עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מי שומר עלי מהמשפחה שלי

    ()

    אלימות במשפחה היא אחת העילות הנפוצות לכתבי אישום. כתב אישום אלימות במשפחה עשוי להיות מוגש בגין עבירות שונות שבוצעו על ידי בן זוג או בן משפחה. ההגדרה כוללת עבירות אונס ומין, עבירות גוף כמו חבלות או כליאה ודומיהם, עבירות רכוש כמו השחתה ונזק לרכוש פרטי בתוך הבית או מחוץ לו, איומים שונים ועוד. החוק מחמיר בענישה של מקרי אלימות במשפחה יותר ממקרי אלימות המבוצעים בידי זרים, ועונש בגין כתב אישום אלימות במשפחה עשוי להגיע למספר שנות מאסר.

    אלו דמויות עשויות להיענש בגין אלימות במשפחה

    כתב אישום אלימות במשפחה עשוי להיות מוגש נגד בן או בת זוג, בין שמדובר בבני זוג רשומים ובין שהם ידועים בציבור, במקרה שהפגיעה היא בבן או בת הזוג, או נגד בני משפחה, במקרה שמדובר בקטין או חסר ישע אחר שהנסיבות אפשרו לבני המשפחה לפגוע בו. בני משפחה זוהי כותרת המאגדת בתוכה קרובי משפחה ואחרים כמו משפחת אומנה וכדומה ככל שהם נושאים באחריות לשלום הדמות שנפגעה או קרובי משפחתה.

    מהו החוק בנוגע לכתב אישום אלימות במשפחה?

    כתב אישום אלימות במשפחה הוא אחד מכתבי האישום בהם בית המשפט אינו מגלה רחמים בשום פנים, כדי להגן ולתמוך עד כמה שניתן בנפגעים בתוך הבית שפעמים רבות אין להם כלל משענת או תמיכה חיצונית. עונש בגין כתב אישום אלימות במשפחה עשוי כאמור להיות מחמיר מאד לעומת מקרה זהה בו מדובר בזרים, ועשוי להגיע אפילו לכדי עונש כפול. בית המשפט עשוי לאשר מעצר לחשוד באלימות במשפחה, להאריך מעצרים וגם להוציא צווי הרחקה משמעותיים עד לבירור העניינים, לכן ראשית יש לדעת שאם הוגש נגדכם כתב אישום אלימות במשפחה מוטב לגשת לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הפלילי מהר ככל הניתן, כדי להבין את מהות התיק, למזער נזקים, ולבנות את קו ההגנה המשפטי.

    מה עשוי לקרות בעקבות כתב אישום אלימות במשפחה

    חשוב לדעת שאישום באלימות במשפחה קובע חזקת מסוכנות לנאשם ובמרבית המקרים בית המשפט אינו נוטל סיכונים בנוגע אליו. מצד שני, במיוחד במקרים רגישים של אלימות במשפחה חשוב לבית המשפט לברר עד תום את הנתונים וכן את מצבו הפסיכולוגי של הנאשם, כאשר במקרים רבים ניתן לכך משקל רב להקלה, בכל מקרה חשוב שיעורב בנושא עורך דין מקצועי מוקדם ככל הניתן.

    ביטול תלונה

    חשוב לדעת שביטול תלונת אלימות במשפחה מצד המגיש אותה בדרך כלל מעמיקה את החשד לסחיטת ביטול מצד הגורם האלים, זאת גם במקרים של טעות מוחלטת. הליכי סגירת תיקים חייבות להתבצע באמצעות עורך דין מנוסה שיגיש אותם באופן שיתקבלו במערכת המשפט.

    עורך דין אלון שליכטר עם וותק של שנים במערכת המשפטית וניסיון בתיקים פליליים רבים ישמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם להשיב את השלווה לחייכם.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו