Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    סגירת תיק חקירה – לחזור במהרה לשגרה מלאה

    ()

    חקירה במשטרה היא אירוע מלחיץ – אבל רק השלב הראשון בדרך שעלולה להוביל להעמדה לדין. משפט, גם אם יסתיים בזיכוי, גוזל מכם זמן יקר, כרוך בטרחה רבה ומהווה כתם. סגירת תיק חקירה בשלב מוקדם מאפשרת לכם לחזור לשגרה מלאה ולשים מאחוריכם את המקרה. בעזרת עו"ד אלון שליכטר ניתן להגיע למטרה הזו בדרך הנכונה ביותר עבורכם.

    דגשים חשובים לגבי סגירת תיק חקירה

    * פנייה מקדימה – יש מקרים שבהם האסטרטגיה הנכונה היא לפנות אל המשטרה בתחום החקירה ולבקש את סגירת התיק. בפרט מומלצת האופציה הזו כשאתם חפים מפשע, ובכפוף לכך שהפנייה לא תחשוף את קו ההגנה אם רשויות האכיפה יחליטו על העמדה לדין. היתרון הוא שקט נפשי בזכות סיום ההליך.

    * הסדר מותנה – דרך נוספת לסגור תיק חקירה בלי כתב אישום ובזמן קצר היא לגבש הסדר מותנה. הכוונה היא למסלול שכולל הודאה באשמה ועמידה בתנאים מסוימים כגון תשלום פינוי לקורבן העבירה ו/או קנס. התמורה היא סגירתו של תיק החקירה בלי העמדה לדין ובלי כתם פלילי. האופציה הזו רלוונטית בעיקר עבור עבירות קלות יחסית.

    * חשיבות עילת הסגירה – כשהמשטרה סוגרת תיק חקירה, היא מציינת את העילה לכך. האפשרויות הן חוסר ראיות, חוסר עניין לציבור וחוסר אשמה. רק העילה האחרונה מונעת את הכללת התיק הסגור ברישום המשטרתי, ולכן במידת האפשר כדאי לפעול על-מנת שזו תהיה עילת סגירת התיק (כך שהרישום לא יהווה מכשול בעתיד – בשוק התעסוקה, בדרך לקבלת רישיון נשק ובעוד סיטואציות).

    בדיקה מעמיקה ופעולה מדויקת

    עו"ד אלון שליכטר צבר ניסיון נרחב כעורך דין פלילי, ולכן יודע איך להוביל לסגירתם של תיקי חקירה בזמן קצר ובעילה הרצויה – כשהנסיבות מאפשרות זאת כמובן. שירות נוסף הוא שינוי עילת סגירת תיק חקירה גם בדיעבד, על-מנת למחוק את הרישום המשטרתי הבעייתי. השלב הראשון הוא בדיקה מעמיקה של התיק וזיהוי המרכיבים שמהווים בסיס להשגת התוצאה המבוקשת. לאחר מכן נוקט עו"ד שליכטר בכל הפעולות הנחוצות ומתנהל מול המשטרה בנחישות, ובדרך המתאימה ביותר לנסיבות.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו