Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מכירת אלכוהול לקטין | חקירה במשטרה והעמדה לדין

    (1)

    עו"ד פלילי אלון שליכטר

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373

    מכירת משקאות אלכוהול לקטינים (מתחת לגיל 18), אסורה בישראל. כמו כן, אסור לעודד או לשדל או לספק לקטין לשתות משקה משכר. בעל עסק המוכר אלכוהול ועובדיו אחראים למניעת מכירה של משקאות משכרים לקטינים. בעל עסק ועובדיו רשאים לדרוש מהלקוחות להציג תעודת זהות. חובה על כל עסק להציג מודעה המפרטת את הוראות האיסור האמורות בחוק. מי שלא יקיים את הוראות החוק ייחשב למי שלא קיים את תנאי הרישיון.

    על מנת להילחם בתופעה שכיחה זו, משטרת ישראל מגייסת סוכנים קטינים רבים, המגיעים לבתי עסקים על מנת לקנות משקה משכר ומגישה בגינם כתבי אישום, נגד אותם בעלי עסקים ומוציאה צו מנהלי לסגירת העסק דבר שמוביל להתמוטטות כלכלית.

    התבקשתם להגיע לחקירה במשטרה או קיבלתם כתב אישום בגין מכירת משקה משכר לקטין?

    אין להקל ראש, מומלץ להסתייע בעו"ד העוסק בתחום הפלילי, באופן מיידי, על מנת שיסייע לכם באופן מקצועי, תוך בחינת כל עובדות המקרה ובעיקר בטענות המשפטיות, טרם החקירה או התשובה לאישום שהוגש כנגדם.

    ניתן לקרוא עוד על מה עושים בחקירה במשטרה במאמר הבא:

    זומנת לחקירה במשטרה מה עושים?

    בעל עסק? זומנת לשימוע או שניתן צו מנהלי לסגירת עסק, מה עושים?

    סעיף 23 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968, שכותרתו סגירת עסק של מכירת משקאות משכרים, מורה כי:

    קצין משטרה בדרגת רב-פקד ומעלה רשאי לצוות בכתב על סגירה לאלתר של חצרים שבהם עוסקים במכירת משקאות משכרים, אם נוכח שהדבר דרוש לשמירת שלום הציבור או להחזרת שלום הציבור שהופר; צו לפי סעיף קטן זה תקפו יהיה לתקופה שפורשה בו, ובלבד שלא תעלה על שלושים יום.

    למעשה, לקצין משטרה יש סמכות להורות בצו מנהלי על סגירת עסק וזאת עד ל-30 יום, החלטה מסוג זה הינה פוגענית מאוד לבעלי עסקים רבים, וניתן להם הזדמנות טרם ההחלטה של הקצין לשטוח בפניו את טענותיהם מדוע להימנע מסגירת העסק, הליך בו בעל עסק יכול להיות מיוצג על ידי עו"ד. מלבד הטענות הברורות של קריסה כלכלית, ישנם טענות מתחום המשפט המנהלי בהן עו"ד אשר יש לו ניסיון עם עבירות מהסוג הזה יכול להעלות בפני הקצין משטרה דבר שיכול להשפיע על ההחלטה שתתקבל בדבר סגירת העסק או לאו.

    במידה וכבר ניתן לבעל העסק צו מנהלי לסגירתו, ניתן לתקוף את ההחלטה בבית משפט ולערר על החלטת הקצין.

    מדיניות העמדה לדין (כתב אישום) בעבירה של איסור מכירת משקאות משכרים לקטין

    לאחרונה, יצאה הנחיה המשקפת את מדיניות העמדה לדין בעבירה של איסור מכירת משקאות משכרים לקטין. ההנחיה מתייחסת לשני תבחינים בלבד שבהם, ככלל, לא יוגש כתב אישום (לא מדובר ברשימה סגורה):

    בהצטבר 3 נסיבות:

    1. מדובר במכירה אחת בודדת.
    2. משקה אלכוהולי יחיד.
    3. רמת האלכוהול בו נמוכה מ-4.5%.

    בעניינו של מוכר שעבד במקום יום או יומיים בלבד, או בעניינו של מי ששימש מחליף את למוכר לזמן מוגבל מאד.

    כן צוין, כי נסיבות מחמירות כמו רישום פלילי רלוונטי או מכירת כמות גדולה של משקאות עשויה להצדיק הגשת כתב אישום אף בהתקיים הנסיבות המחמירות. כמו כן, יחולו השיקולים הרגילים הנוגעים לעניין לציבור שבהגשת כתב אישום.

    לקריאה עוד על הסדר מותנה ללא הגשת כתב אישוםלחץ כאן

    נקודות חשובות במכירת אלכוהול לקטינים

    חזקת המודעות לגיל

    לפי סעיף 193א(ג) לחוק העונשין, בעל עסק או מוכר רשאי לדרוש מאדם המבקש לקנות משקה משכר, תעודה מזהה בה ניתן לוודא את גילו. סעיף 193א(ג1), מוסיף וקובע חזקת מודעות לגיל הרוכש, אלא אם המוכר יוכיח שהרוכש הציג לו תעודה מזהה לפיה אינו קטין – על ידי כך נוצר תמריץ מצד המוכר לדרוש תעודה מזהה מהרוכש.

    הפעלת סוכנים קטינים

    לרוב מופעלים קטינים, שבחזותם נראים בגירים, ועל כן, הרבה בעלי עסקים ועובדיהם, החוששים לאבד לקוח ובעלי רצון למקסם רווחים, מוותרים על בקשה להצגת תעודת זהות ומוצאים את עצמם בחקירה במשטרה ומתמודדים עם כתב אישום. לא פעם פסק בית המשפט על ביטול כתב אישום בשל התנהלות זו של המשטרה, ועל כן יש לבחון את הנסיבות בכל מקרה לגופו.

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר, עוסק במשפט הפלילי
    וניתן ליצור עימו קשר ישיר

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו