עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מה עושים במידה וקרוב משפחה מעוכב במעצר

    ()

    לבית המשפט יש את הסמכות לקבוע, כי בעבור המשך חקירה ולאורך התנהלות המשפט, עוד לפני מתן פסק הדין, מותר למשטרה לכלוא את החשוד ולהחזיקו במעצר. הרעיון העומד בבסיס העמדה המשפטית הזו, הוא שבמידה ומדובר על מי שחשוד כי ינסה לברוח או במידה ומדובר על מי שעלול להוות סכנה לאזרחים אחרים, הרי שהדבר הנכון לעשות זה להחזיק אותו במעצר עד לתום ההליכים. אבל, מטבע הדברים, לא תמיד ההחלטה הזו נכונה, מה גם שהתפקיד של עורך דין מעצרים מיומן, זה לשכנע את אנשי הרשות השופטת ואנשי אכיפת החוק, כי קיימות חלופות מעצר טובות יותר וצודקות יותר, במקרה הנל.

    אילו סוגים של מעצרים קיימים

    אנחנו כמובן עדיין עוסקים במעצרים הנערכים, לפני מתן גזר הדין. במידה והתקיים משפט, במידה והשופט הכריז כי העונש עומד על פרק זמן מסוים, הרי שבמקרה הזה, הנאשם ייכנס למעצר בין כך ובין כך. נכון, עורך דין מעצרים יכול לפעול בעניינו ולקצר את העונש, אבל, לא בכך עסקינן. כאשר אנחנו מדברים על מעצרים המתבצעים לפני מתן גזר הדין, אנחנו מדברים בגדול, על שלושה סוגים של מעצרים:

    1. מעצר ימים בהליכי חקירה: מעצר של החשוד בתחנת המשטרה, המתקיים בשל החשש כי העצור, יעשה פעולות בעבור שיבוש חקירה. מעצר מהסוג הזה צריך לקבל אישור של שופט בכל יום, מכאן שמו, מעצר ימים.
    2. מעצר הצהרת תובע: התביעה יכולה לבקש הערכת מעצר של עד חמישה ימים, במידה והחקירה הסתיימה והתביעה מעוניינת להיערך להגשת כתב האישום. תפקידה של התביעה להוכיח כי מדובר על מי שחייבים להשאיר במעצר ואסור לשחרר אותו לחלופות מעצר, בין אם משום שהעצור נחשב כמסוכן לציבור או, במידה והעברות אותן ביצע החשוד אלו עבירות חמורות.
    3. מעצר עד תום ההליכים: ההליך הפלילי הוא ההליך המשפטי, כלומר, מדובר על פרק הזמן בו דנים בפרטי האירוע, כאשר השופטים צריכים לגבש את דעתם ולהגיע לפסק דין. כמו שאתם וודאי יודעים, אנחנו מדברים על פרק זמן לא קצר, אשר יכול להגיע לשנה ואפילו שנתיים. במידה והתביעה מוכיחה כי החשוד עלול להיות מסוכן לציבור, אז היא יכולה לבקש, מעצר עד תום ההליכים.

    מה תפקידו של עורך הדין

    התפקיד של עורך דין מעצרים הוא לעשות הכל כדי למנוע את קיום המעצרים הללו וכדי להציע חלופות מאסר. בין היתר, עורך הדין ידרש לבחון את פעילות המשטרה ולמצוא בה טעם לפגם. עורך הדין יכול לטעון כי יש חלופות מעצר טובות יותר כמו מעצר בית וכן הלאה.

    עורך הדין אלון שליכטר, מומחה למשפט פלילי. הוא האדם הנכון בזמן הנכון ומי שיעזור לכם להתגבר על הקשיים בשדה המשפטי. לפרטים, חייגו.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו