עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    כמה מותר לנהג צעיר לשתות?

    ()

    צעירים רבים נתפסים כאשר הם נוהגים בעודם שיכורים, וכך מסבים סכנה ממשית לציבור הנהגים והנוסעים על הכביש. ההגדרה לנהג צעיר היא מי שטרם מלאו לו 24 שנים, ויש לו רישיון נהיגה כבר מעל לשנתיים. העונש שניתן בתגובה לעבירת תעבורה זו ניתן על פי הסטטוס של הנהג, שכן ככל שהוא צעיר יותר כך העונש עשוי להיות כבד יותר. המקרה שנחשב חמור מכולם הוא נהג חדש צעיר, ומיד לאחריו ישנו נהיגה בשכרות נהג צעיר.

    על נהיגה בשכרות

    כאמור, נהיגה בשכרות נחשבת לעבירת תעבורה חמורה ביותר, בייחוד כאשר הנהג הוא צעיר וטרם מלאו לו 24 שנים, וכן הוא מחזיק ברישיון נהיגה על רכב במשך יותר משנתיים. עד שנת 2017 הדין של נהיגה בשכרות נהג צעיר היה זהה לשל נהג ותיק, אולם עם הגעתה של בדיקת הינשוף לארץ חלו שינויים. משטרת ישראל החלה לבחון את שכרותם של הנהגים באמצעותה, וכחלק מזה רף העונשים בגין נהיגה בשכרות אצל נהג צעיר ונהיגה בשכרות אצל נהג ותיק הופרד זה מזה ושונה. לעבירות תעבורה מסוג זה מייחסים חומרה רבה, זאת לאור ההשלכות המסוכנות והקשות שנבעו או עלולות היו לנבוע מזה, ועל כן יש לצפות להחמרת בית המשפט. לתיק יש דחיפות רבה ועל כן השיפוט שנקבע יהיה מהיר. כשמדובר בנהג חדש או צעיר, מגישים גם כן בקשת פסילה עד לתום ההליכים המשפטיים, בשל החשש מפני מסוכנות הנהג. צפי לסגירת תיקים מסוג זה הוא שנה, משמע הנהג יהיה פסול רישיון למשך כל התקופה. מה שיכול לעזור במקרים כאלו הוא סיוע של עורך דין תעבורה מייצג, אשר יכול לאתר כשלים ובכך למנוע את פסילת הרישיון הזמנית הזו.

    רמת אלכוהול חריגה לנהג צעיר

    כמות האלכוהול שמותר לנהג צעיר חדש לצרוך קרובה לאפס. המשמעות היא שנהגים צעירים חייבים לגלות איפוק ולא לצרוך אלכוהול טרם או בזמן נסיעה במשך השנתיים בהן הם בסטטוס של 'נהג צעיר חדש', או עד להגיעם לגיל 24 ובו הם כבר לא נכללים בתור נהג צעיר. אם זה כבר קרה, ניתן להסתייע בייעוצו וייצוגו של עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן. עו"ד כזה הוא אלון שליכטר, עו"ד פלילי מנוסה, ומקצועי. פנו אליו לייעוץ.

     

     

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו