Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    המדריך המלא לנחקר בחקירה באזהרה

    ()

    חקירה באזהרה היא קודם כל חוויה מלחיצה. בנוסף, כל דבר שנאמר ע"י הנחקר, ולמעשה גם שתיקה, עלולים לסבך אותו ולהוביל למעצר וגם להגשת כתב אישום. בהתאם מומלץ להתנהל על סמך הטיפים המפורטים בהמשך העמוד כדי להימנע מטעויות שעלולות לעלות ביוקר.

    מה כדאי לעשות לפני החקירה?

    * להתייעץ עם עורך דין – חקירה באזהרה היא סיטואציה שמחייבת הישענות על ידע מקצועי אמיתי. עורך דין פלילי מנוסה מספק ייעוץ מותאם אישית לאדם ולחקירה הספציפית.

    * לשתף פעולה עם המשטרה – באופן עקרוני אדם רשאי לא להגיע לחקירה שזומן אליה, אבל במצב כזה המשטרה, ברוב המקרים, תפנה לשופט שיוצא צו שיחייב התייצבות בתחנת המשטרה (או אפילו מעצר). כן ניתן לבקש מהמשטרה להגיע במועד מאוחר יותר.

    * לשנן שוב ושוב שלחוקרים אינטרסים אחרים משלכם – ושלמעשה הם מורשים גם לשקר לכם במהלך החקירה.

    על מה חשוב להקפיד במהלך החקירה?

    * להשתמש בתבונה בזכות השתיקה – מצד אחד כל דבר שתגידו עלול לשמש כנגדכם (וזאת גם המהות של האזהרה שבחקירה). מצד שני שימוש לא מושכל בזכות השתיקה עלול גם הוא לפעול כנגדכם. ייעוץ מעורך דין פלילי עוד בטרם התחלת החקירה מסייע להבין מתי כדאי לשתוק ומה עדיף לומר.

    * לשאול שאלות – לא תמיד המשטרה מבהירה מהו החשד שהוביל לחקירה. מומלץ לנסות לברר זאת – אמנם החוקרים לא בהכרח יענו על כל שאלה, אבל זכותכם המלאה להציג שאלות.

    * לענות רק על מה שנשאלתם – אין שום סיבה לנדב מידע מבלי שנשאלתם עליו ישירות. בהתאם מומלץ לענות תשובות קצרות וענייניות, ולא לפרט יתר על המידה שלא לצורך.

    * לוודא שהבנתם נכון כל שאלה – אפשר, וכדאי, לחזור על השאלות שאתם נשאלים כדי לוודא שהבנתם אותן באופן מלא.

    * לקרוא היטב את פרוטוקול החקירה לפני שחותמים עליו – בסיום החקירה יוגש לכם הפרוטוקול שמתעד את כל מה שנאמר. אל תחתמו עליו לפני שקראתם אותו בעיון. אם יש לכם השגות, מחובתו של החוקר לציין אותן.

    עו"ד אלון שליכטר צבר ניסיון רב בייעוץ לפני חקירה תחת אזהרה וכן בסיוע לנחקרים שהמשטרה מבקשת לעצור אותם. שירותים משפטיים אלה ניתנים על-ידיו בזמינות גבוהה ומתוך תחושת אחריות אמיתית.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו