Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    נתפסתי עם מריחואנה – מדריך ל"משתמש"

    (1)

    עו"ד פלילי אלון שליכטר

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373

    ראשית, יובהר כי במאמר זה אין כל קריאה, עידוד או בקשה מאף אדם לעבור את החוק.

    גל הלגליזציה בעולם טרם הגיע למדינת ישראל, אומנם רבים טועים לחשוב שעישון חשיש או מריחואנה הינו דבר חוקי והמשטרה ובתי המשפט מתייחסים לכך בסלחנות.

    אז מה עושים במפגש עם שוטר?

    תלוי מאוד במקום ה"מפגש", במידה והינכם בבית ככלל נדרש צו חיפוש על מנת להיכנס לביתכם על מנת לבצע את החיפוש ותפיסת הסמים.

    צו חיפוש שכזה ניתן על ידי בית משפט מבעוד מועד בדר"כ בגין מידע מודיעני שניתן למשטרה טרם הוצאת הצו.

    השוטרים אינם תמיד חייבים צו חיפוש ויכולים לקנות את סמכות החיפוש שלהם על ידי חשד סביר לביצוע עבירה, מהו "חשד סביר" אתם בוודאי שואלים? אין תשובה או רשימה ממצה, אך אין המדובר ב"אינטואיציות", "היכרות קודמת", "עיניים אדומות", "לחץ והזעה", שככלל נפסקו על ידי בתי המשפט השונים כלא עונים על דרישת החשד הסביר.

    איך אני יודע אם יש או אין לי חשד סביר?

    נתחיל מהסוף, חשד סביר ייקבע תמיד בדיעבד על ידי בית המשפט. לכן, כאשר אנחנו מבינים זאת כעת, במפגש עם שוטר עלינו לשאול אותו שאלה לגיטימית מדוע עיכבת / עצרת אותי מה עשיתי?

    במידה ואתם מקבלים תשובה כגון: "תוציא את החפצים מהתיק" / "צא מהרכב אני עושה לך חיפוש", ככל הנראה אין לו חשד סביר.

    במצב דברים זה, כלומר כאשר אין חשד סביר, נקבע על פי בית משפט העליון, כי על השוטר לבקש את הסכמתך לביצוע החיפוש בנוסח כגון: "אפשר לבצע חיפוש, באם לא תסכים הדבר לא ייזקף לחובתך", הסיכוי שתשמעו דקלום כזה של שוטר נמוך, ובמידה והוא אכן אומר לכם, באלגנטיות אנגלית תוכלו לסרב לחיפוש ולהמשיך לדרכם.

    במרבית התיקים שטיפלתי, סוגיית החיפוש ללא חשד סביר וללא הסכמה עלתה, ובמרביתם גם הובילו לביטול כתב אישום.

    נלקחתי לחקירה במשטרה על שימוש עצמי, מה עושים?

    כאן גם רבים טועים לחשוב שהמונח "צריכה עצמית" הופך את השימוש לחוקי, כמובן שאין כך הדבר. שימוש עצמי הינו מונח משפטי המכוון לכמות על פי סוג הסם שנתפס אצל אדם אשר מוביל לחזקה משפטית שהוא השתמש באותו סם לצריכה עצמית ולכן נחשב עבירה פחות חמורה, למשל החזקה בחוק לגבי מריחואנה, אם ברשותך עד 15 גר', המדובר בהחזקה לצריכה עצמית.

    להלן, טבלה המקימה את החזקה בחוק ל"צריכה עצמית", על פי סוג הסם והכמות, מעל כמות זו ייחשב המחזיק בסם כמי שהחזיק לא לצריכה עצמית:

    עוד חשוב לומר, כי במרבית המקרים של שימוש עצמי, בסמים כגון: מריחואנה וחשיש, ישנה הנחייה של היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק, בהתאם לנסיבות האישיות של החשוד, עבר פלילי רלוונטי וכן עבר פלילי אחר. יחד עם זאת, ישנם מקרים כאשר אדם נתפס מעל הכמות שנחשבת על פי החוק כצריכה עצמית, ועדיין ייחשב שהוא החזיק את אותו הסם לשימוש עצמי.

    לכן, טרם מסירת גרסה בחקירה מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום של המשפט הפלילי, וזאת על מנת שתוכלו כבר בשלב הקריטי הזה להעלות טענות לגבי סוגית חיפוש, החזקה עצמית ועוד.

    מומלץ לקרוא את המאמר של משרדנו הקשור לעניין זה: זומנת לחקירה במשטרה עקב תלונה? מה עושים?

    משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373

    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו