Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין צבאי

    (133)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    זומנת לחקירה במצ"ח או הוגש נגדך כתב אישום – פנה באופן מיידי 24/7 אל עורך דין צבאי אלון שליכטר, למתן ייצוג וליווי איכותי ומקצועי בהליך מול מצ"ח והפרקליטות הצבאית 

    למערכת המשפט הצבאית מאפיינים ייחודיים המתאימים אותה לצה"ל, ערכי ורוחו ומתבטאים בין היתר בסדרי הדין ובענישה. בהתאם לזאת, מומלץ לחייל בשירות סדיר או קבע המתמודד עם חשדות או אישומים פליליים נגדו לפנות בהקדם לייעוץ וייצוג בתחום המשפט הצבאי על-ידי עורך דין פלילי שהוא גם עורך דין צבאי, ויש לו הידע המשפטי והניסיון המעשי ההכרחיים ביישום חוק השיפוט הצבאי. במקרים אלו, יש לפנות אל משרד עו"ד אלון שליכטר.

    עו"ד צבאי

    באלו עבירות מתמחה עורך דין צבאי?

    שעה שהפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד נאשם, יהא בית הדין הצבאי מוסמך לדון בעניינו, להכריע ולגזור את דינו. בנקודה זו, ידע הנאשם כי הוא זכאי לייצוג משפטי בידי עורך דין צבאי הבקיא בדיני הצבא. מדובר בעבירות צבאיות כגון עריקות והשתמטות משירות או מפעולה, הפקרת נשק ושימוש בלתי חוקי בו, אונס והטרדה מינית, אלימות, גניבה ועוד. בית הדין הצבאי ישפוט גם בעבירות פליליות כגון עבירות סמים לרבות שימוש, סחר והחזקה, סירוב לנטילת דגימת שתן, עבירות בנשק, שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות המתה שונות ועוד.

    עורך דין צבאי

    כשם שמערכת המשפט הצבאית שונה ונבדלת מזו האזרחית ובעלת זיקה מובהקת לצה"ל, כך גם הסנקציות הקבועות בצד העבירות משמעותיות וחמורות. לא זו בלבד שמדובר בעונשים שדרגת חומרתם גבוהה, אלא שרוב העבירות נושאות בצידן קלון המקשה על מי שהורשע בביצוען לפתח קריירה מקצועית ולתפוס משרות מובילות, ויהא לו לרועץ בקבלה למקומות עבודה, בעיקר בעת התמודדות על משרות ניהוליות וכאלה בעלות אופי בטחוני.

    מתי לפנות לייצוג של עו"ד צבאי?

    לאור הזיקה שמתקיימת בין המשפט הפלילי לבין הצבאי, ישנה חשיבות מוגברת לבחירה בעורך דין צבאי שהוא גם עורך דין פלילי, לו הכלים לספק הכנה לקראת חקירת המשטרה הצבאית והוא מוסמך לייצג במסגרת בתי הדין הצבאיים. לפניה לעורך דין צבאי טרם החקירה ישנה חשיבות מכרעת לגבי המשך ההליך, היות שלאור תוצאותיה יוחלט אם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין צבאי מיד עם הזימון לחקירה כך שהנחקר יתייצב לחקירתו לאחר שקיבל הנחיות ויש ברשותו הידע הנחוץ לצורך התנהלות נכונה במהלך החקירה.

    ליווי וייעוץ על ידי עורך דין צבאי

    מיד עם הזימון למצ"ח, יש לפנות לייעוץ לפני החקירה על ידי עורך דין צבאי. לגרסה הראשונית, יש משמעות מאוד גדולה ומידע לו מסכים או משותף עם מצ"ח הינה בעלת השפעת גורלית על המשך ניהול התיק בבית הדין הצבאי. חקירה פלילית של מצ"ח בחשד לעבירות פליליות שהתבצעו כאשר חוק השיפוט הצבאי חל עליו למשל עבירות סמים, עבירות רכוש, עבירות גניבה, עבירות מרמה והונאה, עבירות זיוף, עבירות תקיפה וחבלה, עבירות נשק עבירת רצח עבירות מין, עבירת אונס מעשה מגונה, תקיפה מינית, טרדה מינית ועוד.

    דיונים בבית הדין הצבאי – ייצוג על ידי עורך דין

    מיד עם מעצרו של החייל ולאחר חקירת מצ"ח, יופנה לבית הדין הרלוונטי בהתאם למקום שירותו הצבאי, להארכת מעצר בפני שופט תורן, שם ייצוג על ידי עורך דין צבאי מנוסה ייקבע כבר מתחילת ההליך את טון החקירה, כמו גם את התמקדותה ובמהלך ההליך יבצע פגישות עם הפרקליטות הצבאית ביחס לתיק, דבר אשר משפיע בסופו של יום על טיב החשדות והאישומים ואף להוביל לביטולם, כמו גם על הענישה.

    דוגמה לייצוג על ידי עורך דין צבאי אלון שליכטר שהסתיים ברישום פלילי מופחת בעבירת סמים בצבא:

    דרכי התקשרות עם בתי הדין הצבאיים

    בית הדין הצבאי המחוזי מרכז וח"א (הבית הירוק)

    כתובת: שבטי ישראל 78 יפו. טלפון מזכירות: אזרחי: 03-5136700  פקס: 03-5136755

    בית הדין הצבאי המחוזי דרום וז"י (קסטינה)

    כתובת: קסטינה, מחנה בר לב ת.ד 1289 טלפון מזכירות : אזרחי: 08-8614900  פקס: 08-8619661

    בית הדין הצבאי המחוזי צפון וחיל הים (בית הדין צפון חיפה)

    כתובת: "מחנה הדר" – רחוב הדר 8 חיפה טלפון: אזרחי: 04-8687278/9,  פקס: 04-8687204

    זומנת לחקירה במצ"ח או הוגש נגדך כתב אישום – פנה באופן מיידי 24/7 אל עורך דין צבאי אלון שליכטר, למתן ייצוג וליווי איכותי ומקצועי בהליך מול מצ"ח והפרקליטות הצבאית

    לקרוא עוד מדריך לחקירה  לחץ כאן – מה עושים בחקירת מצ"ח?

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    מה תפקידו של עורך דין צבאי?

    עורך דין צבאי נדרש לכל חייל או לכל מי שמועמד לשירות צבאי, שעלול למצוא את עצמו במערכת יחסים מורכבת עם המערכת הצבאית, בין אם במסגרת של הליכים מול רשויות הצבא בעניינים רפואיים, נפשיים ואחרים, ובין אם מדובר בהליכים משפטיים צבאיים – כאשר עשויות להתעורר שאלות שונות באשר לפעולה הכדאית והנכונה, זו שתועיל לחייל ותחסוך נזקים, ככל האפשר. עו"ד אלון שליכטר כאן כדי לעשות לכם סדר בכל הקשור לענייני צבא.

    מדוע כדאי לי לבחור בייצוג של עורך הדין אלון שליכטר?

    עורך הדין הצבאי אלון שליכטר הוא מומחה בתחום המשפט והדין הצבאי, ועוסק בתחום זה באופן רציף מזה שנים רבות, עם הצלחות מוכחות. משרדנו הוא מהמובילים בישראל בתחום הדין הצבאי, ועוסק בייעוץ לחיילים בחקירות מצ”ח, ייצוג בבתי הדין הצבאיים בכל סוגי התיקים הפליליים-צבאיים, וייצוג חיילים בפני רשויות הצבא בכל נושא צבאי.

    עורך דין צבאי – מהו משפט צבאי ובמה הוא נבדל ממשפט אזרחי?

    כמו ברוב מדינות העולם, מערכת המשפט הצבאית בישראל נפרדת ממערכת המשפט האזרחית. סמכות השיפוט בעניין עבירות המבוצעות על ידי חיילים מוענקת למערכת המשפט הצבאית באמצעות חוק המשפט הצבאי התשט"ו – 1955. קיימים מספר הבדלים ראשיים בין שתי המערכות הללו: מערכת המשפט הצבאית שונה ממערכת המשפט האזרחית, בכך שהיא חלה אך ורק על משרתים בצה"ל. המשפט מתנהל בערכאות צבאיות מיוחדות המכונות בתי דין צבאיים. שנית, המשפט הצבאי כולל מספר עבירות שאינן מוגדרות כעבירות במשפט האזרחי, וכן הגנות שחלות על חיילים אשר אינן חלות על אזרחים תחת המשפט האזרחי.

    סמכות השיפוט של מערכת המשפט הצבאי חלה הן על עבירות צבאיות והן על עבירות פליליות "רגילות", אשר בוצעו על ידי משרתים בצה"ל, לרבות קצינים, חיילים בשירות חובה, אנשי קבע, חיילים במילואים ואף אזרחים עובדי צה"ל (לא תמיד). זאת ועוד, מערכת המשפט הצבאית מהווה גם רשות מבצעת, המפעילה בתי כלא משלה.

    כפועל יוצא מכך שמדובר במערכת משפט נפרדת מהמערכת האזרחית, רמת הענישה בחלק מהעבירות גבוהה יותר מאלו המוגדרות במערכת האזרחית, דוגמת עבירות הקשורות בסמים. בעוד שבמערכת האזרחית, הרשעה בעבירה של שימוש בסמים לרוב תסתיים בעונש קל משמעותית מאשר במערכת הצבאית, אם בכלל יוגש כתב אישום, הרי שבמערכת הצבאית נוהגים להגיש כתבי אישום גם בגין שימוש חד פעמי בסם קל ועותרים לעונשי מאסר בפועל.

    תחומי עיסוק של עורך דין צבאי

    כאמור, עורך הדין הצבאי מקנה ייצוג לכל אדם בעל זיקה ממשית למערכת הצבאית, בין אם הוא משרת בהווה ובין אם עתיד לשרת בקרוב. המשפט מתקיים בין כותלי בית המשפט הצבאי, ומי שאמון על מתן פסק דין הוא השופט הצבאי. להלן חלק מתחומי העיסוק של עורך דין צבאי:

    1. ייצוג בתחום הפלילי – הקניית ייצוג נרחב במהלך חקירות מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) ובבתי הדין הצבאיים.
    2. ייצוג בבתי כלא צבאיים – הקניית ייצוג נרחב כשיש לפנות לוועדות שונות, כמו וועדה רפואית, וועדות סמים או וועדת התאמה בכלא.
    3. ייצוג מועמדים לשירות ביטחון \ חיילים שנמצאים בהליכי פטור משירות צבאי.
    4. חיילים שנאשמים בעריקות.

    עורך דין לענייני צבא

    עורך דין צבאי מהווה סמכות משפטית לייצוג של משרתים, או עתידים לשרת בצבא, בפני בתי דין צבאיים. הייצוג נתן עבור כל סוגי המשרתים, החל מחיילים סדירים ועד לאזרחים עובדי צה"ל ובשלל תחומי שיפוט. אז מהם תחומי הסיוע של עורך דין צבאי? ומה ההבדל בינו לבין עורך דין אזרחי? כל המידע כאן.

    מה ההבדל בין עורך דין צבאי לעורך דין אזרחי?

    מכורח הסמכתו המקצועית, עורך דין צבאי מכיר היטב את המערכת הצבאית, ויכול להעניק סיוע לסוגים שונים של אוכלוסיות שמשרתות בצבא. הוא בקיא במיוחד בחוקי השיפוט הצבאיים (קיצור צבאי: חש"צ) ובפקודות הצבאיות, ולכן יכול להקנות ייצוג מקצועי ונרחב עבור כל מי שעומד לפני דין.

    לעורך דין צבאי יש את הסמכות לייצג את אותם חיילים ומועמדים לשירות ביטחון גם בפני בתי המשפט הישראליים. אולם עורך דין שאין לו את הידע הנדרש בחוקי השיפוט הצבאי ובפקודות, בהחלט לא יוכל להעניק ייצוג לחייל, על אחת כמה וכמה במסגרת גופי השיפוט של המערכת הצבאית. יתרה מכך, עורך דין שרוצה לייצג נאשמים בפני בתי משפט או בתי דין צבאיים, חייב לקבל אישור קבוע ומיוחד לכך, אשר מתיר לו לעשות זאת. מחפשים עו"ד צבאי? עו"ד אלון שליכטר הוא עו"ד צבאי בעל ניסיון רב, ויוכל לייצגכם בהצלחה מול הערכאות הצבאיות.