עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין פלילי נתניה

    ()

    הצעד הנכון ביותר לעשות כאשר מקבלים זימון לחקירה באזהרה הוא לפנות לערוך דין לבניית אסטרטגיה וקבלת ייעוץ למסירת גרסה באופן שיהיה לו את כל הסיכויים לסגור את התיק בלא כלום, אולם פעמים רבות נחקר אינו משתמש בזכות ההתייעצות, או שסיבות אחרות כמו מניפולציות מרובות, לחץ קיצוני או סיבה אחרת מנעו ממנו למסור את הגרסה באופן הראוי, כך קורה שהוגש כתב אישום שאין לו בסיס במציאות נגד חף מפשע. במקרים אחרים הצטברו בידי עורך הדין ראיות והוכחות לחפות הנאשם שלא היו לנגד עיני הפרקליטות בשעה שהגישה את כתב האישום הפלילי. במקרים אלו יכול עורך הדין להגיע להידברות מקצועית עם הפרקליטות בבקשה לסגור את התיק מול העובדות המוכיחות כי אין בו ממש.

    כיצד ניתן לבטל כתב אישום

    ביטול כתב אישום הוא הליך שעשוי להתבצע מול הפרקליטות עוד בשלב שטרם הבאתו בפני בית המשפט. בשלב זה עורך הדין יציג את המידע שברשותו המוכיח את גרסת הנאשם לחפות בפני הפרקליטות וזו תבחן את הנתונים ותשקול הסרת התביעה. הליך זה חשוב שיבוצע בידי עורך דין מהשורה הראשונה המכיר את הלך הרוח במסדרונות הפרקליטות ויודע את אופן ההתנהלות המיטבית מולם כדי למקסם את הסיכויים להסרה מיידית של כתב האישום.

    ביטול כתב אישום בבית המשפט

    באם סירבה הפרקליטות לקבל את הנתונים המדוברים גם בבית המשפט ניתן להגישם לעיון השופט לבחינה מחודשת. בית המשפט עשוי לסגור תיק תביעה בלי גרירת רגליים כאשר ישנה תשתית ראייתית רחבה ובנויה היטב שמוכיחה חפות מוחלטת של הנאשם וחוסר הגיון או פגמים אחרים שנפלו באישום, בתהליך החקירה או בבניית התיק. חשוב לציין שביטול כתב אישום גם במסגרת בית המשפט חייב את הסכמת התביעה לביטול. באם יש התנגדות מצד התביעה התיק לא ייסגר אלא יימשך הדיון בעניינו עד לזכאות, אותה יכול לפסוק בית המשפט גם בהתנגדות התביעה. בכל שלב שטרם פסיקת בית המשפט יכול בית המשפט עדיין לבטל את האישום במידה והתביעה חוזרת בה ומסכימה לביטול.

    אפשרות נוספת לביטול כתב אישום

    חשוב להבין שעד כמה שזכאות הנאשם במשפט מובטחת, תמיד קיימת עדיפות לביטול כתב אישום לעומת ניהול דיון עד לזכאות, ראשית משום שהכל עוד יכול לקרות ושום דבר אינו מובטח בעולם המשפטים, ושנית, משום שההליכים המשפטיים הם נטל רגשי וטכני כבד על נאשם, עמוסים ביורוקרטיה, הוצאות כספיות ולחצים, פעמים פגיעה מתמשכת במוניטין ובכבוד הנאשם בתקשורת ובקרב הציבור, ועוד, זו הסיבה שכדאי מאד להשקיע מאמצים בביטול כתב אישום מחוץ לכתלי בית המשפט, לפעמים במחיר עסקה מותנית מול התביעה, ובכל מקרה לעולם לא לוותר על שירות צמוד של עורך דין פלילי, כמו אלון שליכטר, שירתום את כל ניסיונו העשיר למען סגירת התיק שלכם בהקדם וכמה שפחות עגמת נפש.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו