Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מעשה מגונה בקטין – ייצוג מקצועי ומחויב

    ()

    סעיף 348(ו) בחוק העונשים מגדיר "מעשה מגונה" כמעשה שמבוצע למטרת גירוי מיני, סיפור מיני או ביזוי מיני. כשעבירה זו מבוצעת בקטין או בפני קטין, החוק מייחס לה חומרה רבה מהרגיל, ובהתאם רף הענישה הגבוה. כמובן שגם מי שחשוד או מואשם בביצוע מעשה מגונה בקטין זכאי להגנה משפטית מקצועית ומחויבת – ועו"ד אלון שליכטר מספק אותה תוך שהוא מביא לידי ביטוי גם ניסיון נרחב.

    העונשים בגין מעשה מגונה בקטין

    החוק מבחין גם בין מצבים שונים בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה ולגיל הקורבן:

    * מעשה מגונה במצב של יחסי מרות – כשהקטין או הקטינה שבהם בוצע המעשה המגונה בני 14 ומעלה, וקיימים יחסי מרות או תלות (לרבות לימודים, עבודה, שירות או השגחה), העונש המרבי הוא 4 שנות מאסר.

    * מעשה מגונה במצב של חוסר הכרה – מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, כשהוא במצב של חוסר הכרה או לחילופין לוקה בשכלו או בנפשו, הוא עבירה שהעונש המקסימלי עליה הוא 7 שנות מאסר.

    * מעשה מגונה בנסיבות מחמירות – שימוש בנשק (קר או חם), התעללות תוך כדי ביצוע המעשה או גרימת חבלות (גופניות או נפשיות) מוגדרים כ"נסיבות מחמירות". גם אם הקטינה כננסת להריון עקב המעשה, או כשהוא מבוצע בנוכחות אנשים נוספים שחברו יחד לשם כך, מדובר בנסיבות מחמירות. מעשה מגונה בנסיבות מחמירות במי שלא מלאו לו או לא 16 עלול להוביל ל-10 שנות מאסר.

    * מעשה מגונה בפומבי – עד 3 שנות מאסר (קטין לצורך זה הוא מי שגילו מתחת ל-16).

    * מצבים אחרים – במקרה של כל מעשה מגונה שלא עושה על ההגדרות הנ"ל העונש הוא עד 3 שנות מאסר, כשגם כן הגיל הרלוונטי הוא עד 16.

    סיוע מקיף לאורך כל ההליך המשפטי

    רף הענישה החמור על עבירת מעשה מגונה בקטין מחייב קבלת ליווי משפטי צמוד וייעוץ עוד לפני החקירה במשטרה. עו"ד אלון שליכטר מתנהל בזמינות מרבית, ניצב לצד לקוחותיו כבר בשלב רגיש זה, ומסייע גם בהמשך הדרך – בגיבוש הסדר טיעון כשישנה החלטה להגיש כתב אישום, ובמידת הצורך גם בייצוג נחוש ומחויב בבית המשפט.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו