Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    שימוש בכוח בחקירה במשטרה לצורך פתיחת מכשירים סלולאריים

    (8)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    שימוש חוקר בכוח בחקירה משטרתית לצורך נטילת טביעת-אצבע הנדרשת לצורך פתיחת מכשירים סלולאריים

    לאחרונה יותר ויותר במהלך חקירה משטרתית נעשה שימוש בראיות שהופקו מחיפושים במכשיר הטלפון הנייד של חשודים. לעיתים החיפוש נערך מכוח צו ולעיתים בהסכמה (לעיתים לא מלאה) של חשוד לפתיחת קוד הנעילה ומתן גישה לטלפון הנייד.

    צרכי החקירה לבין זכויות החשוד והגנת הפרטיות

    החקירה המשטרתית, אשר מטרתה המרכזית היא איסוף ראיות כנגד החשוד, ולא פעם הראיות אשר יכולות להפלילו או לסבך אותו נמצאים דווקא בטלפון הנייד שלו.

    בשל כך שיש חשיבות למשטרה לגשת במהירות לראיות וזאת על מנת לחשוף את מלוא הראיות בשל צרכי החקירה המשטרתית, שנובעים מטבע הדברים מאופייה, בעידן המודרני כאשר בעולם של היום מוגנים בסיסמא או מוגן באמצעות טביעת אצבעו לשם פתיחתו הולכת ומתפתחת פרקטיקה של שימוש בכוח על מנת לגשת למידע.

    המשטרה בחקירה במשטרה רואה בטלפון הנייד של החשוד מקור חשוב מאוד לאסיפת ראיות העשויות לתרום לקידום החקירות, ולנוכח העדר בהירות בהוראות חוק נקודתיות המשטרה מנכסת לעצמה סמכויות שלא ניתנו לה במפורש לחיובו של חשוד לשתף פעולה עם החיפוש במכשירו הסלולארי ולאפשרות לכפות על חשוד תוך שימוש בכוח בניגוד לרצונו לפתוח את הטלפון הנייד על ידי טביעת האצבע.

    האם ניתן להשתמש בכוח סביר על חשוד בחקירה משטרתית על מנת לחדור למחשב או לטלפון הנייד שלו?

    החוק בישראל אינו מתייחס בצורה ספציפית לסוגיה הזו אלא בצורה כללית על חדירה לחומר מחשב, שכוללת בתוכה גם חדירה לטלפונים ניידים.

    כמו כן, יש הטוענים כי אף במידה וקיים צו מבית המשפט לביצוע החיפוש בטלפון הדבר איננו יכולה להוות חובת הסכמת למסור את אצבעו לשם פתיחת הנעילה ועל כן הטלת החובה לפעולה אקטיבית של חשוד, מחייבת קביעה מפורשת מצד המחוקק, דבר שאיננו קיים בשלב זה לצד זה גם אין חובה מפורשת בחוק למתן ההיתר לעשות שימוש בכוח כנגד חשוד לפתיחת הטלפון.

    מנגד, יש שהטוענים כי לאחר שניתן צו חדירה למכשיר הסלולארי של החשוד על ידי בית המשפט, רשאי שוטר ליטול ממנו טביעת אצבע בהתאם להוראות חוק החיפוש ואם החשוד סירב לכך אזי רשאי היה השוטר להפעיל את סמכות השימוש בכוח ואת סירובו משום עבירה פלילית נפרדת ועצמאית.

    עורך דין פלילי לחקירה במשטרה

    לאור אי הבהירות בשל המצב המשפטי הקיים יש חשיבות לזימון עורך דין פלילי מנוסה טרם מסירת גרסה בפני גורם כלשהו במשטרה וכמובן טרם החקירה המשטרתית, וזאת על מנת לבחון את כלל הנתונים ולהעמידו על מצבו המשפטי כמו גם מלוא זכויותיו על פי החוק והפסיקה.

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו