עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מה המשמעות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

    ()

    משקאות אלכוהוליים משפרים את מצב הרוח, או כפי שנכתב בספר תהילים, יין ישמח לבב אנוש. אלכוהול הוא גם מרכיב מקובל בבילויים חברתיים רבים, וכמובן שאין שום מניעה חוקית לשתות בירה, וודקה, וויסקי וכו'. לעומת זאת השילוב של אלכוהול ונהיגה הוא כבר סכנה של ממש. אלכוהול, גם אם ננסה להתכחש לכך, משפיע על שיקול הדעת שלנו ועל היכולת לשלוט בכל סיטואציה, ולכן הסיכוי שנהג שיכור יהיה מעורב בתאונה גבוה בהרבה מהסיכוי של נהג בלי אלכוהול הדם.

    בהתאם נהיגה תחת השפעת אלכוהול נחשבת לעבירה חמורה. נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה אפילו יותר, וכדאי לדעת באילו מקרים מוגש כתב אישום עבור שתי העבירות הנ"ל ומהו העונש עליהן.

    רף האלכוהול המותר על-פי החוק

    על-פי סעיף 169א' בתקנות התעבורה, אדם רשאי לנהוג כשבדם שלו עד 50 מ"ג אלכוהול (לכל 100 מ"ל דם). בבדיקת ינשוף הרף המותר הוא 240 מק"ג לכל ליטר אוויר. בפועל, בגלל החשש מאי דיוק מוחלט של המכשירים, גם נהגים שנתפסים עם עד 290 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר יוכלו להמשיך בנסיעה.

    שימו לב: עבור נהגים חדשים, נהגי כלי רכב ציבוריים או כבדים וכן נהגים בני 24 ומטה הרף מחמיר יותר: 10 מ"ג אלכוהול בכל 100 מ"ל גם או 50 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר. עוד חשוב לדעת שסירוב לעבור בדיקת ינשוף (או לחילופין בדיקת דם) מפורש ע"י בית המשפט כנהיגה בשכרות וגורר עונש כבד – כך שמומלץ לשתף פעולה עם המשטרה.

    מאחר שאין דרך לדעת בוודאות כמה אלכוהול יהיה בדם בזמן הבדיקה, ההמלצה הטובה ביותר למי שלא רוצה להסתבך עם החוק (ולא להסתכן ולסכן אחרים על הכביש) היא להקפיד על הכלל אם שותים לא נוהגים.

    רף הענישה

    נהיגה תחת השפעת אלכוהול מובילה ל-3 חודשי שלילת רישיון, לכל הפחות. במקרה של נהיגה בשכרות, שהיא כבר עבירה חמורה יותר, עונש המינימום הוא אובדן הרישיון לשנתיים. עורך דין מיומן יוביל להמרת כתב אישום על נהיגה בשכרות לעבירה הקלה יותר, וכך ימזער את העונש. דרך פעולה נוספת היא איתור כשלים וליקויים בתפקוד השוטרים ועל בסיס זה זיכוי הנאשם. עו"ד אלון שליכטר הוא מומחה לדיני לתעבורה עם ניסיון רלוונטי רחב היקף ונכונות להיאבק למען לקוחותיו בכל דרך שתועיל להם.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו