Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    אי הרשעה | ביטול הרשעה | הפרעה לשוטר במילוי תפקידו | תקיפת שוטרים

    (1)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    כנגד לקוח המשרד, הוגש כתב אישום שייחס לו עבירות של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בעקבות ייצוג משרדנו וטענותינו בדבר חולשת הראיות ביחס לעבירת התקיפה והאיומים, וכן פעולות המשרד לקבלת חומר חקירה נוסף על פי סעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי ובעקבותה קבלת רישומים המשמעתיים של השוטרים בנוסף ליתר נסיבות האירוע נשוא כתב האישום, הגיע משרדנו עם פרקליטות מחוז תל אביב להסדר בה הפרקליטות הסכימה לעונש מקסימילי של מאסר מותנה ופיצוי סמלי לשוטר, הנאשם יודה בכתב אישום שתוקן משמעותית, כך שנמחקו עבירות התקיפה והאיומים ונותרה עבירת הפרעה לשוטר במילוי תפקידו בלבד. כמו כן, הוסכם כי יישלח הנאשם לקבלת תסקיר שירות מבחן על מנת שייבחן את שאלת ביטול ההרשעתו של לקוח המשרד. למרות התנגדותה הנחרצת של הפרקליטות להרשעתו בדין, בית המשפט בתל-אביב קיבל את מלוא טענות המשרד והורה על ביטול הרשעתו של הלקוח ללא הרשעתו בדין.

    להלן החלטת בית המשפט בתל אביב:

    מה החשיבות סיום הליך פלילי ללא הרשעה?

    להרשעה בהליך פלילי ישנן השלכות רוחב על חייו של כל אדם, שכן פעמים רבות גורמות נזק עצום בכך שפוגעת בשמו הטוב, בפרנסתו במקצועות מסוימים, הוצאת רישיון נשק, הוציא ויזה לחו"ל ועוד. משרד המשפטים מפרסם רשימה של מקצועות בהם פסול אדם מלעסוק בשל הרעשה פלילית (רישום פלילי). יובהר, גם במידה ולא מדובר באחד המקצועות הללו, ניתן לסיים את ההליך הפלילי באי הרשעה בדין וזאת על ידי הוכחת פגיעה תעסוקתית קונקרטית בפרנסתו של הנאשם.

    לחצו כאן: קישור לרשימה של מקצועות בהם פסול אדם מלעסוק בשל רישום פלילי

    סיום הליך פלילי ללא הרשעה הינו חריג, שכן הכלל הינו אם אדם נמצא אשם יורשע בדין, אך בנסיבות המתאימות ניתן לסיים את ההליך הפלילי ללא הרשעה,ובכך להימנע מפגיעה שיש להרשעה בדין.

    מהם השיקולים המרכזיים לסיום ההליך הפלילי ללא הרשעה?

    • פגיעה תעסוקתית קונקרטית.
    • שיקום הנאשם.
    • העבירה המיוחסת לנאשם ונסיבות ביצועה.
    • עבר פלילי של הנאשם.
    • התייחסות הנאשם לביצוע העבירה (האם לוקח אחריות / מתחרט ועוד).
    • נסיבות אישיות של הנאשם (גיל, בריאותו, מצב כלכלי ועוד).

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו