עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    נעצרתי – מה עושים?

    ()

    להיות נתון תחת מעצר זה חוויה לא נעימה ואף מטלטלת. זהו השלב המקדים שנגזר על החשוד עוד טרם הגשת כתב האישום, ולכן זוהי תקופה קריטית בה יש לשמור על זכויותיו וחירויותיו של הנאשם. הדרך האידיאלית לעשות זאת היא באמצעות ייעוץ וייצוג משפטי של עורך דין מעצרים. נוכחותו הכרחית גם כן להכרעה הסופית, שכן ככל שהנאשם יקבל הכוונה מדויקת ונכונה יותר, כך הסיכויים שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום גבוה.

    השפעת עורך דין על החלטת מעצר ראשונית

    ההחלטה הראשונית לשלוח אדם למעצר מתקבלת על ידי קצין משטרה. הסיוע של עורך דין מעצרים מתבטא כבר בשלב זה, כאשר הוא יכול לנהל משא ומתן עם הקצין האחראי ולהציע לו להמיר את המעצר במשהו אחר, כמו למשל להבטיח הפקדת ערובה. כחלק מסמכותו של השוטר, הוא יכול לאשר שחרור בתנאים מגבילים, במסגרתם האדם שוהה מחוץ למעצר אולם מחויב להתרחק מאנשים מסוימים, לא לצאת מהארץ וכו'.

    משך המעצר לאחר הוראה של קצין משטרה

    לאחר פרק זמן מסוים בו החשוד שוהה במעצר, המשטרה מחויבת להביאו לבית המשפט ויש לה את הסמכות לבקש את שחרורו במעמד הדיון המתנהל בנושא. השחרור מתקיים כאמור בתנאים מגבילים, העולים לאישורו של שופט. מנגד, המשטרה יכולה גם לבקש הארכת מעצר של החשוד לשם המשך חקירה, זאת תוך שכנוע השופט כי שחרור חשוד גורמת לסכנת הציבור ולפגיעה בחקירה.

    מה קורה לאחר הדיון והארכת המעצר?

    בשלב הדיון, הנציג מטעם המשטרה נדרש להציג את החשד הסביר שעלה נגד החשוד, ולתת סימוכין לכך מתוך תיק החקירה. היא צריכה לציין את פעולות החקירה המתבקשות, וכמה ימים ייקחו כדי לעשות זאת. בשלב קריטי זה, עורך דין מעצרים יכול לחקור את נציג המשטרה כדי להוכיח שניתן לשחרר את החשוד, בין אם כי אין חשד מוצק מספיק ובין אם כי ניתן לנקוט נגדו בפעולות שגם לא בשעת מעצר. שלב זה נחשב קריטי במיוחד, משום שעורך דין מעצרים יכול להפריך את העילות להחזקת החשוד במעצר. עו"ד אלון שליכטר הוא עו"ד שהייתם רוצים שיהיה לצדכם בשעת צרה, הוא מקצועי ומנוסה, פנו אליו עוד היום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו