עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    פותחים דף חלק

    ()

    כשאנחנו שומעים על 'חקירה משטרתית', אנו מיד נוטים לחשוב על עבריינים כבדים או אנשים רעי לב שביצעו עבירה נוראית, אולם בפועל זה לא כך. לעתים אלו סתם אנשים נורמטיביים, שנקלעו לסיטואציה שדחקה אותם לפינה, וכעת עליהם להתמודד עם ההשלכות של זה ולעמוד על ספסל הנאשמים. הדרך לשוב לחיים רגילים עבורם היא מחיקת רישום פלילי.

    מהו רישום פלילי?

    רישום פלילי \ תיק פלילי הוא תיעוד של דבר מעשה או עבירה של אדם במערכות המשפטיות והמשטרתיות. כאשר רישום זה מתועד, הוא הופך למכשול משמעותי שיכול להרע את חייו של הנאשם, גם אם הייתה זו מעידה חד פעמית. ישנם שני מאגרי מידע הנוגעים להליכים פליליים:

    1. המרשם הפלילי – רישום של הרשעות ועונשים שניתנו על ידי בתי דין ובתי משפט בפלילים לאור עבירות שבוצעו בידי הנאשם, צווי התחייבות להימנעות מעבירה, צווי מבחן, צווים למתן שירות לשם תועלת הציבור, קביעות על היותו של אדם לא כשיר לעמוד בפני דין או להיענש, החלטות משפטיות לגבי נוער \ קטינים שביצעו עבירה פלילית וכו'.
    2. רישום משטרתי – רישומים פנימיים של המשטרה, המתייחסים בין היתר למשפטים וחקירות פתוחות, תיקים שנסגרו בשל חוסר עניין לציבור \ חוסר ראיות וכו'.

    ההבדל בין שני סוגי הרישומים, הוא שבעוד המרשם הפלילי מיוחס להליכים פליליים שהוגש בגינם כתב אישום והם הסתיימו בבית המשפט, הרישום המשטרתי מיוחס לתיקים שלא הגישו בגינם כתב אישום והם נסגרו ביחידת התביעות של המשטרה או בפרקליטות.

    כיצד מוחקים רישום פלילי?

    מחיקת רישום פלילי אכן מתאפשרת במקרים מסוימים. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים, על ידי גופים שמורשים לקבל מידע הנוגע לרישום בעת המחיקה. כל הרשעה שמתקבלת כרוכה בתקופה של התיישנות ובתקופה של מחיקה:

    1. מחיקת הרשעות – בעזרת פניה בבקשת חנינה מנשיא המדינה ניתן למחוק את הרישום הפלילי ולקצר משמעותית את תקופת ההתיישנות.
    2. מחיקת רישום משטרתי – ניתן ומומלץ לפנות אל המשטרה בתום ההליך, ולבקש שינוי עילת סגירת התיק, או לחילופין למטרה הארצי לביטול הרישום המשטרתי.
    3. חלוף הזמן – מרבית ההרשעות, שחלפו 10 שנים מתום תקופת ההתיישנות שלהן, ייחשבו כהרשעה שנמחקה. גם כאן יוכלו לקבל אודותיה מידע רק הגופים המוגדרים בחוק. בנוסף, כאשר מדובר ברישום משטרתי, עבירות מסויימות אף הן נמחקות בחלוף הזמן.

    מעוניינים למחוק את הרישום הפלילי שלכם? פנו אל עו"ד אלון שליכטר לסיוע. לעו"ד שליכטר ניסיון רב בתחום הפלילי והצלחות בתיקים מורכבים.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו