עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין צו הגנה

    (1)

    אחד המונחים המשפטיים המוכרים לנו ביותר מהתקשורת ובכלל, הוא צו הרחקה. כל מי שבקיא בעולם המשפט, קורא מסמכים שקשורים לעבירות פליליות, בפרט עבירות של איומים ואלימות או מתעניין בעולם המשפט מקריאת כתבות בתקשורת או צפייה במהדורות חדשות, לא יכול שלא לשמוע ביטוי זה שוב ושוב.

    הרעיון של צו הרחקה הוא למנוע מאנשים אשר יש חשש שיפגעו בגורמים או ברכוש מסוים, להגיע אל המקום בו אותם גורמים או הרכוש נמצאים, ולרוב מדובר על הרחקה מרדיוס מסוים, זאת מתוך כוונה שהם גם לא יגיעו לאזורים שקרובים לאזור זה. מה שעומד בבסיסו של צו הרחקה הוא, להגן על אנשים או רכוש מפני אלימות אשר עלולה להיות מופנית כלפיהם.

    במובן מסוים, צו שכזה, גובר על חירויות מסוימות, למשל, על חופש התנועה. שכן הצו מגביל במידה רבה את חופש התנועה של אותם אנשים שקיבלו אותו, אך בית המשפט קובע בכך שהגנה על הפרט היא יותר חשובה מהחירות של אדם להגיע למקומות מסוימים.

    בדרך כלל יבקש עורך דין צו הגנה או צו הרחקה, כאשר יש איום בוודאי על הלקוח שלו. המקרים הקלאסיים, אשר לצערנו לא פעם גם מופרים על ידי מי שמקבל צו הרחקה או צו הגנה, אלה מקרים של אלימות במשפחה. נניח ויש גבר אשר קיים חשש שיכה את אישתו או את ילדיו, אך אין ראייה שהוא אכן עשה זאת בעבר ולא ניתן לעצור אותו (החשש הוא איומים מילוליים שהוא משמיע כלפיהם), אז יבקש עורך דין צו הרחקה כך שהוא לא לאזור בו אישתו וילדיו חיים, זאת אומרת שהוא יורחק מביתו ומהאזור.

    גם כאשר יבקש עורך דין צו הגנה, ברור לו שייתכן מאוד שהגבר לא יקשיב לצו ויפר אותו. אך ההנחה היא, שהגבר במקרה זה או בכל מקרה אחר, יבין שאם הוא יבין את הצו הוא עלול להיכנס לכלא. חשוב להדגיש, הרבה פעמים אנחנו מגלים שאכן צו הגנה במקרה של אלימות במשפחה, איננו עוזר, ולצערנו אנחנו מגלים זאת מאוחר מדי.

    מה צריך בשביל לקבל צו הרחקה?

    כאשר יבקש עורך דין צו הגנה, הוא יצטרך להוכיח שיש סיבות לקבלת צו שכזה. לא בכל מקרה יקבל עורך דין צו הרחקה, שכן כמו שציינו מדובר על פגיעה בחופש התנועה של החשוד. הוא יצטרך להוכיח שיש סכנה אמיתית ללקוח או ללקוחות שלו, הוא יצטרך להוכיח שהחשוד מהווה איום. זה לא חייב דווקא אלימות פיזית, זה יכול להיות הטרדה לו ולסביבה. למשל יבקש עורך דין צו הרחקה במקרים בהם גורם מסוים מטריד את הלקוח שלו, בין אם זה הטרדות מילוליות, הטרדות כגון שהוא איננו מוכן לעזוב את המקום, הטרדות בדמות הפרעה לסביבה, הסתה וכדומה.

    צריך לומר, יש מקרים בהם יבקש עו"ד צו הרחקה, שהם אינם ספציפיים בהכרח. הדוגמא המוכרת לנו מהתקשורת היא, כאשר ישנם גורמים פוליטיים או גורמים בעלי אידיאולוגיה מסוימת אשר קיים חשש מסוים שהם ילהיטו את הרוחות או אפילו ינהגו באלימות באזור מסוים, אז בית המשפט יכול להוציא צו הרחקה, מתוך כוונה לשמור על השקט ועל שלום הציבור.

    זה אומנם נושא בעייתי, שכן זה מגביל מאוד את חופש התנועה של אותם אנשים, אך כמו שציינו קודם לכן, בית המשפט לא פעם קובע שחופש התנועה איננו שקול להגנת הציבור, ולכן הוא מוכן לתת צו הרחקה שכזה.

    אם אתם מעוניינים בעורך דין שיבקש עבורכם צו הרחקה, זה הזמן לפנות אלינו, משרדו של עו"ד אלון שליכט. אצלנו תקבלו מענה לכל מצב ולכל פנייה.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו