עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    נתפסתם נוהגים תחת השפעת סמים? מה אפשר לעשות

    ()

    נהיגה תחת השפעת סמים, מוגדרת, על פי פקודת הסמים המסוכנים, בתור מקרה בו נהג נמצא נוהג, תחת השפעה של אחד מאותם הסמים, המופיעים בפקודת הסמים המסוכנים. בניגוד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, אותה אפשר לאבחן באמצעות בדיקת ינשוף פשוטה, הרי שניתן להוכיח כי נהג היה תחת השפעת סמים, רק על ידי נטילה של בדיקות דם ושתן מאותו הנהג. לכן, אם שוטר בחר לעצור חשוד על נהיגה תחת השפעת סמים, צריך להוכיח כי היה חשד סביר שהוביל אותו לבחון את המקרה. בין היתר, השוטר רשאי לעכב את הנהג עד שלוש שעות ולערוך חיפוש ברכב, כדי למצוא ראיות נוספות שיתמכו בעמדתו של השוטר. בהמשך, נדבר על הליך הבדיקה בהרחבה. אבל כעת, רק נציין כי העונש עבור נהיגה תחת השפעת סמים, מתחיל בשלילה של הרישיון לשנתיים לכל הפחות ובמקרים חמורים, אם המשטרה הצליחה להוכיח חזרה של הנהג על אותה העברה שוב ושוב, בית המשפט עלול לגזור על מאסר בפועל של אותו הנהג.

    מה נכלל בתהליך הבדיקה של השוטר את הנהג

    כאמור, נהיגה תחת השפעת סמים, היא משהו שאי אפשר להוכיח בכלים פשוטים. לכן, השוטר צריך להגיד, בראש ובראשונה, כי יש חשד סביר בגינה, סבר השוטר כי הנהג אכן, נטל סמים לפני שעלה על ההגה. חשד סביר יכול להיות 'ריח מסוים' אותו הריח השוטר, במידה והשוטר הבחין בהתנהגות לא רגועה של הנהג ובעיניים אדומות. חשד סביר יכול להיות מידע מודיעיני או אפילו, במידה והשוטר היה עד לעישון סיגריה אשר לא דומה לסיגריה רגילה. אתם כבר יכולים להבין, כי בכל מקרה, אנחנו מדברים על עדות של שוטר ולכן, למעשה, כל דבר כמעט, יכול להפוך לעילה לבדיקה של הנהג.

    בשלב הראשון, השוטר יבצע 'בדיקת מאפיינים', כדי לבדוק האם הנהג נוהג תחת השפעת סמים. למשל, השוטר יבקש מהנהג להניח אצבע על האף, ללכת בקו ישר, להצמיד עקב לאגודל וכן הלאה. במידה והנהג לא עובר את הבדיקה הראשונה, יישלח לבדיקות מעבדה. חשוב לציין, מדובר על הליך אשר לרוב, נעשה תוך הקפדה על פרטיות מלאה של החשוד.

    ניתן אמנם לסרב למתן בדיקות, אבל זה לא כדאי. התנהגות חשודה לא תיטיב עמכם במרבית המקרים.

    מה עושים במידה ונמצאתם אשמים

    בשלב הראשון, יש לפנות לקבלת סיוע מעורך דין מומחה לדיני תעבורה. תפקידו של עורך הדין יהיה לבחון האם הליך הבדיקה המשטרתית נעשה כמו שצריך, כמו כן, יבחן עורך הדין את הפרטים, כדי להבין, האם יש נסיבות מקילות, אשר יביאו להקלה בגזר הדין.

    עורך הדין אלון שליכטר, מומחה לדין הפלילי ומומחה לדיני תעבורה. מוזמנים ליצור קשר ולדון בעניינכם באופן אישי.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו