עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    כיצד נמחק רישום פלילי?

    ()

    רישום פלילי עלול להוות מגבלה בסיטואציות משמעותיות רבות: קבלה למקום עבודה ובפרט תפקיד רגיש או בכיר; קבלת דרכון זר (אופציה שהופכת לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות); אישור בקשה לרישיון נשק; ועוד. בהתאם ישנו עניין רב סביב הליך מחיקת רישום פלילי, ובעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם להבין איך להתנהל נכון.

    מחיקה אוטומטית בשל התיישנות

    הרשעה בעבירה פלילית גוררת איתה באופן אוטומטי רישום פלילי, שכאמור עלול להזיק לכל אדם. לכל עבירה ישנה גם תקופת התיישנות, הנמשכת עד 15 שנים. בתום תקופת ההתיישנות נדרשת המתנה של 10 שנים נוספות עד שהרישום הפלילי יימחק אוטומטית.

    אם תרצו לדעת מתי צפוי להימחק רישום פלילי בעניינכם, הדרך היא הגעה לתחנת משטרה (גדולה) שמאפשרת הוצאת רישום פלילי. פעולה זו, שמוכרת גם כ"קבלת תעודת יושר", מאפשרת לכל מי שהורשע בעבר לדעת מה מצבו העכשווי: אם המרשם כולל עמוד אחד בלבד, המשמעות היא שלאדם אין רישום פלילי (וגם לא רישום משטרתי). אם ישנו רישום פלילי תקף, יופיע גם משך הזמן הרלוונטי.

    חנינה מנשיא המדינה

    מי שרוצה לקצר את תקופת ההתיישנות או ההמתנה ולהוביל למחיקה מידית של רישום פלילי רשאי לפנות לנשיא המדינה עם בקשת חנינה. באופן טבעי חשוב לנסח בקפידה את הבקשה, רצוי בעזרת עורך דין שכבר צבר ניסיון במתן שירות ספציפי זה. בכל מקרה יש לקחת בחשבון המתנה של מספר חודשים עד לקבלת תשובה מבית הנשיא.

    שינוי עילת סגירת תיק

    לצד הרישום הפלילי שעלול להטיל מגבלות שונות, ישנו גם רישום משטרתי, וגם הוא עלול להערים קשיים. הרישום המשטרתי כולל תיקים שנפתחו ונסגרו, כשהעילות האפשריות לסגירה הן חוסר עניין לציבור, היעדר ראיות מספיקות או חוסר אשמה.

    אם התיק נסגר באחת מ-2 העילות הראשונות הוא יופיע ברישום המשטרתי. ניתן להגיש בקשה לשינוי עילת סגירה ל"חוסר אשמה פלילית" לפרקליטות שקיבלה את ההחלטה לגבי התיק, או למשטרה, וכך למחוק את הרישום כליל.

    סגירת תיקים פתוחים

    פעולה אפשרית נוספת בהקשר של הרישומים המופיעים במסמך המתקבל ממשטרת ישראל היא סגירה של תיקים פתוחים. המונח הרשמי הוא מב"ד – ממתין לבירור דין. הכוונה היא לתיקי חקירה שטרם התקבלה בעניינם הכרעה אם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק באחת מ-3 העילות האפשריות. קבלת ייעוץ מעורך דין מנוסה תעזור לכם להבין האם כדאי להגיש בקשה לסגירת התיק.

    עו"ד אלון שליכטר צבר ניסיון רב ביישום כל הפעולות הנ"ל, עבור מגוון רחב מאוד של עבירות פליליות. השירות ניתן על בסיס יושרה מוחלטת ותשומת לב מלאה לכל פרט רלוונטי שעשוי לסייע למחיקת הרישום המגביל.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו