עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    כללים להתמודדות עם חקירה משטרתית

    ()

    כל מי שכבר עבר חקירה משטרתית בחייו, יכול להעיד שמדובר במצב ביש. השאלות הפולשניות, המצב המביך והלחץ שמופעל מצד החוקרים – כל אלו מובילים למפח נפש אחד גדול. הדרך להעביר את זה בצורה נסבלת הינה להיעזר בעורך דין פלילי במסגרת החקירה. הוא מצידו יוכל לפעול למזעור הנזקים, ובהרבה מקרים אף לגרום לסגירת תיק החקירה מבלי שיכלול כתב אישום.

    ייעוץ משפטי בחקירה משטרתית

    הרבה אנשים, בעיקר אלו שחפים מפשע, חושבים שיוכלו לנהל את החקירה המשטרתית באופן עצמאי מכורח חפותם וכך האמת תצא לאור. מי שאכן נמצא אשם חושב שהוא יוכל לגבור על החוקרים בכך שייזהר בלשונו וכך יחמוק מפני ענישה. אבל בעולם האמיתי הדברים מתנהלים אחרת – החוקרים הם אנשי מקצוע מיומנים וחלקי לשון, שיכולים להפליל את הנחקר בקלות רבה במיוחד מבלי ששם לב אפילו. משם הדרך להרשעה פלילית קצרה מאוד, ואז אין דרך חזרה.

    מנגד, ייעוץ משפטי לפני חקירה יכול לסייע מאוד לאנשים שעומדים בפני חקירה משטרתית. עורך הדין מסביר לנחקר איך מתנהלים בחקירה, על מה יש לענות ועל מה לא, כיצד ניתן לשמור על הזכויות והחירויות הבסיסיות גם במהלך החקירה עצמה, וכן פועל באופן עצמאי לסגירת התיק מבלי שיוגש כתב אישום נגד הנחקר.

     

    יש כמה כללים שיכולים לסייע לאדם שנחקר לעבור את החקירה המשטרתית בצורה טובה וללא בעיות:

    1. שמירה על זכות השתיקה – לכולם יש את הרשות לשמור על זכות השתיקה עד להגעת עורך הדין. החוקרים מנסים לנצל את הזמן הזה כדי לפתוח בחקירה מידית, בין היתר על ידי אמירות שדוחקות בנאשם לדבר ומבהירות לו שאם אין מה להסתיר אין צורך בהמתנה לעורך דין. אם החוקרים אכן מפעילים לחץ מתון, הדרך הכי טובה להתמודד היא להתעלם ולעמוד על זכות השתיקה עד להגעת עורך הדין.
    2. שמירה על ערנות וקור רוח – החוקר ינסה לעורר בנאשם כל מיני תחושות, לתת לו תחושה של בית כדי שיסיר את המגננות או לדחוק בו לפלוט הודאה. כאשר שומרים על ערנות וקור רוח הסיכוי להפללה עצמית קטן, וכך יש סבירות גבוהה יותר שתיק החקירה ייסגר.

    עו"ד אלון שליכטר, הוא עו"ד המומחה בפלילי. פנו אליו לייעוץ בטרם הנכם ניגשים לחדר החקירות.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו