עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עבירת תעבורה חמורה ביותר

    ()

    השילוב של נהיגה יחד עם שתיית אלכוהול הוא מתכון לאסון, שכן האדם עולה על הרכב כאשר הוא אינו שקול בדעתו ולא כשיר לקיים נסיעה, דבר שיכול להסתיים בפגיעה בחיי אדם. על כן, נהיגה תחת השפעת אלכוהול נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר שיש, והעונשים הניתנים בתגובה לכך הם בהתאם.

    באילו מצבים נחשד נהג בנהיגה תחת השפעת אלכוהול?

    ישנם מספר מצבים בהם ניתן לקבוע באופן חד משמעי שהנהג או בעל הרכב משתמש ברכבו כשהוא מצוי תחת השפעת אלכוהול:

    1. כאשר הוא נצפה שותה אלכוהול בזמן הנסיעה ברכבו.
    2. כאשר בגופו נמצאו ריכוזים גבוהים של אלכוהול, יותר מהסף הקבוע שנחקק בפקודת התעבורה ובתקנות שנגזרות ממנה.
    3. כאשר בגופו נמצא ריכוז מסוים של סם מסוכן, או תוצר של חילוף חומרים שמתרחש לאחר שימוש בסם מסוכן.
    4. כאשר הוא נראה תחת השפעה של אלכוהול או סמים מסוכנים, ובלבד שבדיקות המעבדה מוכיחות כי בדמו יש ריכוז אלכוהול גבוה יותר מהסף הקבוע בפקודת התעבורה (50 מיליגרם אלכוהול על 100 מיליליטר דם).

    יש לציין את ההבדל שבין נהיגה תחת השפעת אלכוהול לבין נהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים – כשהחשד הוא שהנהג נוהג שתוי, הוא ייחשב לשיכור רק אם יתגלה בבדיקה כי ריכוז האלכוהול בגוף שלו הינו גבוה יותר מהסף הקבוע. מנגד, אם מוצאים שאדם נמצא תחת השפעה של סם מסוכן, או שבגופו ישנם תוצרי חילוף של סם מסוכן, הוא אוטומטית יואשם בנהיגה בשכרות, לא משנה מה ריכוז הסם שנמצא בגופו.

    העונשים בחוק

    על פי החוק, נהג שנתפס נוהג בשכרות יהיה חשוף לפסילת רישיון הנהיגה למינימום שנתיים, זאת נוסף על כל עונש. לעומת זאת, כשהוא מואשם ומורשע בנהיגה תחת השפעה של אלכוהול, העונש על פי חוק הוא פסילת רישיון למינימום שלושה חודשים.

    אם כן, כשנהג נתפס בעודו נוהג בשכרות, הדרך למזער את העונש ככל שניתן היא לשנות את סעיף האישום נגדו – מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעה של משקאות משכרים. כפועל יוצא גם פסילת המינימום עשויה להשתנות, להתקצר משנתיים לשלושה חודשים, וכך אפשר יהיה להרוויח הסדרי טיעון מקלים. עו"ד מומחה המנוסה בתחום זה יוכל להוציא אתכם עם מינימום נזק. פנו אל עו"ד אלון שליכטר ותזכו לייצוג הטוב ביותר.

     

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו