Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    חנינה מנשיא המדינה על קנסות ובעלי חובות על רקע המאבק בנגיף הקורונה

    (12)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הכריז ביום, 22.09.2020, יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה בעקבות משבר כלכלי שחווים אזרחים רבים מאז התפרצות הקורונה. ביניהם, בעלי חובות בגין קנסות שהוטלו עליהם בעבר, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה ומתקשים לשלם את חובם בתקופה זו. מי זכאי לקבלת חנינה מקנסות עו"ד אלון שליכטר מסביר במאמר 

    על פי הפרסום של בית הנשיא ומשרד המשפטים, מוסד החנינה הנשיאותי נועד לשמור על איזון עדין ויקר ביותר בין מידת החסד והרחמים האנושית לבין שאלת טובת הציבור והערך העליון של שלטון החוק ואכיפתו. יחד עם זאת, מאחר ואנו נמצאים במאבק בנגיף הקורונה וזאת לצורך הקלה בקנסות למי שמצבו הכלכלי הורע בשל כך.  יובהר כי המתווה החדש והייחודי לחנינה לקנסות לבעלי חובות לא חל על קנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה.

    מי כן זכאי לקבל חנינה להקלה או ביטול קנסות: 

    מתן חנינה יישקל בנוגע לפונה שיעמוד במאפיינים הבאים:

    • הקנסות הוטלו בעקבות הליך פלילי, תעבורתי או מנהלי.
    • הפונה לא הורשע בחמש (5) השנים האחרונות (כלומר – מ-1 באוקטובר 2015).
    • הפונה פנה להסדרת חובו בשנתיים האחרונות (כלומר – מ – 1 באוקטובר 2018).
    • כנגד הפונה לא תלויה ועומדת חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.
    • לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק בעקבות הגשת בקשת חנינה ושקילת כל מקרה לגופו, לאחר קבלת חוות דעת מהגורמים המוסמכים.

    מי לא זכאי לקבל חנינה להקלה או ביטול קנסות: 

    • המתווה לא יחול על קנסות שהוטלו בגין הפרת הוראות למניעת התפשטות הקורונה, בשל האינטרס הציבורי באכיפת ההוראות למניעת התפשטות המגיפה.
    • לא יחול על קנסות חניה (ולא על אגרות שכן הן אינן מצויות בסמכות החנינה של נשיא המדינה).

    באיזה קריטריונים יתקבלו חנינה לקנסות עקב משבר הקורונה ועד מתי זה תקף?

    יובהר, כי כל בקשה, תיבדק לצד המאפיינים של מצוקה הכלכלית אליה נקלע הפונה בעקבות המאבק בנגיף הקורונה, חומרת העבירות ונסיבותיהן, יתר רכיבי העונש שהוטלו בנוסף לקנסות, גובה הקנסות, מספר תיקי הקנסות העומדים לחובת הפונה, מאמצי תשלום הקנסות, יכולת התשלום ועוד, כמקובל בטיפול בבקשות חנינה מסוג זה. מתווה ההקלה בעונשי קנסות יחול על בקשות חנינה, שיוגשו מיום פרסום מתווה זה למשך כחצי שנה עד ליום 1 באפריל 2021, י"ט בניסן התשפ"א.

    התמונה: מתווה חנינות ייחודי של נשיא המדינה על רקע נגיף הקורונה – לבעלי חובות בגין קנסות (מתוך אתר בית הנשיא)

    איך מגישים את הבקשה ואם צריך ליווי של עורך דין?

    לבקשת החנינה יש לצרף פרטים ומסמכים המאמתים את נימוקי הבקשה, בכלל זאת: פרטים אישיים, נסיבות אישיות או רפואיות מיוחדות, פירוט אודות הקנסות לגביהן מוגשת הבקשה, לרבות הגוף האחראי לגביית החוב, מאמצי הסדרת החובות, וכן מסמכים המעידים על מצבו הכלכלי של המבקש, על רקע המאבק בנגיף הקורונה, בהם, בין היתר:

    • תדפיס חשבון עובר ושב של שלושת החודשים שקדמו לתאריך הגשת הבקשה.
    • אסמכתאות בנוגע לחובות פעילים (הוצאה לפועל, הלוואות וכדו').
    • אסמכתאות בנוגע לקצבאות.

    על מנת להעלות את הסיכויים לקבלת בקשת חנינה מהנשיא להקלה או ביטול הקנסות, מומלץ להיוועץ בעורך דין אשר עוסק בהגשת בקשות חנינה ולו הניסיון עם הגורמים הרלוונטיים, צורת הגשת הבקשה, הטיעונים המהותיים אליהם יש לשים דגש כמו גם צירו, המסמכים והאסמכתאות הנחוצות ביותר. במידה ואתם רוצים לבטל או להקל בקנסות על ידי חנינה מנשיא המדינה ניתן לפנות אל משרדנו בהקדם שכן מתווה יחודיי זה מוגבל בזמן!

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו