עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    העונשים הצפויים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול

    ()

    "אם שותים לא נוהגים" זו עצה מצוינת, אבל לא תמיד היא מיושמת. החוק מתייחס בחומרה רבה לנהיגה בהשפעת אלכוהול – ובהתאם רף הענישה חמור גם כן. יחד עם זאת עורך דין מומחה לדיני תעבורה עם ניסיון ספציפי בעבירות שכרות עשוי להוביל לעונשים קלים יחסית ואף לזיכוי בחלק מהמקרים.

    שני סוגי עבירות – עם רף ענישה שונה

    קודם כל חשוב להדגיש שיש שני סוגים של עבירות הקשורות לשילוב של נהיגה ואלכוהול: נהיגה תחת שכרות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול. העבירה הראשונה היא החמורה יותר, ולכן אחת מדרכי הפעולה האפשריות של עו"ד תעבורה היא המרת עבירה זו בעבירה השנייה, הפחות חמורה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

    העונשים במקרים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול

    נהיגה תחת השפעת אלכוהול עלולה לעלות לנהג ב-3 חודשי פסילת רישיון. עו"ד תעבורה עשוי למנוע פגיעה זו בשגרת החיים במספר דרכים, ובהן הטלת ספק באופן ביצוע הבדיקה (ינשוף או בדיקת דם), איתור כשלים באופן ביצוע בדיקת מאפייני השכרות ע"י השוטר וגם הצגת נסיבות אישיות ספציפיות.

    העונשים בגין נהיגה בשכרות

    עבור נהיגה בשכרות נקבע רף ענישה מחמיר במיוחד: שלילת רישיון לשנתיים. חשוב לציין כי גם אם זוהי העבירה הראשונה של אותו נהג, בית המשפט יפסוק על עונש קשה זה. נהג שכבר הורשע בעבר בנהיגה בשכרות, וחוזר על כך תוך שנה, יאבד את רישיונו לפרק זמן של לא פחות מ-4 שנים.

    עוד כדאי לדעת שבעקבות השלילה, הנהג ייאלץ לעבור מחדש תיאוריה וטסט. בנסיבות מיוחדות בית המשפט עשוי להקל על העונש, וזהו כמובן תפקידו של עורך הדין לנסות לשנות את רוע הגזירה.

    המלצות כלליות חשובות

    * לא לסרב לבדיקת ינשוף או בדיקת דם. הסירוב נתפש ע"י בית דין לתעבורה כנהיגה בשכרות, ובהתאם עלול להיות מוטל עונש קשה.

    * לפנות בהקדם לעו"ד תעבורה – כדי למנוע הסתבכות מיותרת. עו"ד אלון שליכטר הוא עורך דין מומחה לדיני תעבורה שכבר טיפל בהצלחה במקרים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול או בשכרות.

    * לא לנהוג אחרי ששותים – גם כדי לא להסתכן שלא לצורך וגם על-מנת שלא להסתבך עם החוק.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו