור העסקה

    משרדו של עו"ד אלון שליכטר, המייצג את המבקש לקבלת הפטור מאיסור העיסוק, אסף את כלל המסמכים הרלוונטיים לתמיכה בטיעונים המשפטיים, לרבות המלצות ומכתבים המראים על השיקום מאז הורשע. בנוסף, ביצע הכנה ללקוח המשרד טרם הזמנתו לביצוע הערכת מסוכנות מינית, אשר חוות דעתה מוגשת גם היא לוועדת המומחים.

    משרדנו, לאחר הכנת לקוח המשרד וכן המסמכים המתאימים, ביקש לשכנע את הפרקליטות ואת וועדת המומחים כי עבירת המין שבוצעה התרחשה לפני שנים רבות, ולא קיים חשש סביר שיפגע בקטינים או בחסרי ישע וכן הביע רצונו העז לתרום לקהילה ולסייע לאחרים, והתנדבותו בארגון ההצלה תאפשר לו לממש רצון זה בצורה משמעותית דבר אשר בעצמו מגשים את האינטרס הציבורי. וועדת המומחים לאחר ששמעה את טיעונינו, החליטה, כמו גם הסכמת הפרקליטות, לאשר ללקוחנו פטור מלא מהאיסור לעיסוק וכעת הוא יוכל להשתלב בארגון ההצלה המוכר! 

    החלטת ועדת המומחים למתן פטור מלא מאיסור על עיסוק

     

    כיצד ניתן לקבל פטור מאיסור עיסוק?

    חוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים, התשס"א-2001, קובע איסור גורף על העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים, בהם קיים קשר או סיכון פוטנציאלי בין ההעסקה לבין הקטין או חסר הישע, כך למשל בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום, תנועות נוער, בתי חולים, מוסדות גריאטריים ועוד. איסור זה חל גם על התנדבות במוסדות אלו. עם זאת, החוק קובע גם כי בתנאים מסוימים ישנה אפשרות לקבלת פטור מהאיסור במקרים חריגים.

    על מי חל האיסור להעסקה?

    האיסור חל על בגיר שהורשע בעבירת מין אותה ביצע בהיותו בגיר, בעבירות הבאות: 

    (1) עבירה לפי חוק העונשין, התשל"ז-1977 (בחוק זה – חוק העונשין), כמפורט להלן:

    (א) עבירה לפי סעיף 214(ב) עד (ב3);

    (ב) עבירה המנויה בסימן ה' בפרק י', למעט עבירה לפי סעיף 352;

    (ג) עבירה של התעללות מינית בקטין או בחסר ישע לפי סעיף 368ג;

    (2) עבירה לפי סעיף 75 לחוק השיפוט הצבאי, התשט"ו-1955.

    מי רשאי לבקש פטור?

    • אדם שהורשע בעבר בעבירת מין ורוצה לעבוד או להתנדב במוסד המוגדר בחוק.
    • אדם שהורשע בעבר בעבירת מין ורוצה לקבל רישיון לעיסוק במקצוע המוגדר בחוק.

    מתי יינתן פטור מאיסור עיסוק?

    • האדם לא הורשע בעבירת מין המוזכרת בעבירות המין הרשומות בחוק
    • תקופת האיסור מאז הרשעתו או שחרורו מהכלא לפי המאוחר (שהינה 20 שנה) חלפה.
    • וועדת מומחים פטרה את האדם מהאיסור.

    כיצד מגישים בקשה לפטור?

    בקשה לפטור מאיסור עיסוק יש להגיש לוועדת המומחים שהוקמה מכוח החוק. הוועדה מורכבת מאנשי מקצוע מתחומים שונים, ביניהם: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומשפטנים – יש חשיבות לייצוג משפטי ולסיוע עו"ד בתחום המשפט הפלילי טרם הגשת הבקשה וכמובן גם בייצוג בוועדת המומחים.  הועדה בוחנת בין היתר את הבקשה לפטור מאיסור עיסוק על בסיס מספר קריטריונים, למשל, חומרת העבירה שבוצעה, נסיבות ביצוע העבירה, גיל המבקש בעת ביצוע העבירה, עברו הפלילי של המבקש, תהליך השיקום שעבר המבקש, חוות דעת מקצועיות פוטנציאל הסיכון הנשקף מהמבקש לציבור

    מה קורה לאחר הגשת הבקשה?

    הוועדה תזמין את המבקש לדיון שבו תבחן את בקשתו. לאחר הדיון, הוועדה תקבל החלטה אם לאשר את הבקשה, לדחות אותה או להורות על תנאים מיוחדים שבהם יותן הפטור.

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373

    עורך דין פלילי בתל אביב

     

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו