עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין צו הרחקה

    (11)

    כל מי שקורא מדורי פלילים בעיתונות או עוקב אחר מהדורות חדשות, נתקל לא פעם במונח צו הרחקה. מונח זה נמצא בשימוש תדיר, שכן לא פעם בית המשפט מוציא צווים כאלה לאנשים שיש חשש שהם עלולים לפגוע באדם אחר או בנכס מסוים, ועל כן מבקשים להרחיק אותם מאזור ספציפי.

    צו הרחקה קובע שאדם מסוים לא יכול להתקרב לאזור, נכס או אפילו אדם ספציפי במרחק מסוים. צו זה נועד להגן על מי שעלול להיפגע. לכן אנחנו יכולים לראות לא פעם, שבית המשפט מוציא צווי הרחקה לגברים אשר יש חשש שהם יכו את נשותיהם, עבריינים שעלולים לפגוע ביריבים שלהם, וכן לגורמים שעלולים להתסיס אזור מסוים ולגרום לשפיכות דמים על רקע דתי או לאומני.

    בשביל להוציא צו הרחקה, יש להיעזר בעורך דין אשר יפנה לבית המשפט לשם כך. במשפט פלילי חשוב לומר, מי שמבקש צו הרחקה זו המשטרה בעזרת הפרקליטות. במקרה כזה, החשוד או הנאשם יטען דרך עורך דין צו הרחקה אינו חוקי. מה שיעמוד לזכותו במקרים רבים הוא, שצו הרחקה מגביל את חופש התנועה שלו, ואם ייקבע שהוא לא יכול להגיע לאזור מסוים וזה עלול לפגוע לו בפרנסה, הרי שלא רק שחופש התנועה שלו יפגע אלא גם חופש העיסוק.

    במקרים אחרים, להבדיל נשכור עורך דין צו הרחקה כנגד מי שעלול לפגוע בנו. המקרה הקלאסי הוא כאמור של נשים אשר מבקשות להוציא צו הרחקה נגד גברים מכים. הפנייה תיעשה דרך עורך דין צו הרחקה אל המשטרה וזו תפנה לבית משפט בעזרת הפרקליטות. הדבר ייעשה אחרי שהמשטרה תחקור ותאמת שאכן יש חשש כזה. אך אין זה חובה, כאמור, ששכירת עורך דין צו הרחקה אכן יתבצע, שכן לפעמים המשטרה עצמה מבקשת להוציא צו כזה באופן ישיר. מקרים ידועים בארץ הם של יהודים או ערבים, אשר עלולים להתסיס את האווירה באזור מסוים ועל כן המשטרה תבקש להרחיק אותם מהאזור.

    מה ההבדל בין צו הרחקה לצו הגנה?

    מול צו הרחקה, מונח שכולנו מכירים היטב מהתקשורת, אנחנו יכולים למצוא מונח נוסף, צו הגנה. באופן מעשי, צו הגנה הוא דומה לצו הרחקה וזה הוא נועד להגן על אנשים שעומדים אל מול מסכת של אלימות, הטרדות ואיומים.

    למשל, יבקש עו"ד צו הגנה במקרה בהם יש חשש לאלימות בתוך המשפחה, או שהלקוח או הלקוחה שלנו נתונים לאיומים והטרדות. צו הגנה אמור להגן על הצד המאוים, דרך הרחקת הצד השני מהאזור. המשטרה מקפידה לבקש צווים שכאלה, שכן הם גם אמורים למנוע מצבים וסיטואציות אלימות אך גם חוסכים להם, במובן מסוים שימוש בכוח אדם ומשאבים של זמן וכסף. לכן המשטרה גם מפקחת שצווים אלו ייאכפו.

    אם בית המשפט מחליט להוציא צו הגנה והוא לא ממומש, כלומר מי שקיבל אותו עובר עליו, הרי שהעונש שלו יכול להיות חמור מאוד, כולל מאסר בפועל. צריך לזכור, משפט פלילי איננו מסתפק בקנסות כמו משפט אזרחי, ואם עוברים על החוק או לא מממשים צו מסוים, הרי שהעונש הוא מאסר.

    לפני סיום חשוב להדגיש גם כאשר מגיש בקשה עו"ד צו הרחקה, הרי שזה לא יכול להיות קבוע, כלומר זה נידון לתקופה מסוימת, שכן אי אפשר להגביל את חופש התנועה של אדם מסוים לתקופה ממושכת. אם אין סיבה לכך, הרי שהצו יבוטל בשלב מסוים.

    אם אתם מחפשים עורך דין צו הרחקה, זה הזמן לפנות אלינו. עו"ד אלון שליכטר ישמח לעזור לכם. אתם מוזמנים לפנות אליו עוד היום ולקבוע פגישה.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו