עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    איך עורך דין מעצרים יוכל לעזור לך?

    ()

    מעצר עלול לטלטל ולערער כל אדם, כולל האנשים הקשוחים ביותר שכבר עברו דבר או שניים בחיים. בפרט זה המצב אצל מי שנעצר בפעם הראשונה. כדאי לדעת שעל-פי חוק, המשטרה רשאית לעצור כל חשוד למשך עד 24 שעות עוד לפני ההגעה לשופט מעצרים. שופטי מעצרים מוסמכים לעצור חשוד למשך עד 15 ימים, ולאחר מכן להאריך את המעצר פעם נוספת – ובסך הכל עד 30 ימי מעצר. כשמוגש כתב אישום, לתביעה יש את האופציה לתבוע מעצר עד תום ההליכים, כלומר עד אשר יסתיים המשפט.

    על-מנת להימנע ממעצר ממושך, מומלץ להיעזר בעורך דין עם ניסיון ספציפי בתחום. עו"ד מומחה למעצרים יכול לסייע ב-3 דרכים עיקריות:

    1. הטלת ספק בנחיצותו של המעצר

    על-מנת לשכנע שופט לעצור אדם לפרק זמן כזה או אחר, המשטרה והתביעה מציגות בפני בית המשפט מידע שנאסף על-ידיהם – מידע שמבסס חשד סביר לביצוע עבירות חמורות ו/או רמת מסוכנות גבוהה (לאנשים ספציפיים, למשל שותפים לדבר עבירה שהמשטרה מבקשת לגבות מהם עדות, או לסביבה באופן כללי). עורך דין מיומן עשוי לאתר כשלים בחקירה, או לחילופין להציג מידע שישכנע את השופט כי אין סיבה אמיתית לשלול את חירותו של האדם עוד בטרם הורשע (ובמקרים רבים עוד בטרם הוגש אפילו כתב אישום).

    2. הצעת חלופה למעצר

    אחד המניעים למעצר חשוד או נאשם הוא החשש מפני תרחישים שונים שימנעו את השלמת ההליך המשפטי: עקב שיבוש חקירה, עקב בריחה מהארץ, עקב פגיעה באדם כזה או אחר ועוד. חלופה למעצר שתפוגג את החשש עשויה לשכנע את שופט המעצרים לבחור בה. החלופות האפשריות הן מעצר בית, הפקדת ערבות כספית, וגם פתרון שימנע אינטראקציה עם מתלוננים או כל גורם אחר הקשור להליך עשוי להספיק.

    3. הצגת נסיבות אישיות קשות

    גם למימד האישי יש משקל בכל החלטה של שופט מעצרים, ולכן עורך דין פלילי שמייצג חשוד או נאשם עשוי לפנות לליבו של השופט ע"י הצגת נסיבות מקלות שמצדיקות ויתור על מעצר. ייצוג בהליכי מעצר הוא אחד מתחומי המומחיות של עו"ד אלון שליכטר, שמביא לידי ביטוי יסודיות, נחישות ויצירתיות בכל מקרה שבו הוא נקרא לסייע.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו