עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    מגיעים מוכנים לחקירה

    ()

    ודאי יצא לכם להיתקל בפרסומים שונים בתקשורת, המסקרים זימון של אדם לחקירה באזהרה. האם מדובר בחקירה שזהה במעמדה לכל חקירה רגילה אחרת שמתנהלת בין כותלי המשטרה? אם נחשוב היטב על המשמעות החוקית שיש לחקירה באזהרה, נבין שזהו למעשה אותו ההליך בדיוק. גם במקרה זה יש משמעות רבה למילות הנחקר בעת החקירה, שכן בעת הצורך הן יכולות להוות ראייה משפטית שתשמש כנגדו בהליכים המשפטיים.

    מתי זה קורה?

    חקירה באזהרה נערכת כאשר אדם חשוד שביצע עבירה פלילית, ומציגים עבורו את כלל החשדות העומדות כנגדו. מתי זו תהיה חקירה רגילה? כאשר הנחקרים מתבקשים למסור עדות על מקרה מסוים שאירע, או לחלופין כשמגיעים לתחנת המשטרה להגיש תלונה. למעשה, כל זמן שלא עומד חשד בגין ביצוע עבירה פלילית כנגד האדם, תהיה זו חקירה רגילה ולא באזהרה.

    מה כוללת חקירה באזהרה?

    כאמור, חקירה באזהרה היא חקירה שזהה באופייה לכל חקירה אחרת, ולכן ההליך עצמו מתנהל באותה מתודה – חוקרים את הנאשים תוך תשאול על החשדות המיוחסים לו. חשוב לציין כי טרם ההגעה לתחנת המשטרה כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי, שכן מרגע החקירה ואילך כל שביב מילה או מידע שנפלט מפיו של הנאשם הופכת מיד לראייה שמשמשת כנגדו. מציינים זאת בפני הנחקר כאשר הוא מתייצב בתחנת המשטרה, תוך גלילת כל זכויותיו בפניו.

    התייעצות עם עורך דין פלילי

    כאשר מתייעצים עם עורך דין פלילי, ניתן לכלכל את הצעדים בצורה נכונה וגם להביא למודעתו של הנאשם את כל הזכויות העומדות לרשותו בעת החקירה. בנוסף, עורך הדין הפלילי יוכל להבהיר לנאשם מהן ההשלכות של שמירה על זכות השתיקה, ויידע להנחות אותו כיצד נכון להתנהל במצבים משתנים, לעתים גם הפוך ממה שנאמר לו על ידי החוקרים שמנסים לסחוט ממנו הודאה.

    מוכנות לקראת חקירה באזהרה

    גם אם מדובר במתן בעדות וגם אם בחשד לביצוע עבירה, חשוב להגיע לחקירה ערוכים ומוכנים, תוך שליטה מקסימלית בכל מה שצריך לדעת בעזרת ייעוץ לפני חקירה. הרבה פעמים החקירה תשמש למסירת מתן עדות בלבד, אולם גם היא עלולה להשתבש ולהפוך את העד לאשם מרכזי, ולכן חשוב להיערך לכל תרחיש. עומדים בפני חקירה באזהרה? אל תיגשו ללא ייעוץ מעו"ד. עו"ד אלון שליכטר הוא מומחה בתום הפלילי פנו אליו.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו