עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מתווה מיוחד ליום העצמאות ה -76 למדינה: מחיקת רישום פלילי קיצור עונשי מאסר והקלה בקנסות

    (5)

    לקראת יום העצמאות ה76- למדינה, ברקע מלחמת 'חרבות ברזל' נשיא המדינה ושר המשפטים במתווה חנינות מיוחד לתורמים תרומה משמעותית לביטחון המדינה. השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מן הרגיל, ויינתן משקל מיוחד למאפיינים ולנסיבות אישיות ומשפחתיות, וכן לתהליכי טיפול ושיקום. כמו כן יינתן במתווה דגש משמעותי למי שתרם או תורם בהווה לביטחון המדינה ולחוסנה, בפרט במסגרת מלחמת חרבות ברזל.

    חנינה מהנשיא

    במסגרת המתווה המיוחד, הפעלת סמכות החנינה תחול במספר תחומים

    1. מתן חנינות למחיקת מרשם פלילי בהיקף רחב יותר, לחיילי מילואים ששרתו פרק זמן משמעותי במילואים במלחמת חרבות ברזל.
    2. המשך המתווים המיוחדים להקלה בקנסות שנועדו בין היתר ללוחמים בסדיר ובמילואים בצה״ל ובכוחות הבטחון, משפחות שכולות ומשפחות החטופים, וכן עבור משפחות מפונים ומי שביתם נפגע במלחמה – אשר נקלעו למצוקה כלכלית בשל המלחמה. גם המתווה הנוגע לקנסות בגין עבירות תכנון ובנייה, בתנאים שנקבעו במסגרתו, עדיין תקף.
    3. יישקל מתן הקלה בעונש מאסר לאסירים בעלי מאפיינים שונים כמו קרבה לחלל, נפגעי פעולות איבה, חטופים או מאפיינים נוספים שיפורטו בהמשך, זאת כאשר האסירים ריצו לפחות מחצית מתקופת מאסרם. כמו כן יישקלו הקלות בעונשי מאסר, כאשר מדובר במאסרים קצרים, ובאסירים שריצו לפחות שליש ממאסרם.
    4. ככל שיוחלט על מתן חנינה בדרך של קיצור תקופת המאסר, האסיר יוכל להגיע לדיון לפני ועדת השחרורים במועד מוקדם יותר, והוועדה תחליט אם לשחרר אותו כאסיר ברישיון, בשחרור על תנאי.
    5. הארכה ותיקוף מדיניות מתווה החנינות לשנת ה75- של מדינת ישראל תוך דגש על בקשות חנינה של מערכת הביטחון, הלומי קרב ונכי צה"ל. 

    מתי חל המתווה? 

    המתווה יחול במשך שנת ה76- למדינת ישראל. יודגש, כי חנינות יינתנו רק לאחר הגשת בקשות חנינה ושקילת כל מקרה גופו ולאחר קבלת חוות דעת של הגורמים המוסמכים, והפעלת שיקול הדעת של נשיא המדינה לברר כל תיק ותיק כמקובל. זאת, על מנת להבטיח כי החנינות שיינתנו במסגרת המתווה המיוחד אינן מסכנות את הציבור, ואינן פוגעות באכיפת החוק. עוד יודגש, כי מתווה חנינות מיוחד זה אינו מונע הגשת בקשת חנינה על ידי כל אדם, במסגרת סמכות החנינה הנתונה לנשיא המדינה, וכמובן כפוף לסדרי העדיפויות של הנשיא כמפורט באתר בית הנשיא. הבקשות ייבחנו על ידי מחלקת חנינות במשרד המשפטים, אשר תגבש בעניינן חוות דעת שיועברו להמלצת שר המשפטים ולאחר מכן לבחינה במחלקת החנינות בבית הנשיא ולנשיא המדינה.

     

    מדיניות מתווה החנינות המיוחד

    מחיקת רישום פלילי לחיילי המילואים –  מחלקת החנינות במשרד המשפטים וצה"ל, בהובלת חיל החינוך והנוער, תבחן בקשות למחיקת רישום פלילי בהיקף רחב יותר לחיילי מילואים ששרתו פרק זמן משמעותי במילואים במלחמת חרבות ברזל

    קיצור והקלה במאסרים –  תישקל הקלה בעונשי מאסר, על דרך קיצור תקופת המאסר כך שהאסיר יובא במועד מוקדם יותר לפני ועדת שחרורים, זאת, לאסירים אשר ריצו לפחות מחצית ממאסרים בעלי אחד או יותר מהמאפיינים למשל כמו אסיר שהוא קרוב משפחה מדרגה ראשונה של מי שנפל או נרצח בפעולות האיבה או פעולות המלחמה, שאירעו בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 ועד לתום מלחמת חרבות ברזל; אסיר שהוא קרוב משפחה מדרגה ראשונה של חטוף או נעדר, או מי שהיה חטוף או נעדר והוחזר לישראל; אסיר הסובל ממחלות מסכנות חיים; אסיר עם לקוית או מוגבלויות קשות ועוד. למעט בעבירות ספציפיות למשל כמו בעבירות בטחון, ובעבירות הנתונות לסמכות בית דין צבאי.

    המתווה המיוחד להקלה בקנסות – מתווה החנינה המיוחד להקלה בקנסות במסגרת מלחמת חרבות ברזל עומד עדיין בתוקף, וניתן להגיש בקשות במסגרתו עד ליום .1.5.2025 בתוך מתווה זה גם המתווה להקלה בקנסות בגין עבירות תכנון ובנייה, בהתאם לתנאים שפורטו במתווה.

     

    הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה

    משרדו של עו"ד שליכטר מייצג מלווה פונים לבקשות חנינה. יודגש, כי ישנה חשיבות בפגישת ייעוץ ואיסוף חומר רלוונטי טרם הגשת בקשת החנינה על מנת להעלות את סיכויי הקבלה כמו גם את בחינת תנאי הסף הדרושים לשם הגשת בקשת החנינה. לתיאום פגישת ייעוץ ניתן ליצור קשר עם משרדו של עורך הדין אלון שליכטר

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373

     

    חלק מהמלצות מלקוחות המשרד

     

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373

     

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו