עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    כל המידע שחשוב להכיר על חקירה באזהרה

    ()

    קבלת זימון לחקירה במשטרה מייצרת לחץ מובן אצל כל אחד וכל אחת כמעט – גם אם האדם כבר עבר את החוויה הזו ובוודאי אם זו הפעם הראשונה. הדרך האפקטיבית ביותר להפחית את רמת הלחץ היא לפוגג את אי הוודאות, ובפרט כדאי לקרוא את המידע המפורט בעמוד זה.

    מהות האזהרה בחקירה

    המונח "חקירה באזהרה" נועד להבליט את העובדה שכל דבר שנאמר ע"י הנחקר מתועד, ועלול לשמש כנגדו אם יתבצע הליך משפטי. בהקשר זה יש לציין שבתי המשפט מייחסים משקל נכבד לעדויות הנמסרות במהלך החקירה. בהתאם מחובת החוקרים לפרט באוזני נחקרים את האזהרה הנ"ל, וכן להבהיר כי הם זכאים לשמור על זכות השתיקה ו/או להתייעץ עם עורך דין.

    כל חקירה עלולה להפוך לחקירה באזהרה

    באופן עקרוני בני אדם מזומנים לחקירה במשטרה באחד מבין שני מצבים אפשריים עיקריים: כשהם חשודים בביצוע עבירה, או כשיש ברשותם מידע שעשוי לסייע לחוקרים בבירור נסיבות עבירה שבוצעה על-פי החשד ע"י אדם אחר. לכאורה רק במצב הראשון זוהי חקירה באזהרה, ובמצב השני זהו מתן עדות – אבל חשוב לדעת שכל חקירה עלולה להפוך בשלב כלשהו לכזו המתנהלת תחת אזהרה.

    ניגוד אינטרסים מובנה

    מרכיב מהותי נוסף בכל חקירה במשטרה הוא ניגוד האינטרסים. החוקרים עשויים להתנהל בחביבות ולהבטיח תמורה כזו או אחרת עבור שיתוף פעולה מלא – אבל חובה לזכור בכל רגע שהאינטרסים של החוקרים לא בהכרח חופפים לאלה של הנחקרים, ולמעשה סביר להניח שהם שונים לגמרי. בהתאם מומלץ לכל נחקר לחשוב איזו בחירה תפעל לטובתו המלאה, ולא להסתמך רק על דברי החוקרים (שמורשים לשקר על-מנת לגרום לחשודים לספק להם מידע).

    סכנת מעצר

    חקירה תחת אזהרה עלולה להסתיים במעצר, כשהסמכות לכך נתונה בידי קצין משטרה. לאחר 24 שעות חובה לשחרר את הנחקר או להביאו להארכת מעצר בפני שופט מעצרים. זהו מנוף לחץ של ממש על נחקרים, וסיבה טובה נוספת לפנות לעורך דין פלילי מנוסה עוד לפני החקירה.

    עו"ד אלון שליכטר אמון על מתן ייעוץ מועיל בהתאמה אישית לכל מי שזומן או זומנה לחקירה באזהרה, וכן על ייצוג חשודים בפני שופטי מעצרים. השירות ניתן על-ידיו בזמינות גבוהה מאוד, בדיסקרטיות מוחלטת ועל בסיס ניסיון רלוונטי נרחב.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו